بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

از جمله دلایل بازسازی خانه لاکچری می توان به تغییر دکوراسیون داخلی یا کاربری و یا نیاز به مقاوم سازی آن اشاره کرد. اگرشما نیز دنبال دکوراسیونی ایده آل و یا بازسازی حرفه ای خانه لاکچری خود هستید شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، با ارائه طرح ها اقتصادی و متنوع همراه شما خواهد بود.

چگونه خانه‌ لاکچری خود را بازسازی کنیم؟

وقتی در مورد بازسازی و تغییر دکوراسیون یک خانه لوکس صحبت می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن می‌رسد پرداخت هزینه‌های گزاف برای بازسازی، تهیه مصالح، نیروی انسانی و … است.

اما حقیقت اینجاست که وقتی شما با متخصصان حوزه بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون خانه مشورت کنید آنها می‌توانند به شما راهکارهایی ارائه کنند که علاوه بر بهینه سازی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهترین و بیشترین بازده را ارائه کنند.

برای بازسازی خانه‌های لاکچری باید بدانید آیا فقط قسمتی از خانه بازسازی می‌شود و یا بازسازی خانه های قدیمی مد نظر است که باید کل خانه، بازسازی گردد.

توجه به این نکته کمک می‌کند که ایده بازسازی به بهترین شکل ارائه شود و همچنین زمان و هزینه نیزکنترل گردد. حال نوبت طرح و اجرای کار است که به چه نحوی انجام پذیرد، در مطلب ذیل پیرامون این موضوع به طور کامل صحبت شده است.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه همواره مورد علاقه مهندسان بازسازی و معماری داخلی بوده است و همچنین برای کاربرانی که از محیط آشپزخانه استفاده می‌کنند، ایجاد تغییر و تحول در چیدمان و دکوراسیون داخل فضای آشپزخانه،

همواره ضروری است و این مسئله به خاطر این است که افرادی که در محیط آشپزخانه کار می‌کنند، (معمولا بانوان) زمان زیادی را در این محیط می‌گذرانند پس نیاز به تغییر و تنوع در فضای آشپزخانه دارند تا حس یکنواختی در هنگام کار در آشپزخانه به آنها دست ندهد.

المان‌هایی که می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد بهره گیری از زمینه سنگ مرمر و یا سنگ دکتون برای پیشخوان داخل آشپزخانه است و برای وسایل و تجهیزات رومیزی می‌توان از اجاق گازهای رومیزی از جنس فولاد براق ضد زنگ استفاده کرد.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

سرویس حمام و دستشویی

دومین فضایی که برای بازسازی مد نظر قرار می‌گیرد سرویس حمام و دستشویی است. بدین منظور تعویض کاشی و کفپوش داخل سرویس حمام و آشپزخانه گزینه مناسبی برای القای یک محیط با دکوراسیون جدید است، البته اگر قصد دارید هزینه کمتری پرداخت کنید می‌توانید از یک روکش پادری جدید برای کف سرویس حمام و آشپزخانه استفاده کنید و رنگ بندی متنوعی از آن را به کار ببرید.

نوسازی دستشویی فرنگی، نصب حوله خشک کن و استفاده از کابینت‌های روشویی معلق نیز ایده خوبی برای بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون است.

سونای شخصی

در مورد خانه‌ لاکچری و لوکسی که قرار است بعد از بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی همچنان اصالت یک خانه لوکس و لاکچری را حفظ کنند، می‌توان از گزینه نصب سونا استفاده کرد.

ساخت سونا در فضای داخلی خانه‌های مسکونی کار ساده‌ای است و در عین حال استفاده از سونا برای افراد می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و تحقیقات نشان داده برای سلامت قلب، عروق، گردش خون و سلامت پوست مفید است.

اگر داخل فضای اصلی ساختمان جایی برای تعبیه سونا نباشد می‌توان از فضای زیرزمین و یا از حیاط استفاده کرد، (البته این موضوع برای خانه‌های لوکسِ ویلایی است نه برای خانه‌های لوکس ِآپارتمانی).

تراس یا بهار خواب

ایجاد یک محیط نشیمن خارج از فضای خانه می‌تواند برای ساکنین بسیار لذت بخش و آرمش بخش باشد. برای نمونه می‌توان یک بهار خواب (تراس) که از آشپزخانه به بیرون باز می‌شود تعبیه کرد که داخل آن امکانات نشستن یعنی میز و صندلی به همراه یک اجاق باربیکیو قرار داده شده.

همچنین برای مواقع سرما و برودت می‌توان از امکانات گرمایشی استفاده کرد و به همین شکل در فصل گرما می‌توان از تجهیزات برودتی مانند پنکه سقفی استفاده کرد. دقت شود این محیط باید سرپوشیده باشد!

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

استخر خصوصی

تعبیه یک استخر خصوصی در فضای خارج از زیربنای خانه می‌تواند هم به هوای مطلوب تر محیط کمک کند و هم امکان تفریح و آسایشی برای کاربران است.

برای ساخت استخر خصوصی هر چند در ابعاد کوچک باید توجه شود که هر محیطی که در معرض تماس با آب قرار دارد ممکن است دچار آسیب دیدگی‌هایی شود، به منظور مقابله با این آسیب دیدگی ها باید از عایق و پوشش ضد آب استفاده کرد تا سطح زیر کار دچار خوردگی نشود.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

ساخت باشگاه ورزشی خصوصی

برای کاربرانی که تمایل به انجام تمرینات ورزشی منظم و مداوم داخل محیط لاکچری خود دارند، تعبیه یک محیط به عنوان باشگاه خانگی گزینه بسیار مناسبی است، بدین منظور شما می‌توانید از فضایی از خانه که بلااستفاده افتاده است و قصد تغییر کاربری آن را دارید بهره بگیرید، بهترین این فضاها شامل فضای زیرزمین، اتاق زیرشیروانی، گاراژی که کاربری خود را از دست داده و یا یک اتاق خواب اضافه می‌باشد.

برای شروع ابتدا باید تجهیزات لازم برای یک باشگاه را فراهم کنید تجهیزاتی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و … . شما می‌توانید فضای داخل باشگاه ورزشی خصوصی‌تان را با اسباب و وسایلی که دوست دارید تزئین کنید.

همچنین فراموش نکنید فضایی برای تعبیه یک پادری زیبا و کوچک به همراه یک قفسه برای چیدن ابزار و وسایل مانند فلاسک آب اختصاص دهید، بعلاوه یک سیستم کنترل دما برای فضای باشگاه خانگی ضروری است.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

دفتر کار شخصی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و لزوم دورکاری در بعضی موارد نیاز به ایجاد یک محیط کاری آرام و حرفه‌ای با تمام دسترسی‌های لازم در محیط خانه می‌باشد، بدین منظور برای خانه لاکچری خود میتوانید از تعبیه یک فضا به عنوان دفتر کار شخصی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید مواردی مانند نور طبیعی، دسترسی به اینترنت، امکان شخصی سازی محل برای حفظ حریم خصوصی و راه‌هایی برای به حداقل رساندن سر و صدا بسیار مهم است. به عنوان یک راهکار برای ایجاد دفتر کار خصوصی می‌توانید از فضای باز بیرون خانه استفاده کنید، این روش به شما امکان می‌دهد هم فضای خصوصیتان تامین شود و هم از نور طبیعی بهره بگیرید.

مسئله ای که در این مورد باید رعایت شود کنترل دما در زمستان و تابستان است و باید مطمئن شویم که دمای مناسب محیط تامین شده است. در صورتی که قصد دارید در داخل خانه یک دفتر کار هم داشته باشید، پیشنهاد می کنم مقاله “نکات کاربردی و اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی” را مطالعه کنید.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

کتابخانه شخصی

اگر از دوستداران کتاب و کتابخوانی هستید می‌توانید یک محیط شخصی به عنوان کتابخانه برای خود اختصاص دهید تا هم فضای لاکچری خانه را حفظ کرده باشید و هم ساعاتی را به دور از دغدغه به کتاب خواندن بپردازید.

باز می‌توانید از فضایی که استفاده کمتری دارد مانند یک اتاق خواب اضافه استفاده کنید و یا اینکه با حفظ کاربری قبلی اتاق قسمتی از فضای آن اتاق را به عنوان کتابخانه چیدمان کنید که در این صورت اتاق باید به اندازه کافی فضا داشته باشد.

جدا از در نظر گرفتن قفسه‌های تمام قد کارشده داخل دیوار برای کتابخانه که از ضروریات یک کتابخانه مدرن و حرفه‌ای است، می‌توانید یک نردبان متحرک برای دسترسی به طبقات بالاتر با امکان جابجایی بعلاوه یک اجاق شومینه برای گرمایش محیط تعبیه کنید،

البته گفتن این نکته ضروری است که تعبیه یک مکان برای نشیمن که آرامش کامل را به خوانندگان کتاب القا کند بسیار مهم است، برای مثال می‌توان از یک کاناپه تک نفره راحت و یا یک صندلی گهواره‌ای استفاده کرد.

بازسازی خانه لوکس را با همه‌ی جزئیات بشناسید!

سیستم گرمایش از کف

اگر خانه‌ی لوکس شما فاقد سیستم گرمایش از کف است بهتر است برای تعبیه آن اقدام کنید.

سیستم گرمایش از کف امروزه در بعضی مناطق بسیار رواج پیدا کرده، و این موضوع دلایل مختلفی دارد: برای مثال به خاطر اینکه امروزه کمتر از فرش برای کف استفاده می‌شود سیستم گرمایش کف می‌‌تواند بسیار مفید باشد، همچنین با پیشرفت تجهیزات و تکنولوژی‌های تاسیساتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی، نصب سیستم گرمایش از کف امروزه به راحتی انجام می‌پذیرد.

در پایان متذکر می شویم که موارد گفته شده برای بازسازی به عنوان یک پیشنهاد می‌باشد و در کنار ملزومات طراحی و بحث هزینه‌ها، در مورد اجرا نظر کارفرما باید مدنظر قرار گیرد. مجموعه عمران دژ با ارئه بهترین راهکارها و با در اختیار داشتن بهترین مشاوران در زمینه بازسازی و دکوراسیون پیشگام است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است