نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

همه ما به داشتن خانه‌هایی زیبا، آرامش‌بخش، پویا و البته صمیمی نیاز داریم و برای داشتن چنین خانه‌هایی از انواع سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنیم. نورپردازی اتاق پذیرایی یکی از ایده‌های جذاب برای هرچه زیباتر کردن و در عین‌حال دل‌نشین‌تر شدن محیط خانگی است.

نورپردازی خانه هنر چگونه روشن کردن محیط خانگی است تا با حجم نوری کافی در فضاهای متنوع خانه حاضر باشیم. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ قصد دارد در این مقاله به ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق پذیرایی تا دیگر فضاهای خانه بپردازد. ایده‌هایی که به ‌دنبال خلق فضاهایی هرچه آرامش‌ بخش‌تر و در عین‌حال زیبا و کارآمدتر هستند.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

وقتی شب فرا می‌رسد، همه خانه‌ها باید روشن باشند. اما همه روشن شدن‌ها ما را به یک محیط زیبا، دنج و دلنشین نمی‌رسانند. زیبایی خانه در هنگامه‌ی شب نقشی تأثیرگذار در روحیه اهالی خانه دارد.

برای همین است که ایده‌های نورپردازی خانه از جنبه‌های مهم و کلیدی در چیدمان نهایی هر خانه می‌باشد. زیرا با هنر نورپردازی فضاهای خانگی می‌توانیم محیط‌های دنج برای استراحت اهالی خانه تدارک ببینیم و در عین‌حال این فضاها را تبدیل به یک خانه مناسب و زیبا برای پذیرایی از مهمانان نماییم.

خانه محل دورهمی صمیمی خانواده است. اعضای خانواده در طول روز مشغول فعالیت‌های روزمره خود هستند و همگی آنها در هنگام شب به محیط خانگی بازمی‌گردند.

در این دورهمی خانوادگی باید یک حس صمیمیت آرامش‌ بخش و البته دوس داشتنی وجود داشته باشد. نحوه نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی در ایجاد حس آرامش‌ بخش برای همه اعضای خانه تاثیرگذار است.

محیط خانه فضایی فراتر از استراحت آخر شب است. ما در محیط خانه به انجام انواع فعالیت‌ها می‌پردازیم و برای هر نوع فعالیت به حجم نوری مناسب نیاز داریم. قطعا برای استراحت ساده باید در محیطی دنج با نوری ملایم غوطه‌ور شویم. اما برای انجام کارهای دقیق مانند آشپزی کردن و…

نیاز به حجم نوری کامل و مدیریت ‌شده داریم. انواع نورپردازی خانه باید به فضایی یکپارچه از چیدمان مناسب تجهیزات روشنایی بپردازند تا بتوان انبوه نیازها در فضاهای خانگی را برطرف نمود.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

در انواع نورپردازی خانه باید به نحوه روشن کردن فضاهای بزرگ از محیط خانه فکر کنیم. برای روشن نگه ‌داشتن گوشه‌های دنج خانه برنامه داشته باشیم. در عین‌حال برای محیط خانه از فضاهای مناسب مطالعه تا چرت زدن و یا دورهمی خانوادگی فراهم کنیم.

درکل بازی نور در محیط خانگی باید مدیریت‌ شده باشد. یک بازی حساب ‌شده که در آن از ایجاد فضایی آرامش‌ بخش تا خلق محیطی پویا و سرزنده پیش ‌بینی ‌شده باشد.

محیط‌های خانگی با یکدیگر متفاوت هستند و هر خانه‌ای نیاز به روش نورپردازی خاص خودش را دارد. قطعا نحوه نورپردازی خانه‌های لوکس با ایده نورپردازی خانه‌های مدرن و شاید حضور در یک نمای کلاسیک متفاوت است.

اما درکل می‌توانیم ایده‌های نورپردازی در خانه را به شکل دسته‌بندی شده معرفی کنیم. در این مطلب به بیان ایده‌هایی کاربردی از نور پردازی اتاق پذیرایی می‌پردازیم. ایده‌هایی که می‌توانند در بسیاری از فضاهای خانگی برای یک روشنایی جذاب و دوست‌ داشتنی مورد استفاده قرار بگیرند.

ایده‌های متنوع برای نورپردازی اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی قلب خانه شما است. این فضا محل دورهمی‌های خانوادگی، پذیرایی از میهمانان و گاهاً استراحت‌های عادی و وقت گذراندن های ساده است. اتاق پذیرایی آینه تمام ‌عیاری از نمای خانه تا نمایش سلایق و زیبایی‌های خانه است.

این فضا همیشه مستعد انجام زیباترین نورپردازی‌ها می‌باشد. در نورپردازی پذیرایی به ایجاد یک حس جذاب و هیجانی فکر کنید. برای این فضای خانه می‌توانید از انواع ایده‌ها در نورپردازی سقف استفاده کنید.

روشنایی‌های پنهان در سقف‌های کار شده، استفاده از لامپ‌ها در کنج‌های اتاق، حضور نورهای روشنایی در شیار سقف‌های گچ‌کاری‌شده و حتی نصب ماهرانه لامپ‌های زمینی که نور خود را بر پهنه‌ی دیوار اتاق نشیمن پخش می‌کنند و… از ایده‌های جذاب در نورپردازی پذیرایی هستند.

یک نورپردازی ایده‌آل با چیدمان درست المان‌های روشنایی در کنار یکدیگر به خلق فضای هرچه زیباتر و در عین‌حال صمیمی‌تر از اتاق پذیرایی تا کل خانه می‌انجامد.

شما می‌توانید به نحوه عملکرد نورپردازی اتاق پذیرایی در ساعات مختلف از هنگامه شب فکر کنید. مثلاً می‌توانید برای هنگام غروب تا رسیدن به عمق تاریک شب از ایده‌های متنوع برای روشن کردن فضای اتاق داشته باشید.

با رنگ‌ها در اتاق پذیرایی بازی کنید

داشتن یک خانه با دکوراسیون رنگارنگ از جذابیت بصری مناسبی برخوردار است. خیلی‌ها علاقه دارند تا از انواع رنگ‌های شاد و گاهاً متضاد در چیدمان نهایی خانه خودشان استفاده کنند.

اما این حضور رنگارنگ تنها با یک نورپردازی مناسب جلوه‌گری می‌کند. در نورپردازی اتاق نشیمن هیجان بازی با رنگ‌ها را تجربه کنید. شما می‌توانید از لامپ‌ها با پایه‌های متحرک در یک یا چند فضای اتاق پذیرایی نصب کنید.

لامپ‌هایی که نوری متمرکز شده در یک بخشی از اتاق را تولید می‌کنند. آنگاه با قابلیت جابجا کردن پایه‌ی لامپ‌ها و تغییر زاویه‌ای نورپردازی آنها در فضایی برجسته‌تر می‌توانید حجم رنگ کار شده در دکوراسیون اتاق پذیرایی و یا هر فضای دیگر خانگی را نمایش دهید.

در این حالت دست شما در روشن کردن بخش پررنگی از محیط اتاق پذیرایی کاملاً باز است. کافی است پایه لامپ متحرک خود را در سمتی که می‌خواهید جابه‌جا کنید تا حجم نوری پررنگ شده در یک سمت رنگی رنگی اتاق پذیرایی خود داشته باشید.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

از ایده نورپردازی کانونی در نمایش برجسته عناصر اتاق استفاده کنید

محیط اتاق پذیرایی نباید جایی شبیه غار بشود. در محیط فضای پذیرایی خانه‌ی شما قطعا از انواع مبلمان و دیگر تجهیزات وجود دارد. نورپردازی اتاق پذیرایی باید قابلیت توسعه یکنواخت حجم نور در کل فضای اتاق را داشته باشد. استفاده از یک آویز مرکزی با قابلیت تولید حجم نور فوق‌العاده قوی ایده مناسبی است تا کل فضا را به یک روشنایی یکنواخت برسانیم.

استفاده از چراغ‌ها با طرح آویزی شکل از مرکز فضا مناسب اتاق‌ها با سقف بلند است. این آویزهای مرکزی باعث ایجاد سایه در پس‌ زمینه اجزای اتاق نمی‌شوند و فضای خانه را به یک محیط غار گونه با حضور حجم‌های تاریک شده نمی‌کشانند. درکل استفاده درست از آویزهای مرکز یک ایده کلاسیک در نحوه نورپردازی خانه‌های لوکس با سقف‌های خیلی بلند است.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

برای اتاق پذیرایی طرحی رسمی و متقارن ایجاد کنید

المان‌های روشنایی مانند لامپ‌ها برای هرچه پرنورتر شدن فضای اتاق پذیرایی هستند. اما در کنار ایده‌های نورپردازی اتاق پذیرایی می‌توانند جنبه‌های دکوراسیون شده برای ایجاد فضایی زیبا و متقارن داشته باشند.

شما می‌توانید از حضور لامپ‌ها در نمای چراغ‌های تزئینی برای ایجاد فضایی متقارن در دکوراسیون نهایی اتاق پذیرایی استفاده کنید. به ‌این ‌ترتیب فضای اتاق حالتی رسمی، مجلسی و البته زیباتر پیدا می‌کند. از طرفی این تقارن مناسب نور پردازی اتاق پذیرایی می‌باشد.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

یک فضای مدرن اما لاکچری ایجاد کنید

در چیدمان فضاهای مدرن رسیدن به الگوهای ساده اهمیت زیادی دارد. اما در کنار همه الگوهای ساده می‌توانید از ایده‌های لاکچری و بسیار زیبا داشته باشید. مانند استفاده از یک سبک نورپردازی که در آن سعی در ایجاد سایه‌ها با حجم کم و اثری خنثی ‌شده باشد.

اگر نوع نورپردازی خانه شما به شکلی باشد که المان‌های داخلی خانه هر کدام دارای یک سایه کم‌رمق، کمرنگ و ملایم بشوند، این سایه‌های کم‌اثر در ایجاد جلوه بصری آرامش ‌بخش محیط خانه تاثیرگذار است.

البته این ایده مناسب خانه‌ها با دکوراسیون داخلی مدرن می‌باشد. زیرا بهتر است در پس‌ زمینه مبلمان با الگوی طراحی‌های ساده از یک سایه کمرنگ حضور داشته باشد.

برای ایجاد این سایه‌های کمرنگ شده در نحوه نورپردازی فضاهای خانگی باید از چیدمان درست لامپ‌های سقفی و کف اتاق استفاده کنید. غالبا با نصب مناسب دو یا چند عدد لامپ آویزی از سقف و کار گذاشتن یک لامپ در کف و کناره دیوارها این فضای سایه مانند در نمایی کم‌رمق و البته الهام‌بخش ایجاد خواهد شد.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

از نورپردازی برای ایجاد فضاهای دنج در اتاق پذیرایی استفاده کنید

اتاق نشیمن باید مکانی برای حضور متفاوت در کاربردهایی متنوع باشد. در این فضا قطعا از میهمانان خود پذیرایی می‌کنید و در عین‌حال بارها علاقه دارید تا به تنهایی در یک کنج اتاق پذیرایی خانه ساعتی را سپری کنید.

لذا نورپردازی اتاق پذیرایی باید مناسب کاربردهای متنوع باشد. ایجاد فضاهای دنج شده در گوشه و کناره اتاق پذیرایی از ایده‌های جذاب در نورپردازی فضاهای خانگی است. با این ایده می‌توانید به خلق یک شخصیت از معماری بنای خانه تا چیدمان نهایی دکوراسیون  داخلی خانگی بیاندیشید.

شما می‌توانید از LEDهای مخفی شونده و یا مجموعه چراغ‌های کوچک در گوشه و کناره اتاق پذیرایی استفاده کنید تا محیط کل فضا را به یک اتاق با نقاط دنج و خصوصی‌تر برسانید. مثلاً ایده روشن کردن کنج فضاهای داخل قفسه و یا طاقچه‌های اتاق و همچنین استفاده نور کم‌رمق در کناره‌ها تا سقف بنا به خلق چنین فضاهای دنج شده می‌انجامد.

نورپردازی اتاق پذیرایی با ایده های ناب و خلاقانه

یک‌ جای دنج برای مطالعه دایر کنید

اتاق پذیرایی مرکز هر خانه است و قطعا در کانون توجه انبوه فعالیت‌های روزمره زندگی شما قرار می‌گیرد. این فضا باید دارای روشنایی مدیریت‌ شده باشد. به شکلی که بتوان یک گوشه از اتاق پذیرایی را برای داشتن یک مطالعه لذت ‌بخش کنار گذاشت.

در نورپردازی اتاق پذیرایی از ایده روشنایی مناسب مطالعه در یک گوشه دنج فضای اتاق استفاده کنید. یک صندلی راحتی و یک چراغ مطالعه که کاملاً مسلط بر صندلی باشد فضای نورپردازی شده ایده‌آل برای خلق محیطی دنج و مناسب کتابخوانی است.

 

روشنایی هماهنگ در فضاهای اتاق پذیرایی ایجاد کنید

ایجاد هارمونی در نورپردازی اتاق پذیرایی از ایده‌های جذاب در دکوراسیون خانگی است. در این ایده نمی‌خواهیم تا کل فضای اتاق را به شکل یکدست در حجم نوری یکسان داشته‌ باشیم.

بلکه می‌خواهیم با نوسان نور در محیط اتاق پذیرایی همراه شویم. یک نوع بازی با نور که ما را به فضاهایی روشن و تاریک شده اما هدفمند می‌رساند. برای این ایده بهتر است از چراغ‌ها که نور یکسانی دارند در اشکال گوناگون و فضاهای متفاوت از اتاق استفاده کنید. به ‌این ‌ترتیب فضای اتاق پذیرایی شما در موجی هماهنگ‌ شده از نور با رنگ یکسان اما پراکنده نورپردازی خواهد شد.

برای اجرای این ایده بهتر است از انواع چراغ‌های دیواری، زمینی و حتی رومیزی استفاده کنید. چراغ‌ها می‌توانند شکل و حالت‌های متفاوتی داشته باشند و در مکان‌های کاملاً متفاوتی از فضای اتاق پذیرایی نصب شوند.

اما باید از لامپ با نور یکسان در همه چراغ‌ها استفاده کرده باشید. به ‌این ‌ترتیب چراغ‌ها نور یکسانی را به شکلی نامنظم در فضای اتاق نشیمن پخش می‌کنند.

شاید در نگاه اول این نحوه نورپردازی اتاق پذیرایی گیج‌ کننده و حتی نامناسب به ‌نظر آید. اما خیلی زود هر کسی از هارمونی بی‌نظم اما هدفمند شما در ایجاد فضاهای تاریک و روشن برای محیط پذیرایی لذت خواهد برد.

 

در نصب چراغ‌های آویز خلاقانه‌تر باشید

استفاده از چراغ‌های آویزی شکل در نورپردازی اتاق نشیمن متداول است. با استفاده از یک چراغ آویز که درست در وسط فضای اتاق پذیرایی نصب‌ شده است یک نورپردازی استاندارد اما خیلی معمولی را ایجاد می‌کنید.

اما آیا علاقه دارید تا از یک تکنیک ساده برای هرچه جذاب‌تر شدن نورپردازی اتاق پذیرایی استفاده کنید؟ کافی است به ‌جای نصب یک چراغ آویز بزرگ از چندین منبع نور در محیط اتاق پذیرایی استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید از دو و یا چند چراغ آویزی در فضای اتاق نصب کنید.

معمولاً چراغ‌های آویزی را درست در وسط فضای اتاق نصب می‌کنند. اگر هم قصد نصب بیش ‌از یک چراغ را داشته باشید معمولاً سعی می‌کنند تا محل نصب چراغ‌ها نسبت ‌به هم و همچنین نسبت ‌به فضای اتاق کاملاً قرینه باشد.

این سبک نصب چراغ‌های آویزی ایده‌هایی رسمی شده و البته ساده هستند. اما شما برای نورپردازی اتاق پذیرایی نیاز به ایده‌های خلاقانه‌تری دارید. پس بهتر است در جانمایی چراغ‌های آویزی شکل هم خلاق‌تر باشید. مثلاً می‌توانید این قانون نانوشته اما سنگین حضور در وسط فضای اتاق را بشکنید و چراغ آویز خود را در یک سمت پررنگ‌تر از محیط اتاق پذیرایی نصب کنید.

کافی است به چیدمان فضای داخلی اتاق پذیرایی نگاهی بیندازید تا متوجه بخش‌های برجسته‌تر محیط اتاق بشوید. حالا می‌توانید موقعیت چراغ آویزی خود را از مرکز اتاق به سمت فضاهای برجسته از حضور چیدمان پررنگ دکوراسیون اتاق جابجا کنید.

اگر هم قصد استفاده‌ی بیش‌ از یک چراغ آویز دارید، باز هم می‌توانید خلاق باشید و از انحصار ایجاد فضاهای متقارن رها شوید. چراغ‌های آویز اتاق پذیرایی را در شرایطی نامتقارن برای برجسته‌تر کردن بخش‌های مختلف محیط اتاق نصب کنید. حتی می‌توانید به ‌جای استفاده از چندین چراغ آویزی به استفاده از یک یا چند چراغ پایه‌دار و البته بلند فکر کنید.

 

از چراغ‌های واضح با طراحی مدرن برای اتاق پذیرایی استفاده کنید

استفاده چراغ‌های آویزی در وسط فضای اتاق پذیرایی از ابتدایی‌ترین ایده‌ها برای نورپردازی خانه است. اما بهتر است در انتخاب نوع چراغ دست بکار شوید و ایده‌های خلاقانه و البته متفاوت داشته باشید.

برای نورپردازی خانه‌های مدرن لازم است تا از چراغ‌های آویزی که طراحی مدرن و اندکی ساده‌تر دارند استفاده کنید. چراغ‌ها با طراحی شلوغ و سنتی نمی‌توانند مناسب نمای مدرن از اتاق پذیرایی خانه باشند.

در انتخاب نوع چراغ به سبک و ایده دکوراسیون اتاق پذیرایی توجه کنید. در عین‌حال هر اندازه چراغ آویزی نصب‌ شده طراحی بزرگ‌تر با ظاهری چشم‌ نوازتر داشته باشد، توجه بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.

در این حالت شاید بخشی از زیبایی نمای اتاق که در طراحی سقف و دیوارهای کار شده‌ است تحت تأثیر این حضور پررنگ چراغ کمتر دیده شوند. استفاده از چراغ‌ها با نمای واضح و برجسته ایده جذابی برای نورپردازی اتاق پذیرایی است.

اما توصیه می‌شود تا چراغ را با طرحی مدرن و هماهنگ برای دیزاین کل اتاق، خصوصاً معماری فضای داخلی آن انتخاب کنید. در هر صورت چراغ نمایان اتاق پذیرایی نباید باعث کمرنگ شدن جلوه معماری فضای داخل اتاق بشود. بلکه باید در ایجاد یک حس هماهنگ ‌شده در هرچه پررنگ‌تر شدن سبک معماری تا دکور بندی فضای اتاق مؤثرتر باشد.

 

از قاب‌های حصیری برای ایجاد حس طبیعی در دیزاین چراغ استفاده کنید

در تمام ایده‌ها برای نورپردازی فضاهای خانگی هیچ‌گاه هیچ لامپی را به حال خود بدون هیچ نمایی تزئین‌شده رها نخواهیم کرد. به ‌هرحال هر لامپ باید در یک قاب آراسته، زیبا و البته برجسته و هماهنگ با فضای دکور شده‌ی اتاق دیزاین شده باشد.

استفاده از پوشش‌های حصیری شکل از ایده‌های جذابی است که محیطی سایه‌ روشن را در کل فضای اتاق ایجاد می‌کند. در عین‌حال حضور پوشش‌های حصیری یک حس طبیعی، هیجانی و صمیمی تری برای فضای اتاق ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از انواع توپ‌های حصیری و یا پوشش‌ها با طرح‌های متنوع بافته ‌شده از حصیر برای دیزاین لامپ در نورپردازی اتاق پذیرایی استفاده کنید.

این پوشش‌های حصیری نور تند لامپ را تبدیل به یک حجم وسیع از سایه‌روشن جذاب و صمیمی می‌کند که کل فضای اتاق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته توصیه می‌شود که فقط در بخشی از اتاق آنهم برای ایجاد یک فضای دنج و خودمانی شده از این ایده در نورپردازی فضاهای خانگی استفاده کنید.

 

با کمک نورپردازی کنتراست رنگ اتاق پذیرایی را کامل کنید

با نورپردازی خانه فقط به ‌دنبال ایجاد فضاهای روشن نیستیم. بلکه می‌توانیم از تکنیک گردش نور در محیط برای ایجاد کنتراست رنگ کمک بگیریم. در تمام ایده‌های نورپردازی اتاق نشیمن می‌توانید به نحوه ایجاد سایه‌ها از یراق آلات و یا هر شی‌ء دیگر در محیط اتاق استفاده کنید.

شما می‌توانید از چراغ با نوری کاملاً متفاوت با رنگ دیوار و یا دیگر جزئیات دکور شده اتاق استفاده کنید.

در این حالت نور چراغ باعث ایجاد کنتراست در دنیای متضاد محیط اطراف خودش خواهد شد. به ‌عنوان مثال حضور یک چراغ سفید در پس‌زمینه دیوار با رنگ مشکی را تجسم کنید. وقتی چراغ روشن است، رنگ دیوار از یک‌ رنگ مشکی کم‌رمق به سمت یک ‌رنگ مشکی عمیق کشیده خواهد شد.

لایه‌هایی از نور در فضای اتاق پذیرایی ایجاد کنید

در نورپردازی اتاق پذیرایی دست بازی داشته باشید و به ایجاد انواع سناریوهای نورپردازی فکر کنید. مثلاً می‌توانید از چندین عدد لامپ روشنایی در جای جای اتاق نصب کرده باشید.

هرکدام از این لامپ‌ها به شکل آویزی، نوارهای توکار، سقفی، دیواری و… برای رسیدن به نیازی نصب ‌شده‌اند. شما در محیط اتاق پذیرایی انواع فعالیت‌ها مانند برگزاری میهمانی‌ها، دورهمی‌های خانوادگی، سرگرمی‌ها، استراحت، مطالعه و… را انجام می‌دهید.

پس به نورپردازی مناسب با فعالیت‌های عادی خودتان نیاز دارید. وقتی لایه‌هایی از نورپردازی در فضای اتاق پذیرایی ایجاد کرده باشید، حالا خیلی ساده می‌توانید با توجه به نوع فعالیت خود سبک نورپردازی مناسب برای محیط اتاق را ایجاد کنید.

زیرا شما از قبل به انواع سناریوهای نورپردازی اتاق پذیرایی فکر کرده‌اید و محیط خانه‌ی شما در لایه‌هایی از نور با قابلیت‌های کاربردی قرار دارد.

 

سخن پایانی

اگر می‌خواهید تا از فضای خانه خود لذت ببرید باید به قواعد نورپردازی اتاق پذیرایی و دیگر فضاهای خانه توجه کرده باشید. هدف اصلی از نورپردازی خانه رسیدن به یک سطح روشنایی مناسب و کاربردی است.

اما قطعا نباید تا برای همه فضاهای خانه از یک الگوی روشنایی استفاده کنید. نورپردازی فضاهای خانگی باعث ایجاد محیطی متفاوت، حسی دل‌نشین‌تر و البته احساسی آرام‌تر می‌شود.

در نورپردازی خانه به روشنایی و زیبایی و هماهنگی هم‌زمان فکر کنید و در این فکر کردن‌ها هرگز از خلاقیت‌ها و خواسته‌هایی که دارید پا پس نگذارید. مطمئن باشید که با الهام از ایده‌های نورپردازی در خانه محیطی جذاب‌تر برای یک زندگی شیرین‌تر می‌سازید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است