چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

نمای خانه اولین چیزی است که مورد توجه قرار می گیرد. یک نمای زیبا و خلاقانه می تواند علاوه بر افزایش پایداری خانه، آن را منحصر به فرد و ارزشمند سازد. بازسازی نما به علت تغییر کاربری هم از دیگر علت های بازسازی خانه های قدیمی است. در این مقاله همراه با شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ همراه باشید، تا با هم به نکات بازسازی نما بپردازیم.

روش‌های بازسازی نمای ساختمان

بازسازی و نوسازی ساختمان از عمران دژ با ارائه راهکارهای نوین در زمینه بازسازی و نوسازی خانه، در زمینه ارائه راهکارهای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی پیشگام است.

یکی از مراحل بازسازی، مربوط به بازسازی نمای ساختمان است، در این مطلب به صورت ویژه به بازسازی نمای ساختمان‌ها می‌پردازیم:

معمولا نمای ساختمان تا پنج الی شش سال توسط سازندگان تضمین می‌شود و در این مدت نیازی به مرمت و بازسازی در نمای ساختمان نیست. در صورتی که نمای ساختمان دچار آسیب شود و یا پس از مدت زمان ذکر شده بنا به نظر کارفرما، نمای ساختمان نیاز به بازسازی و مرمت پیدا کند، در این صورت به سراغ بازسازی و تغییر در نمای ساختمان می‌رویم.

بازسازی نمای ساختمان تجاری می‌تواند جذابیت آن‌ها را در بازار املاک و مستغلات افزایش دهد و می‌تواند کمک زیادی به ارتقای تصویر ساختمان کند و تجربه کاربر را به چیزی مدرن تر و جذاب تر تبدیل کند. بدین منظور ابتدا باید تمهیدات و مقدمات لازم برای اجرا را فراهم کنیم.

بهسازی یا بازسازی نما در حال افزایش محبوبیت است زیرا ارتقاء ساختمان آسانتر و مقرون به صرفه تر از تخریب و ساخت و ساز کلی است. به طور معمول، ساخت و سازهای جدید می تواند از یک تا بیش از دو سال طول بکشد، بسته به اینکه چقدر آسان است که مکان مناسب را تهیه کنید، معماران مناسب را استخدام کنید و ساختمان را بسازید.

در صورتی که با بازسازی نما، بسته به مقیاس و وسعت بازسازی، با کمترین مزاحمت برای ساکنان حداکثر در عرض دو ماه نتیجه مطلوب حاصل می‌شود. این فرآیند برای صاحبان املاک به عنوان یک پیشنهاد تجاری بسیار جذاب است، زیرا سرمایه گذاری هدفمندی را ارائه می دهد که می تواند اجاره های بالاتر و هزینه های عملیاتی کمتری را با تحویل سریع ارائه دهد.

از طرفی مشوق های اضافی ارائه شده توسط شهرداری ها جذابیت بازسازی نما را بیشتر می کند. به عنوان نمونه شهرداری‌ها می‌توانند با ارائه تسهیلات ویژه بازسازی و استفاده از پیمانکاران واجد شرایط این حوزه در راستای تشویق کارفرامایان برای این امر قدم بردارند.

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

برای اجرای هر گونه عملیات عمرانی و بازسازی می‌بایست مسائل ایمنی کار طبق آیین نامه مقررات ملی ساختمان مبحث 12 رعایت شود.

در این مبحث تمام اقدامات لازم به منظور حفظ ایمنی کارگران، ماشین‌آلات ساختمانی، افراد مستقر در محل و رهگذران و عابران پیاده آورده شده.

بر این اساس می‌بایست توری حفاظ و داربست‌ها به صورت استاندارد اجرا گردد تا هم از سقوط کارگران جلوگیری شود و هم از سقوط مصالح، نخاله ساختمانی و ابزارآلات جلوگیری گردد. نکته اصلی در مورد بازسازی و تغییر نمای خانه در نظر گرفتن طرح و ایده مشخصی به منظور بازسازی است:

انواع نماهای ساختمان

امروزه طرح‌های نوینی به منظور بازسازی و تغییر نمای یک ساختمان ارائه می‌گردد:

نماهایی مانند نمای GFRP، نمای شیشه‌ای، نمای رومی، نمای آجری، نمای سیمانی و نمای سنگی امروزه کاربرد فراونی دارد.

بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه‌ها

در مواردی که قصد کنترل هزینه‌ها را داریم می‌توانیم از ترفندهایی بدین منظور استفاده کنیم.

به جای اینکه تمام نمای ساختمان را تعویض کنیم (که این امر مستلزم در نظر گرفتن هزینه تخریب، دستمزد کارگر و طرح و ایده نوین است) می‌توانیم المان‌هایی به سازه بیافزاییم که الزامات برای یک نمای زیبا و جدید را تامین می‌کند.

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

تعویض پنجره‌ها

یکی از راهکارهایی که میتوان بدون تغییر کلی در نما زیبایی نمای جدید را حفظ کرد جایگزین نمودن المان پنجره جدید است. تعویض در و پنجره‌ها می‌تواند بدون اینکه تغییر اساسی در نما بوجود آورد، زیبایی نما را دو چندان کند.

امروزه طرحهای جدید و زیبایی از پنجره در بازار موجود است که می‌تواند در زیبایی نمای ساختمان موثر واقع شود، انواع پنجره‌های کامپوزیتی،  الومینیومی، چوبی و … .

پنجره‌ها مدخل ورودی نور به داخل خانه هستند و استفاده از پنجره‌ها با توان انتقال نور بالا می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

نورپردازی در نما

نورپردازی در شب نقش اساسی در القای حس زیبا در نمای خانه شما دارد، بنابراین مطمئن شوید که طرح نورپردازی شما در نما چیزی بیش از روشن کردن راه به سمت درب ورودی است.

جدا از نصب چراغ‌های لازم در گاراژ و درب جلو، با چراغ‌های خورشیدی یا فانوس‌ها، کمی پیچیدگی در اطراف اتاق خواب‌ها، مسیرها و راهروها اضافه کنید. شما همچنین می توانید درختان و گیاهان را با نورپردازی رو به بالا برجسته کنید تا واقعاً نورپردازی را تقویت کنید.

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

رنگ و نقاشی نما

تعجب خواهید کرد که یک لایه رنگ یا لکه تازه چه کاری می تواند برای نمای خانه شما انجام دهد. با دیوارهای کاملاً رنگی به آن حال و هوای شخصی و مد روز بدهید. چرا از رنگ‌های قهوه‌ای و بژ خسته‌کننده فراتر نروید و با رنگ‌های متضاد – زغال‌های دودی، مشکی تند، و حتی رنگ قرمز یا آبی اشباع شده، حسی لوکس به آن اضافه نکنید!

تعمیر قطعات

در نهایت، هر چیزی که نیاز به تعمیر دارد را تعمیر کنید! حتی ایرادات کوچک نیز می‌توانند در مقابل یک نمای بیرونی جذاب برجسته شوند، بنابراین مطمئن شوید که از تعمیرات مانند رنگ شکسته، صفحه‌های پاره شده، لامپ‌های سوخته و سایر مواردی که ممکن است در بیرون خانه‌تان متوجه شوید، مراقبت کنید.

حفظ تمیزی و پاکیزگی سطوح

زباله ها و تمام تارهای عنکبوت را، به خصوص در اطراف وسایل روشنایی در فضای باز، تمیز کنید تا فوراً فضا روشن تر و تمیزتر به نظر برسد. ناودان ها را در داخل و خارج تمیز کنید تا هر گونه زباله پاک شود. قسمت های بیرونی را بشویید تا زمانی که جلوه خوبی پیدا کند.

چگونه با بازسازی نما جذابیت خانه را دو چندان کنیم

تغییر در درب ورودی خانه

برای زیباتر کردن نمای ساختمان، از رنگ تیره‌تر یا رنگ‌های متضاد برای درها و فضای وروری خانه استفاده کنید، این کار همچنین به خانه‌تان حال و هوای لوکس می‌بخشد، بدون اینکه هزینه بازسازی ساختمان را دو چندان کند.

افزودن یک بافت جدید به سطح نما

یکی دیگر از ایده های محبوب بازسازی نمای بیرونی در حال حاضر شامل افزودن بافت جدید به نمای بیرونی خانه شما است. این می تواند به معنای افزودن یک لایه روکش آجری یا سنگی یا دیوار برجسته باشد.

بدین منظور همچنین می‌توانید از پانل‌های دیواری معماری، پانل‌های فلزی موج‌دار، یا حتی گچ‌کاری برای افزودن بافت با ظاهری تمیز و به ‌روز در همان زمان استفاده زیادی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است