مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

یکی از راه‌های متداول برای بازسازی، بازسازی نمای ساختمان است. نمای ساختمان در معرض آسیب های دائمی از سوی عوامل شیمیایی قرار می‌گیرد و انتخاب گزینه‌ای بادوام‌تر که در برابر عوامل شیمیایی و آب و هوا ساخته شده است، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

پوشش نمای وینیل که در بعضی از خانه‌ها استفاده می‌شود معمولا با نمای فایبرسمنت مقایسه می‌شود.فایبرسمنت نه تنها استحکام و طول عمر بهتری را ارائه می دهد، بلکه دارای مزایای بیشتری است که آن را به گزینه‌ای بهتر ازنماکاری با وینیل تبدیل می کند.

اگر در مراحل انتخاب و برنامه ریزی برای استفاده از نمای وینیل هستید، تا پایان این مقاله همراه شرکت ساختمان عمران دژ باشید، تا با هم به خصوصیات نمای فایبرسمنت بپردازیم.در پایان این مقاله، می توانید به راحتی میان نمای فایبر سمنت و نمای وینیل انتخاب کنید.

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

مقایسه نمای فایبرسمنت با نمای وینیل

مصالح می توانند تفاوت بزرگی در هر پروژه بهسازی ساختمان یا خانه ایجاد کنند، در مورد نماکاری هم همینطور: نوع نماکاری که انتخاب می کنید (چوب، وینیل، فایبرسمنت یا فولاد) مستقیماً بر نحوه عملکرد نما در طول زمان تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، بر اساس کیفیت و نوع نمایی که انتخاب می کنید، می توانید انتظار آسیب و هزینه های نگهداری خاصی را داشته باشید.

معمولا پوشش نمای وینیل یک محصول نسبتا ضعیف است که از مواد پلاستیکی ساخته شده است. تولید انبوه وینیل آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه در بازار تبدیل می کند، با این حال، به عملکرد نسبتا ضعیف آن در طول زمان نیز نمی‌توان بی اعتنا بود.

نمای وینیل در معرض انواع آسیب‌ها از جمله آسیب ضربه (مانند تگرگ یا آوارهای افتاده)، تاب برداشتن و متورم شدن پانل‌ها (به دلیل تغییرات دما) و محو شدن رنگ (در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب) است.

از سوی دیگر، فایبرسمنت دارای یک هسته ترکیبی قوی است که از سیمان، ماسه، آب و الیاف سلولزی تشکیل شده است. این ترکیب دقیق منجر به یک ماده با استحکام و دوام بیشتر می شود – به این معنی که احتمال آسیب بسیار کمتر است.

به همه این دلایل و موارد دیگر، جایگزینی نماکاری وینیل با فایبرسمنت یک انتخاب هوشمندانه برای صاحبان خانه است. در زیر به چند عامل درباره برتری نمای فایبرسمنت نسبت به نماهای دیگر می‌پردازیم:

دوام و مقاومت فایبرسمنت

نمای فایبر سمنت دارای ترکیب منحصربفردی است که از ماسه، سیمان پرتلند، آب و الیاف سلولزی تشکیل شده است برای همین فایبرسمنت قوی تر و محکم تر از وینیل است.

این استحکام در هنگام برخورد با رعد و برق، تگرگ، ضربه تصادفی، خراشیدگی یا افتادن شاخه های درختان اهمیت می یابد. نمای فایبر سمنت به اندازه وینیل آسیب نمی بیند، به این معنی که تعمیرات کمتری مورد نیاز است، علاوه بر این ویژگی ها، پانل های نمای فایبر سمنت معمولاً ضخیم تر از تخته     های وینیل هستند که به دوام آن‌ها می افزاید.

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

مقاومت در برابر آتش سوزی

نمای وینیل نسبت به چوب در برابر آتش مقاوم‌تر است، اما همچنان در دمای بالا می‌تواند آتش بگیرد. نمای وینیل به دلیل ترکیب پلاستیکی، می تواند به سرعت در آتش شعله ور شود. فایبرسمنت مقاومت بهتری در برابر آتش نشان می دهد، به این معنی که شعله‌ها احتمالاً آهسته‌تر گسترش می‌یابند و به آسیب کمترو ایمنی بیشتر خانه منجر می‌شود.

قابلیت طراحی و اجرای راحت و زیبا

فایبرسمنت انتخاب بسیار بهتر و متنوع تری از سبک های نماکاری را ارائه می دهد که می تواند مطابق با سلیقه شما سفارشی شود مانند پانل های معماری با پوشش کلاسیک، مدرن، کامپوزیت و ساده. نمای  فایبر سمنت برد سبک های زیادی را ارائه می دهد که به سادگی توسط تولید کنندگان وینیل در دسترس نیستند.

صاحبان خانه می توانند پانل های سایدینگ فایبر سمنت برد را در انواع سبک های سطحی مانند صاف، شیاردار، گچ بری، زونا و سبک های چوبی با ظاهری معتبر مانند سدر در نظر بگیرند.

مقاومت بالا در برابر رطوبت و لکه

به احتمال زیاد سایه‌های تیره‌ای را که در خانه‌های سایه‌دار با نمای وینیل جمع می‌شوند، دیده‌اید. نمای وینیل با وجود اینکه زنگ نمی زند، جریان الکتریسیته را هدایت نمی کند، پوسیده نمی شود اما به دلیل سطح نرم و لطیف پلاستیکی خود، به ویژه در مناطقی که رطوبت زیاد یا سایه زیاد دارند، مستعد رشد لکه‌ها است.

هر نوع شرایط مرطوب می تواند باعث ایجاد کپک شود، اما وینیل شناخته شده است که بسیاری از این نوع لک را تجربه می کند. فایبرسمنت برای مقاومت بهتر در برابر رطوبت ساخته شده است، به این معنی که خطر رشد کپک کمتر است.

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

حداقل نیاز به نگهداری و مراقبت

مگر اینکه عاشق کارهای روزمره باشید، جایگزینی نمای وینیل با فایبرسمنت راهی عالی برای هدر دادن زمان، پول و انرژی است. نمای فایبرسمنت که برای حفظ خود و حفظ جذابیت اصلی خود سال به سال ساخته شده است، نمای بیرونی بسیار کم تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می شود.

سازگار با محیط زیست

آلودگی توسط زباله ها‌ی پلاستیکی  یک مسئله مهم زیست محیطی است. برای کاهش اثرات محیطی، بهتر است محصولات پلاستیکی مانند وینیل را به کار نبرید.از سوی دیگر، تولید وینیل به انتشار VOC های مضر (ترکیبات آلی فرار) و گازهای گلخانه ای مانند DEHP معروف است.در مقایسه با نمای فایبر سمنت، سایدینگ وینیل از نظر دستیابی به اهداف پایدار در صنعت خانه سازی محصول بسیار پرخطرتری  است.

تنوع رنگ بالا

نمای فایبر سمنت در رنگ‌های تازه، مدرن و سبک‌های کلاسیک به طور یکسان فروخته می‌شود و انتخاب‌های زیادی را ارائه می‌دهد که همیشه در نماهای وینیل پیدا نمی کنید.

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

ماندگاری و طول عمر بالا

علاوه بر این، نمای فایبرسمنت به گونه ای ساخته شده است که بتواند به راحتی رنگ خود را فصل به فصل حفظ کند. آن را با وینیل مقایسه کنید، که اغلب در زیر نور خورشید محو می شود و در نتیجه ظاهری خسته و ناهموار در سراسر بیرونی ایجاد می کند.

به صرفه و اقتصادی

برای بسیاری از صاحبان خانه، تصمیم نهایی اغلب به مقایسه هزینه نمای فایبر سمنت برد در مقابل سایدینگ وینیل می رسد. نمای فایبر سمنت با ارائه ارزش بهتری در طول نسبت به سایدینگ وینیل جلوتر است.

گزارش های هزینه ملی در مقابل ارزش به طور مداوم نشان می دهد که سایدینگ فایبر سمنت ارزش فروش مجدد بالاتری نسبت به سایدینگ وینیل دارد و حدود 75 درصد هزینه را در زمان فروش مجدد جبران می کند. نمای فایبر سمنت برد با ارائه تمام این مزایا و موارد دیگر،انتخاب هوشمندانه تری برای صاحبان خانه هایی است که به دوام، طول عمر و کیفیت زیبایی اهمیت می دهند.

مقایسه نمای فایبر سمنت با نمای وینیل

قیمت مناسب نمای فایبرسمنت

وینیل ارزان است اما احتمالاً زودتر نیز نیاز به تعویض دارد. بسیاری از صاحبان خانه ها به اشتباه تصور می کنند که فایبرسمنت گران است زیرا این توانایی را دارد که  سبک های نماکاری گران قیمت مانند گچ کاری و پانل های معماری را اجرا کند. نمای فایبر سمنت با پتانسیل دوام 50 سال یا بیشتر، کیفیت بی نظیردارد و قیمت آن را نسبت به طول عمر آن مقرون به صرفه می کند.

فایبرسمنت با ارائه رنگ و سبک های متنوع و گارانتی استثنایی، گزینه ای عالی برای صاحبان خانه هایی است که خواهان نمای زیبا و کم هزینه هستند که در برابر آب و هوا مقاوم باشد. نمای فایبرسمنت که از نمای وینیل مستحکم تر است، دوام و زیبایی بیشتری را ایجاد می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان عمران دژ تماس بگیرید. گروه بازسازی عمران دژ با ارائه راهکارهای نوین در زمینه بازسازی و نوسازی خانه، در زمینه‌ طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی برای ایجاد خانه ای ایده آل، به شما کمک خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است