طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی زیبا و صحیح ایوان بسیار مهم است. این محیط که بیرون از خانه قرار می‌گیرد به معنای واقعی کلمه، اولین المان از خانه است که ساکنان وقتی به خانۀ شما می آیند از نزدیک مشاهده می‌کنند.

طراحی ایوان، همچنین المان مهمی در بازسازی خانه های قدیمی محسوب می شود، زیرا با بازسازی آن با هزینه ای معقول می توانید جلوه ای خاص، جدید و منحصر به فردی برای ویلا یا خانۀ قدیمی خود ایجاد کنید.

در طراحی ایوان سلایق کارفرمایان و صاحبان خانه ممکن است متفاوت باشد. برای بعضی از کارفرمایان راحتی و دنج بودن ایوان بسیار مهم است، در حالی که عده‌ای دیگر به زیبایی و لوکس بودن فضای ایوان اهمیت می‌دهند، در هر صورت دانستن اینکه چگونه می‌توان ایوان را به زیبایی آراست، می‌تواند به شما کمک کند فضایی عالی ایجاد کنید که احساس مطلوبی داشته باشد.

شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ؛ ارائه دهنده انواع خدمات بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی، در این مقاله به معرفی طراحی دکورایسیون ایوان خواهد پرداخت.

طراحی ایوان خانه ویلایی

اجزای ایوان خانه ویلایی

ایوان از بخش‌های مختلفی ساخته شده که یکی از مهمترین این بخش‌ها سقف ایوان است. در حالی که ممکن است سقف ایوان آخرین چیزی باشد که به آن توجه می‌شود، اما در واقع بخش بزرگی از تاثیر مطلوب ایوان، به زیبایی، دنج و کامل بودن طراحی سقف بستگی دارد.

رنگ، بافت، تزئینات و همه این‌ها جزئیات منحصر به فردی هستند که باید در نظر بگیرید. مهم است که به یاد داشته باشید که سقف ایوان همواره در خارج از خانه قرار دارد، به این معنی که باید در برابر عوامل جوی و محیطی مقاوم باشد.

ایوان های روباز ممکن است در معرض باران، باد، گرد و غبار و برف قرار گیرند، به این معنی که مواد باید برای مقابله با این تهدیدات مجهز باشند. حتی ایوان های سرپوشیده نیز احتمالاً تا اندازه‌ای در معرض آسیب دیدگی‌های ناشی از آب و هوا و رطوبت و عوامل شیمیایی قرار گیرند.

تعبیه مبلمان، دکور و یک فرش کوچک در فضای باز، هنگام طراحی فضای بیرون از خانه، از جمله ایوان ها، هم ایده ی بسیار خوبی است. قطعات فلزی مانند وسایل روشنایی و آویزهای فلزی سقف ایوان نیز باید برای آب و هوا آماده باشند.

انتخاب مواد بادوام و مقاوم در برابر رطوبت مانند تخته فیبر سیمانی برای سقف ایوان می تواند گزینه مناسبی برای طراحی باشد. سیمان الیافی مقرون به صرفه، شیک و ماندگار است. سقف‌های ایوان الیاف سیمانی که مخصوصا برای مقاومت در برابر عوامل جوی مناسب هستند راهکار مناسبی برای استفاده در سقف ایوان هستند.

سبک زیبایی شناختی ایوان چیزی است که نشان دهنده شخصیت و سلیقه شماست. در بیشتر موارد، ایده های طراحی ایوان باید نمایانگر زیبایی داخلی خانه باشد و پلی از بیرون به داخل خانه ایجاد کند. در ادامه چند ایده جذاب جهت زیباسازی محیط ایوان ارائه شده است.

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان به سبک خانه ساحلی

از بازی با رنگ و ایجاد کنتراست جسورانه که احساس تازگی و سرگرمی می کند نترسید. در این طرح الهام‌گرفته از خانه ساحلی، سقف ایوان دارای رنگ‌آمیزی روشن و تیرهای عمودی برای ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و با انرژی است.

توجه داشته باشید که رنگ سقف ایوان همواره چشم نواز و با محیط و مبل و مان مطابقت دارد تا طراحی کامل به نظر برسد.

 

طراحی ایوان سنتی

اگر یک تخت آویز یا یک تاب برای چیدمان سبک ایوان ایده آل شما لازم است، به سراغ انجام این کار و نصب آن بروید و سبک خانه ییلاقی را از سقف تا زمین اجرا کنید. می توانید از تیرهای پانل‌بندی شده روی سقف ایوان، با نقش‌های چوبی طبیعی و رنگ قهوه‌ای گرم استفاده کنید.

سقف ایوان چوبی که به خوبی با محیط طبیعی و دیوارپوش طراحی شده باشد، هنگام تکان دادن سر در بانوج، چیزی زیبا برای تماشای آن فراهم می کند.

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان به سبک خانه روستایی

به کارگیری طرح چوب قرمز جذابیت واقعی یک فضای روستایی را القا می‌کند. در این طراحی، ایوان دارای فضایی مربعی شکل و در عین حال دارای طول زیاد می‌ باشد که فضای مشرف به حیاط را ارائه می‌دهد.

سقف ایوان با طراحی چوب برای این حیاط عالی است به این معنا که تیرهای عمودی با تخته و نمای چوبی هماهنگ است در حالی که رنگ های روشن به خوبی با طراحی نما هماهنگ است. به علاوه، شیروانی آن برای لذت بردن از ایوان در حالی که باران می بارد و افراد بدون این که خیس شوند به تماشای منظره بپردازند عالی است.

 

طراحی ایوان خانه ویلایی

تزئین ایوان با چراغ فانوسی

طول این نوع ایوان ها به قدری زیاد است که تقریباً حس یک راهرو را القا می‌کند. دقت کنید که دیوارهای پانلی و تیرهای فلزی طره بافت بصری باورنکردنی به ایوان اضافه می کنند. فانوس‌های مشکی به سبک ویکتوریایی هر 10 فوت یا بیشتر آویزان می‌شوند تا طراحی سقف را زیبا تر کنند و کنتراست رنگی ظریف را اضافه کنند.

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان به سبک کلبه روستایی

این سقف ایوان که نمونه‌ای عالی از چیدمان کابین پیچیده است، نمای روستایی را با پانل‌های چوبی در رنگ‌هایی بسیار شبیه به نمای چوبی، مبلمان پاسیو و عرشه منعکس می‌کند. کرکره های سفید تزئینی رنگ روشن زیبایی را برای دنج نگه داشتن این پاسیو اضافه می کنند.

طراحی ایوان خانه ویلایی

طراحی ایوان با نورپردازی توکار

اگر روشنایی و نور جزو اولویت‌های اصلی شماست، پس با رنگ های خنثی مختلف و پانل دیواری سفید تقسیم شده در امتداد سقف ایوان، پالت رنگ را به داخل ایوان گسترش دهید. نورپردازی داخل سقف حس خوبی به مخاطب القا می‌کند.

طراحی ایوان خانه ویلایی

مقاومت در برابر عوامل جوی اولویت اول طراحی ایوان

همواره به یاد داشته باشید که اجزای ایوان در برابر آسیب دیدگی در برابر عوامل جوی مقاوم باشند زیرا اجزای بکار برده شده در ایوان مانند اثاثیه و یا اجزای خود سازه مانند سقف در اثر رطوبت و خاک و گرد و غبار قرار دارند. در نظر گرفتن این عوامل، علارقم دارا بودن جلوه بصری شایسته، می تواند به شما  برای انتخاب بهترین دکوراسیون داخلی و طراحی کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است