چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

بازسازی آپارتمان چالش کمی نیست. فکرش را بکنید، قرار است یک خانه با ملزومات و امکانات و تأسیسات قدیمی را از نو سر و سامان بدهید و یا معماری آن را مطابق خواسته‌های امروز خودتان تغییر دهید.

چنین عملیاتی به ‌تنهایی یک پروسه بلند عمرانی است. پروسه‌ای که با عنوان بازسازی آپارتمان می‌شناسیم. بدون شک “آشنایی با مراحل بازسازی ساختمان” یکی از نکات طلایی در بازسازی آپارتمان می باشد.

خانه‌ها، قدیمی می‌شوند و امکانات موجود در آن‌ها فرسوده خواهند شد. اما حس و حال شما برای داشتن زندگی مدرن، راحت، امن و زیبا هرگز فرسوده نمی‌شود. شما خانه‌ای کارآمد، راحت، زیبا و البته امن می‌خواهید. اما گذر سال‌ها باعث شده تا قابلیت‌های خانه‌ی قدیمی شما کاهش پیدا کند.

قطعاً علاقه ندارید و یا نمی‌توانید خانه را از نو بسازید. واقعاً چطور می‌خواهید یک واحد آپارتمان کوچک در یک مجتمع بزرگ مسکونی را از نو بسازید؟ اما یه سادگی می توانید آن را  بازسازی  کنید و با تغییر طراحی دکوراسیون داخلی، محیط دلچسب برای خانواده خود فراهم بیاورید.

در این پروسه قرار است هر چیز کهنه، قدیمی و فرسوده که حالا باب دل شما نیست را کنار بگذاریم و از امکانات و قابلیت‌های مدرن و کارآمد در محیط خانه قرار دهیم.

بازسازی آپارتمان کوچک قدیمی جذاب است. احتمالاً همین حالا هم در حال رویاپردازی برای چنین اقدامی هستید و می‌خواهید فضاهای خانه را جابجا کنید و یا در نوسازی ملزومات خیالاتی شیرین دارید.

ولی یک لحظه درنگ کنید! هزینه این تغییرات دلنشین چه مقدار است؟ قاعدتاً وقتی به این مرحله از رؤیاپردازی می‌رسید، چالش هزینه بازسازی آپارتمان رهایتان نمی‌کند.

با یک حساب سرانگشتی هر نوع اقدام برای بازسازی آپارتمان هزینه‌ای قابل ‌توجه دارد. در چنین شرایطی احتمالاً قید ماجرا را می‌زنید و همچنان به زندگی در همان واحد آپارتمان قدیمی قناعت می‌کنید.

اما به خودتان بیایید؛ چرا باید شیرینی زندگی در خانه‌ای مدرن، راحت، امن، زیبا و باب سلیقه‌ی خودتان را کنار بگذارید؟ چون هزینه بازسازی آپارتمان زیاد است؟! اما آیا راه‌حل‌هایی برای کاهش هزینه وجود ندارد؟ قطعاً وجود دارد.

در این مقاله همراه با شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ همراه باشید، تا با هم به نکات بازسازی آپارتمان های قدیمی و نکات طلایی بازسازی با کمترین هزینه بپردازیم.

کافی است دل گنده باشید و بخواهید بازسازی آپارتمان کوچک قدیمی خودتان را آغاز کنید. در این مسیر تا زمانی ‌که هوشمندانه قدم می‌گذارید، از بار مالی پروژه شیرین شما حسابی کاسته خواهد شد. حالا این قدم‌های هوشمندانه چه هستند؟

آیا بازسازی آپارتمان با کمترین هزینه امکان دارد؟

با توجه به اینکه هزینه در زمان بازسازی آپارتمان یک فاکتور بسیار مهم تلقی می شود متقاضیان می‌خواهند بدانند آیا بازسازی آپارتمان با هزینه کم امکان دارد یا خیر؟

هزینه بازسازی به قدری برای متقاضیان مهم است که بسیاری از آنها صرفا به همین دلیل از بازسازی آپارتمان خود منصرف می شوند. در این راستا باید بگوییم امکان بازسازی آپارتمان با هزینه کم وجود دارد.

نه اینکه از مصالح و مواد اولیه بی کیفیت استفاده کنید بلکه تنها بخشی از خانه و آن هم بخش های مهم منزل خود را بازسازی کنید. بنابراین برای کاهش هزینه های بازسازی باید بدانید کدام قسمت آپارتمان شما نیاز به بازسازی دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید زمانی این بازسازی ارزشمند می شود که بخش های بازسازی شده با سایر بخش های خانه هارمونی داشته باشند. به همین دلیل حتما باید از یک گروه متخصص که در این زمینه تجربه و مهارت لازم دارند کمک بگیرید.

از طرف دیگر گزینه های مختلفی برای بازسازی آپارتمان وجود دارد که هر کدام از آن ها هزینه متفاوتی دارند. به عنوان مثال برای بازسازی دیوار گزینه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کاغذ دیواری، دیوارپوش، پنل های دکوراتیو سه بعدی، سنگ آنتیک، تایل آلومینیومی و … وجود دارد که شما می توانید طبق بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

یا برای بازسازی آشپزخانه می توانید تغییرات مختلفی مثل تغییر کابینت، اضافه کردن جزیره، تغییر لوله کشی و … انجام دهید. بنابراین برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از تزئینات غیر ضروری پرهیز کنید.
  • با یک شخص باتجربه مشورت کنید.
  • برنامه ریزی درست داشته باشید.
  • متریال های مورد نظر را مشخص کنید.

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

بازسازی آپارتمان خود را از کجا آغاز کنیم؟

در پاسخ به این سوال می توان جواب های مختلفی داد. چرا که به طور کلی، موضوع بازسازی آپارتمان یک امر سلیقه ای و شخصی است و کاملا بستگی به خود شما داد.

یعنی هر وقت که دوست داشتید می توانید اقدام به بازسازی یا مرمت و یا حتی نوسازی منزل خود نمایید. اما از نظر ما بهترین موقع برای بازسازی خانه زمانی است که شما از دکوراسیون آن خسته شده اید و دیگر نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید و یا اگر آپارتمان تان خیلی قدیمی است می توانید تصمیم به بازسازی آن بگیرید. البته باید یادآوری کنیم بازسازی خانه فقط مختص خانه های قدیمی نیست.

حتی بسیاری از افراد که در منازل مدرن و جدید زندگی می کنند هم تصمیم به بازسازی آپارتمان می گیرند. چرا که فقط ایمنی و راحتی خانه مهم نیست. خانه مکانی است که به شدت بر سلامت روحی و جسمی افراد تاثیر می گذارد. از این رو در برخی مواقع که آپارتمان قدیمی نیست باز هم صاحب منزل تصمیم به بازسازی آن می گیرد.

در چنین مواقعی معمولا ترجیح داده می شود دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه، کاشی و سرامیک کف و یا کابینت ها عوض شوند تا مطابق میل صاحب خانه شود. ولی بازسازی خانه های قدیمی فرق دارد. چرا که در آن معمولا تعمیر و مرمت خرابی های خانه اولویت دارد.

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟
چگونه یک آپارتمان با متراژ کم را با پایین ترین هزینه بازسازی نماییم.

بهترین زمان بازسازی آپارتمان چه موقع است؟

البته وجه دیگری از زمان بازسازی خانه مطرح است و آن هم بحث فصل و هزینه بازسازی خانه است. از آنجایی که موضوع هزینه همواره در زمان بازسازی منازل مطرح است متقاضیان می خواهند بدانند در چه زمان و فصلی امکان بازسازی آپارتمان با هزینه کم وجود دارد؟

از آنجایی که فصل تاثیر زیادی بر بازسازی خانه دارد بهتر است قبل از شروع کار، بهترین فصل بازسازی خانه را بدانید. البته بهترین زمان بازسازی خانه زمانی است که صاحب خانه آمادگی لازم برای این کار را داشته باشد.

اما در برخی از فصول، برنامه ریزی و اجرای این نوع پروژه ها راحت تر است و کارایی بهتری دارند. به عنوان مثال فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان بهترین زمان برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم است.

چرا که معمولا این پروژه ها تخریب داخلی دارند و سرما و یا بارش برف و باران بر روی زمان پروژه تاثیر نمی گذارد. از طرف دیگر قیمت استخدام پیمانکاران در این فصول کمتر است. پس اگر به دنبال بازسازی آپارتمان با هزینه کم هستید حتما فاکتور فصل را جدی بگیرید.

معمولا پیمانکاران بازسازی ساختمان در فصول سرد پروژه های کمتری در دست دارند. پس شما میتوانید با هزینه کمتری آنها را استخدام کنید. همچنین با توجه به کاهش ساخت و ساز در این فصول، هزینه های مصالح ساختمانی و مواد اولیه به مراتب کاهش می یابد.

لذا میتوانید مصالح مورد نیاز را با هزینه کمتری خریداری کنید. از طرف دیگر، در این فصول پیمانکاران علاقه بیشتری به کار کردن در فضاهای بسته دارند. این افراد معتقدند بازسازی و تخریب خانه در فصول سرد، راحت تر از فصول گرم است.

لذا امکان بازسازی آپارتمان با هزینه کم در فصول سرد سال امکانپذیر است. البته اگر فرزند دانش آموز دارید حتما بعد از ایام امتحانات پروژه بازسازی را آغاز کنید.

 

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟
بهترین زمان برای بازسازی فضای داخلی آپارتمان چه زمانی است؟

رعایت بعضی نکات در محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان، می تواند شما را زودتر به هدفتان نزدیک کند. زیرا هنگامی که شما مالک کلی آپارتمان باشید، تخریب کلی و ساخت آن، هم وقت بیشتری می برد و هم این که در شرایط اقتصادی فعلی، هزینه سرسام آوری دارد. و اگر شما در یک آپارتمان چند واحدی، فقط صاحب یک واحد آن هستید، تخریب اصلا کار ممکنی نیست.

ولی با محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان، در عین این که فونداسیون و دیوارهای باربر و ستون ها سر جای خود حفظ می شوند، گاهی طرح و پلان کلی و همچنین متریال به کار رفته مطابق سلیقه شما عوض می شود.

برای تخمین هزینه بازسازی آپارتمان، باید حتما دقت داشته باشید که سیستم های تاسیساتی و فضاهای دیگر آپارتمان نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند یا خیر. و یا این که می خواهید سبک دکوراسیون و تغییرات مورد نظرتان، بر اساس فرهنگ کشورمان باشد یا مدرن اجرا شود. که برای این کار، باید حتما از یک گروه تخصصی معماری و بازسازی کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

نکته دیگر این است که هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی بیشتر است. زیرا که خیلی از سیستم های تاسیساتی آپارتمان های قدیمی، کهنگی و پوسیدگی دارند و در اکثر آن ها از لوله های قدیمی استفاده شده که حتما باید تعویض شوند.

همچنین کاشی و سرامیک های آن ها قدیمی، کدر، شکسته و لب پر است. نکته بسیار مهم بعدی این است که، در آپارتمان، قبل از شروع کار، حتما باید همسایه ها و مدیر ساختمان را در جریان بگذارید تا با شما و برنامه تان هماهنگ باشند.

زیرا سر و صدا و رفت و آمد کارگرها حتما برای آنها ناخوشایند است. پس تا به اینجا، مطالبی را در مورد محاسبه قیمت بازسازی آپارتمان متوجه شدیم. با ما باشید تا کمی بیشتر در این موارد برای شما توضیح دهیم.

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

 

به معماری بنا پای‌بند باشید

بازسازی آپارتمان می‌تواند اشکال گوناگونی داشته باشد. گاهی فقط به نوسازی امکانات ساختمان مانند درب و پنجره‌ها و یا لوله‌های آب سرد و گرم و شاید نقاشی و نماسازی فضاهای خانه فکر می‌کنید و گاهی نیز به ‌دنبال تغییرات کلی در فضای محدود خانه هستید.

تغییر در معماری بنا بسته به سلیقه شما دارد. اما انجام آن هزینه بازسازی آپارتمان را بسیار افزایش می‌دهد. جابجایی فضاهای خانه، مثلاً جابه‌جا کردن آشپزخانه، اوج هزینه بازسازی است. زیرا در این حالت قرار است یک فضای آشپزخانه‌ای را به کلی تغییر داده و در یک فضای کاملاً متفاوت دیگر آشپزخانه‌ای کامل بیافرینید.

بهترین پیشنهاد برای کاهش هزینه بازسازی خانه پای‌بند بودن به معماری بنا است. مگر آنکه واقعاً نمی‌توانید شرایط طراحی کلاسیک خانه را تحمل کنید. اما حتی برای چنین تغییرات گسترده نیز می‌توانید از روش‌هایی برای کاهش هزینه استفاده کنید.

در بازسازی آپارتمان قبل ‌از آنکه به فکر فضاهای بزرگتر باشید، در تکاپوی فضاهای بهینه اقدام کنید

فضاهای کوچک چالش جدی در خانه‌های آپارتمانی است. آشپزخانه، اتاق، هال، سرویس بهداشتی و… ممکن است خیلی کوچک به ‌نظر آیند. در چنین شرایطی گاهاً به فکر بزرگ کردن فضا و دست‌اندازی در دیگر فضاهای خانه می‌افتید.

چنین کاری علاوه‌بر به هم زدن نظم معماری بنا باعث هزینه زیادی می‌شود. زیرا قاعدتاً لازم است تا دیواری را تخریب کنید. آنگاه دیوار مجددی بسازید و آن را در هر دو فضا بازآفرینی کنید. در این شرایط اگر چه در حال بازسازی یک فضای خانه هستید؛ اما عملاً در حال تغییرات در دو فضای خانه اقدام کرده‌اید.

توصیه می‌شود تا به‌ جای بزرگتر کردن فضاهای کوچک خانه در تلاش برای ایده‌های بهینه باشید. سعی کنید ایده‌هایی برای استفاده بهتر از فضای محدود خانه داشته باشید. به ‌این ‌ترتیب فارغ از عملیات دردسرساز تخریب دیوارها و… می‌توانید هزینه بازسازی ساختمان کوچک خودتان را کاهش دهید.

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

سعی کنید از مصالح قدیمی و سالم دوباره استفاده کنید

وقتی برای بازسازی آپارتمان قدیمی اقدام می‌کنید، قاعدتاً با انواع وسایل و یا مصالح قدیمی مواجه هستید. بخش بزرگی از این مصالح غیر قابل ‌استفاده هستند. اما اگر هنر بازیافت بلد باشید، می‌توانید از مصالح قدیمی اما سالم خانه مجدداً در بازسازی آپارتمان استفاده کنید.

به ‌این ‌ترتیب علاوه‌بر اینکه از خرید مصالح جدید بی‌نیاز هستید، مقدار هزینه دفع این مصالح قدیمی را نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. آجر از تخریب دیوارهای قدیمی، قاب درب و پنجره، کابل‌های برق و لوله‌های آب و گاز و… از چنین ملزوماتی هستند. البته به شرطی مجاز به چنین صرفه‌جویی هستید که از سالم بودن مصالح قدیمی اطمینان داشته باشید.

برای خرید مصالح، بازار را زیر و رو کنید

قرار نیست تا همه مصالح مورد نیاز بازسازی آپارتمان را از یک فروشگاه تهیه کنید. فروشگاه‌ها عموماً فعالیت تخصصی دارند و غالباً فقط یک و یا دو نوع محصول را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. مصالح را از فروشگاه‌های متنوع با زمینه فعالیت تخصصی تهیه کنید.

برای این منظور هوشمند باشید و از فروشگاه‌های متنوع سطح شهر قیمت بگیرید. حتی می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید. بسیاری از مصالح محصول عمده شهری هستند که در آنجا قیمت مناسب‌تری دارند. گاها می‌توانید از طریق فروش آنلاین با فروشندگان بومی برای خرید آن محصول از شهر مبدأ با قیمت کمتر ارتباط بگیرید.

چگونه آپارتمان خود را با هزینه کم بازسازی کنیم؟

از منابع مالی خودتان مطمئن باشید

برای آغاز به بازسازی آپارتمان باید یک بودجه با مقدار مناسب کنار بگذارید و یا از جریان منظم پول برای تأمین بودجه در بازسازی خانه اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است تا تأمین بودجه اقدام به بازسازی آپارتمان نکنید. نبود برنامه‌ی مالی باعث توقف کار می‌شود و در درازمدت هزینه‌ی بازسازی آپارتمان را افزایش می‌دهد.

طرح اولیه برای بازسازی آپارتمان داشته باشید و به آن پایبند باشید

قبل ‌از هر اقدام عملی برای بازسازی آپارتمان به‌ دنبال یک طرح کلی با تمام جوانب پیش رو باشید. قبل ‌از هر اقدام باید بدانید که دقیقاً به ‌دنبال چه چیزی هستید و قرار است نقشه نهایی کار پس ‌از بازسازی آپارتمان چگونه باشد.

برای این منظور می‌توانید از نظر کارشناسان خبره استفاده کنید. حتی می‌توانید نقشه‌های سه‌بعدی از فضای خانه پس ‌از بازسازی تهیه کنید. خلاصه هر اقدامی برای ‌آنکه طرح اولیه اما نهایی کار را تجسم نمایید، خوب است.

به ‌این ‌ترتیب چه برای خرید مصالح و چه برای انجام کارها برنامه دارید. البته در تمام مراحل نسبت ‌به جزئیات طرح ‌ریزی ‌شده پای‌بند باشید. هر گونه تغییر در برنامه تبعات گاهاً غیر قابل پیش ‌بینی دارد که هزینه بازسازی آپارتمان را افزایش می‌دهد. بهتر است تغییرات احتمالی نقشه را با کارشناسان خبره در میان بگذارید.

 

در بازسازی آپارتمان سرعت عمل مناسبی داشته باشید

سرعت عمل در بازسازی خانه نقش کلیدی دارد. اگر سرعت مراحل انجام کار کند باشد و یا در حین پروژه با توقف‌های طولانی همراه شود، هر روز که به مدت زمان پروژه اضافه می‌شود، بار مالی است که باید تقبل کنید.

در سوی دیگر، سرعت‌ عمل سریع گاهاً مانع از انجام دقیق کارها می‌شود. گاهی سریع کار کردن نمی‌گذارد تا دقیق باشید و یا نمی‌گذارد تا مراحل بازسازی به ‌خوبی پیش برود. مثلاً وقتی به ‌سرعت پس ‌از سفیدکاری دیوارها برای نقاشی ساختمان اقدام کنید، قطعاً نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید.

سرعت عمل مناسب در صرفه‌جویی هزینه‌ها تأثیرگذار است. برخی مشکلاتی که می‌توانند زمان‌بندی پروژه را با چالش مواجه کنند به قرار زیر هستند.

  • تأخیر در ارسال و یا تأمین مصالح
  • نبود و یا تأخیر تأمین نیروی کار ماهر
  • تغییرات جوی و فصلی

با این عوامل تأخیر انداز آشنا باشید و قبل‌ از پیش‌ آمدن نسبت ‌به رفع آن‌ها کوشا باشید.

از مشورت کردن با اهل فن ابایی نداشته باشید

مشورت خوب است؛ به شرط آنکه با اهل فن و یا افراد آگاه و باتجربه باشد. مشورت با کسانی که هیچ سررشته‌ای در فعالیت‌های عمرانی ندارند و یا در این اواخر تجربه بازسازی و ساختمان‌سازی نداشته‌اند، چه فایده‌ای دارد؟

این افراد قبل ‌از آنکه راه‌حل باشند، شما را گمراه می‌کنند. توصیه می‌شود تا از افراد کاربلد و یا باتجربه در مورد پروژه بازسازی آپارتمان کوچک خودتان کمک بگیرید.

بهتر است مصالح بازسازی آپارتمان را در آغاز پروژه خریداری کنید

پروژه‌ی بازسازی آپارتمان ممکن است زمان‌بر باشد. در چنین شرایطی خرید مصالح در ابتدای پروژه حرکت هوشمندانه‌ای است که قطعاً باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. خصوصاً در بازار متلاطم ایران که قیمت اجناس روزانه و گاهاً ساعت به ‌ساعت تغییر می‌کند، خرید زود هنگام، برگ برنده‌ای است که نمی‌شود آن را انکار کرد.

  • در عین ‌حال وقتی مصالح مورد نیاز را جلوتر از پروژه به اندازه خریداری کرده‌اید، در تداوم کار بازسازی خانه با تمام شدن مصالح و پیدا کردن مورد مشابه که شاید دیگر نمونه آن در بازار نباشد، مواجه نیستید. البته برای خرید زود هنگام مصالح چند نکته را در نظر داشته باشید.
  • مصالحی را خریداری کنید که از مصرف شدن آنها در طول پروژه بازسازی آپارتمان اطمینان دارید. مصالحی که مصرف نمی‌شوند و روی دست شما می‌مانند، هزینه بازسازی آپارتمان را زیاد می‌کنند.
  • مکانی مناسب برای نگهداری از مصالح داشته باشید. گاهی برخی فروشگاه‌ها بخشی از انبار خود را در اختیار کالای خریداری شده توسط شما قرار می‌دهند. البته خیلی روی این موضوع حساب باز نکنید. اما در صورت چنین اجازه‌ای به ‌راحتی می‌توانید مصالح را خریداری کرده و به ‌موقع در جریان پروژه استفاده کنید.

تمام بودجه خود را صرف خرید مصالح در ابتدای پروژه نکنید. پروژه در فاز مقدماتی هزینه‌های پیش ‌بینی نشده بسیار زیادی دارد.

 

کالاهای خوش قیمت را با رویکرد صرفه‌جویی تهیه کنید

در بازسازی آپاتمان کوچک شما، تعداد زیادی از انواع مصالح استفاده می‌شود. برخی مصالح مانند شن و ماسه و یا سیمان عادی هستند. اما برخی مصالح مانند کف‌پوش، کابینت، سنگ نما، کاشی و… در کیفیت های متفاوت با قیمت‌های متنوع عرضه می‌شوند.

خرید جنس مرغوب سلیقه‌ای است. اما اگر رویکرد شما کاهش هزینه بازسازی آپارتمان است، در هنگام خرید کالاهای لوکس و خوش قیمت دست ‌به ‌عصا باشید. در عین ‌حال نیاز به خرید کالای با کیفیت و یا معمولی را ارزیابی کنید.

برای بسیاری از فضاهای خانه نیاز جدی به خرید کالای بسیار مرغوب با قیمت آن‌چنانی ندارید. اما برخی کالاها مانند شیر آب آشپزخانه و یا کف‌پوش در محل تردد شما باید از جنس خوبی برخوردار باشند.

در بند برندها نباشید

توجه به برند جذاب است؛ اما همیشه هزینه‌بردار است. اصولاً برندها برای برجسته کردن برخی کالاها پیدا می‌شوند و این برجسته‌سازی قیمت آن‌ها را زیادتر می‌کند. در کیفیت محصولات برند شده شکی نیست.

اما گاهاً قیمت‌گذاری با ارزش خرید کالا همخوانی ندارد. اگر در بازسازی آپارتمان کوچک قدیمی خودتان برند باز باشید، از همان ابتدا با کوهی از هزینه‌های بی‌مورد مواجه خواهید شد.

کالای دسته دوم، خط قرمز شما است؟!

برای کاهش هزینه بازسازی آپارتمان می‌توانید از اجناس دسته دوم استفاده کنید. اما این جمله ساده می‌تواند کوهی از انتقاد و چشم نازک شدن شما را به ‌دنبال داشته باشد. آیا استفاده از کالای دسته دوم خط قرمز شما است؟ اشکالی ندارد.

اما شاید بتوانید در بخش‌های ناپیدا و یا فضاها با دسترسی نه‌ چندان زیاد و غیرضروری از کالاهای دسته دوم استفاده کنید. در این ‌صورت بخش بزرگی از هزینه‌ها برای تهیه کالای نو و گران‌ قیمت را صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

برای کار در فصول مختلف آماده باشید

بازسازی آپارتمان بدون تردید یک عملیات عمرانی است که تماماً به نوسازی فضاهای خانگی می‌پردازد. لذا شرایط آن به مانند هر فعالیت عمرانی در فصل‌های گوناگون متفاوت است.

مثلاً خرید مصالح در فصل تابستان اقتصادی‌تر است. اما تأمین نیروی کار دشوارتر است. در مقابل خیلی نباید به قیمت مصالح در فصل سرما دلخوش باشید. اما تا دلتان بخواهد نیروی کار وجود دارد. لذا لازم است تا به فراخور شرایط پروژه فصل آغاز کار برای بازسازی آپارتمان را مدیریت کنید.

با فروش وسایل دسته دوم هزینه‌ها را مدیریت کنید

بعد از بازسازی مقدار قابل ‌توجهی از مصالح و یا وسایل بدون استفاده برای شما باقی می‌ماند. اما شاید این وسایل به ‌ظاهر به ‌درد نخور برای برخی دیگر مطلوب و کار راه‌انداز باشند. شما می‌توانید با فروش این وسایل بخشی از هزینه بازسازی آپارتمان را جبران کنید. در عین ‌حال از قید هزینه دفع مواد و مصالح اضافی فارغ شده‌اید.

در بازسازی آپارتمان به بخش‌های سالم خانه آسیب وارد نکنید

همه‌ جای خانه شما که خراب نیست. پس لازم نیست تا دست سخت‌گیر بازسازی را در همه ‌جای خانه بکشانید. جاهای سالم و کارآمد را استفاده کنید. در عین ‌حال مراقب باشید که در حین بازسازی بخش‌های فرسوده و یا تخریب ‌شده خانه، این قسمت‌های سالم را خراب نکنید. مثلاً در حین بازسازی کابینت مراقب باشید که لوله‌های آب و گاز و یا فاضلاب آشپزخانه خراب نشوند.

 

در بازسازی آپارتمان آینده‌نگر باشید

اگر فکر می‌کنید که مدیریت هزینه برای کاهش قیمت تمام ‌شده بازسازی فقط در طول مدت بازسازی است، سخت در اشتباهید. در چنین شرایطی ممکن است اسیر تفکر هزینه کمتر شوید و بخش‌های مهم کار را با متریال‌های ضعیف تکمیل کنید.

متریال هایی که در آینده‌ی نزدیک دردسرساز می‌شوند و چه ‌بسا هزینه‌های بالایی برای خرابی زود هنگام آنها صرف کرده باشید. آینده‌نگری الگوی مؤثر در کاهش هزینه بازسازی آپارتمان است. به ‌این ‌ترتیب که در ‌جای مناسب از تجهیزات مناسب و مقاوم استفاده کنید تا در آینده دور و نزدیک از کیفیت و طول عمر بالای این قطعات لذت ببرید.

از پیمانکاران ماهر و کاربلد استفاده کنید

شاید برای انجام کارهای کوچک نیازی به پیمانکار نداشته باشید و خودتان دست ‌به ‌کار شوید. حالا یا خودتان بازسازی را انجام می‌دهید و یا کارگری ماهر را استخدام می‌کنید. اما برای بازسازی‌های بزرگ لازم است تا با پیمانکاران کاربلد و باتجربه همکاری کنید. کار با پیمانکار چند مزیت دارد که به قرار زیر هستند.

  • اکثر پیمانکاران در زمینه‌های مختلف ساختمانی مهارت دارند. لذا ممکن است خود پیمانکار بدون نیاز به حضور کارگری جدید، بخشی از کارهای بازسازی را انجام دهد. به ‌این ‌ترتیب در دستمزد کارگران صرفه‌جویی شده ‌است.
  • پیمانکاران کاربلد از بازار خرید و فروش مصالح اطلاع دارند. آنها مراکز فروش انواع مصالح را می‌شناسند و می‌توانند به شما برای خریدی بهتر با قیمت کمتر مشاوره دهند. حضور یک پیمانکار کاربلد در طول اجرای پروژه بازسازی در کاهش هزینه‌های خرید مصالح تأثیرگذار است.
  • پیمانکار حرفه‌ای قطعاً با استادکاران در زمینه‌های متنوع از فعالیت‌های عمرانی آشنا است و می‌تواند از آنها در پروژه بازسازی آپارتمان شما استفاده کند. در طول یک پروژه کامل بازسازی با طیف گسترده از استادکاران مانند بنا، کاشی‌کار، سنگ‌کار، لوله‌کش، نقاش، آهنگر و… نیاز پیدا می‌کنید. پیدا کردن استادکاران در زمینه‌های مختلف کار ساختمانی سخت است. در عین ‌حال ماجرایی زمان‌بر می‌باشد. اما وقتی از یک پیمانکار کاربلد در کنار خود دارید، خیال شما از حضور استادکاران در پیشبرد کارهای بازسازی آسوده است.
  • پیمانکار کاربلد می‌تواند برنامه‌ای مدون و پیش‌ بینی ‌شده برای بازسازی آپارتمان داشته باشد. شما به ‌راحتی نمی‌توانید تمام مراحل کار از تخریب تا بازسازی را پیش ‌بینی کنید. همیشه نکات ریزی در حین کار وجود دارند که فقط در نگاه اهل فن دیده می‌شوند. بدون برنامه‌ریزی بار مالی بازسازی افزایش پیدا می‌کند. در عین ‌حال ممکن است در بسیاری از مراحل مستاصل شوید. اما پیمانکار حرفه‌ای به ‌خوبی نسبت ‌به تمام مراحل کار مسلط است.
  • ممکن است در حین بازسازی نیاز به انواع دستگاه‌های عملیات ساختمانی مانند دریل، پیکور، چکش تخریب و… پیدا کنید. خرید این ابزارها منطقی نیست و در عین ‌حال پروسه اجاره آنها نیز گنگ و پیچیده است. اما عموم پیمانکاران جمع کاملی از تجهیزات را دارند و یا با مراکز اجاره در شرایط مطلوب آشنا هستند.

بازسازی آپارتمان قطعاً پروسه ساده‌ای نیست و هزینه‌ی آن قابل ‌توجه است. اما این دلیل نمی‌شود تا دست از رؤیاهایتان برای داشتن خانه‌ای بهتر، سالم‌تر، امن‌تر و زیباتر بردارید. در عین ‌حال باز هم دلیل نمی‌شود تا در مخارج، ولخرج باشید و بی‌اندازه و یا بی‌حساب‌ و کتاب هزینه کنید.

با مدیریت درست پروژه‌های بازسازی آپارتمان می‌توانیم هر نوع عملیات نوسازی، ترمیم، تعویض و بازسازی و… را تمام ‌و کمال با صرف هزینه‌ای مناسب تمام کنیم. کافی است در این پروسه هدفمند و هوشمند باشید و از کارشناسان خبره در بازسازی خانه استفاده کنید.

کارشناسان گروه عمران دژ آماده هستند تا برای بررسی هزینه بازسازی آپارتمان شما برای شما خدمات مشاوره تخصصی را عرضه نمایند. گروه متخصصین عمران دژ با بررسی ساختمان به معایب، قابلیت‌ها، عمق تخریب و فرسودگی و همچنین چالش‌های سازه پی برده و در مورد ایده شما برای بازسازی، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

در نهایت کارآمدترین الگوی بازسازی با در نظر گرفتن خواسته‌های شما پیشنهاد خواهد شد. فعالیت‌های گروه عمران دژ ارائه خدمات بازسازی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه است.

چند ایده  کاربردی برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم

همانطور که اشاره نمودیم برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم حتما نیاز نیست تمام بخش های خانه را تخریب و یا بازسازی کرد. فقط کافی است بخش های حیاتی و قابل رویت را ترمیم کرد. البته برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم ایده های مطرح شده که ما در این قسمت برخی از آنها را معرفی می کنیم:

  1. تغییر رنگ دیوارها: رنگ دیوار یکی از ارزان ترین گزینه های بازسازی خانه است. البته از آنجایی که رنگ کردن تمام دیوارهای خانه هزینه بر است بهتر است برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم بخشی از دیوارها یا فقط سقف را رنگ کنید.
  2. تغییر یا تعویض نورپردازی: یکی از بهترین فاکتورهایی که بر زیبایی خانه تاثیر می گذارد نورپردازی است. پس اگر منزل شما دارای نورپردازی قدیمی است می توانید آن را با نورپردازی های جدید تعویض کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است