چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

اگر شما هم قصد رنگ آمیزی یا بازسازی آپارتمان خود را دارید، توصیه می کنم تا انتهای این متن همراه ما باشید. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، در اجرای خدمات بازسازی و طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان، همراهتان خواهد بود.

نکتۀ مهم برای شروع این است که؛ برای نقاشی ساختمان نباید رنگ کم بیاورید. زیرا همیشه احتمال عدم تطابق رنگی وجود دارد. از طرفی قطعا رنگ زیاد آماده چالش‌ برانگیز است. واقعاً می‌خواهید با چند قوطی رنگ اضافی چکار کنید؟ شما چاره‌ای ندارید جز اینکه قبل ‌از آغاز به کار رنگ کردن خانه برآورد دقیقی از متراژ کل بنا داشته باشید.

تخمین  مقدار رنگ مورد نیاز برای نقاشی ساختمان

اگر وارد هر پروژه‌ی نقاشی ساختمان شوید، اولین سوال قطعا مقدار رنگ مورد نیاز است. هر ساختمانی فضاهای خاص خودش را دارد و قطعا رنگ به ‌کار رفته در آن مناسب دیگر پروژه‌ها نمی‌باشد.

از طرفی برای آغاز به کار نقاشی ساختمان لزوماً با ترکیب رنگ‌ها به یک نوع رنگ مناسب می‌رسید. قطعا بهتر است تا کل پروژه با همین رنگ ساخته ‌شده تمام شود. زیرا احتمالاً نتوانید برای باری دیگر دقیقاً همان تناژ رنگی را برای فضای ساختمان مورد نظر خود بسازید.

پس لزوماً باید تا آنجا که می‌توانیم مقدار رنگ مورد نیاز برای نقاشی ساختمان را پیش‌بینی کنیم تا به ‌این ‌ترتیب از اتلاف رنگ و یا کمبود رنگ تهیه‌ شده جلوگیری کرده باشیم. اما یک سوال بزرگ وجود دارد. اینکه برای نقاشی ساختمان به چقدر رنگ نیاز داریم؟

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

برای نقاشی ساختمان نباید رنگ کم بیاورید. زیرا همیشه احتمال عدم تطابق رنگی وجود دارد. از طرفی قطعا رنگ زیاد آمده چالش‌ برانگیز است. واقعاً می‌خواهید با چند قوطی رنگ اضافی چکار کنید؟

شما چاره‌ای ندارید جز اینکه قبل ‌از آغاز به کار رنگ کردن خانه برآورد دقیقی از متراژ کل بنا داشته باشید. شما باید کل سطوح برای رنگ‌آمیزی شدن را به متر مربع محاسبه کنید. برای اینکار در فضای اینترنت انواع محاسبه‌گر رنگ وجود دارد.

می‌توانید با یک ماشین‌حساب آنلاین رنگ، مقدار متر مربع در کل فضای ساختمان را محاسبه کنید. اما اگر از چنین امکاناتی برخوردار نیستید و علاقه دارید تا دید عینی از متراژ رنگ ساختمان داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا برای شما از فوت‌وفن ها در محاسبه‌ی مقدار رنگ مورد نیاز نقاشی ساختمان نکته‌هایی را مطرح کنیم.

برای نقاشی اتاق به چه مقدار رنگ نیاز داریم؟

رنگ‌آمیزی اتاق‌ها در بازسازی ساختمان مسکونی، اولین چالش شما در نقاشی ساختمان است. شاید در نگاه نخست عموماً با یک فضای کوچک و کاملاً مکعبی شکل مواجه باشید. اما بهتر است بدانید که اتاق با اتاق متفاوت است.

تعداد دیوارها، اندازه دیوارها، تعداد درب و پنجره‌ها و حتی اندازه‌ی آنها در حجم رنگ مورد نیاز برای نقاشی اتاق تاثیرگذار است. اما با یک فرمول سرانگشتی می‌توانیم کل ماجرای رنگ‌ کردن اتاق را یکسره کنیم. به ‌این ‌ترتیب که برای هر دیوار اتاق به یک لیتر رنگ نیاز دارید.

البته از آنجاکه عموماً دیوارها را دو بار نقاشی می‌کنند، پس برای هر دیوار اتاق به 2 لیتر رنگ نیاز دارید. برای سقف اتاق نیز به ‌مانند یک دیوار اضافی محاسبه کنید. زیرا مساحت سقف اتاق‌های خانه غالبا به ‌اندازه‌ی مساحت یکی از دیوارهای طول همان اتاق می‌باشد.

در این‌ میان برای دیوارهایی که در درب و یا پنجره دارند باید نصف مقدار دیگر دیوارها کنار بگذارید. حالا دورنمای ساده‌ای از رنگ مورد نیاز برای نقاشی هر اتاق خانه به دست می‌آورید. چهار دیوار و یک سقف که برای هر کدام به دو لیتر رنگ نیاز دارید. در این ‌صورت باید حضور دیوارهای درب و پنجره دار را نیز در نظر بگیرید.

اما اگر اندازه دقیق برای محاسبه متراژ رنگ‌آمیزی مورد نیاز اتاق می‌خواهید بهتر است دست‌ به ‌کار شوید و طول و عرض اتاق به ‌همراه ارتفاع دیوارها را متر کنید. قطعا مقدار مساحت هر دیوار و حتی سقف را محاسبه خواهید کرد.

مساحت درب و پنجره‌های اتاق را از کل مساحت محاسبه شده اتاق کم کنیند. حالا فضای اتاق به متر مربع در اختیار شما قرار دارد. می‌توانید از محاسبه‌گر رنگ برای تخمین مقدار رنگ مورد نیاز نقاشی ساختمان استفاده کنید.

در ادامه باید متوجه رنگ‌ کردن اتاق در بخش‌های جانبی دیوار مانند حاشیه پایین دیوارها که غالبا دارای دامن هستند بشوید. این بخش‌ها عموماً رنگ‌آمیزی متفاوتی دارند. برای محاسبه رنگ مورد نیاز حاشیه دیوار فقط به طول دیوارها نیاز دارید.

به ‌عنوان مثال اگر طول کل دیوارهای اتاق چهارده متر باشد لزوماً همین مقدار دامن در پای دیوارهای اتاق خانه قرار دارد. به ‌این ‌ترتیب باید چیزی در حدود یک لیتر برای زیر پوشش و یک لیتر برای تاپ‌کت کنار بگذارید. حالا به حداقل 2.5 لیتر رنگ برای نقاشی دامن کل اتاق نیاز دارید.

برای رنگ‌آمیزی پنجره‌های اتاق باید آنها را در جمع محاسبات تریم بررسی کنید. در نهایت پس ‌از محاسبه مساحت دیوارها و دیگر بخش‌های جانبی اتاق به یک مقدار حجم رنگ مشخص نیاز دارید.

اما باز هم لازم است تا مقداری بیشتر از حجم رنگ محاسبه ‌شده را خریداری کنید. مثلاً اگر به 8 لیتر رنگ برای نقاشی اتاق نیاز دارید بهتر است 10 لیتر رنگ تهیه کنید. زیرا مطمئن هستید که رنگ کم نمی‌آورید و در عین‌حال برای اجرای کارهای تکمیلی حجم رنگی کافی در اختیار شما قرار دارد.

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

برای نقاشی دیوار چه مقدار رنگ نیاز داریم؟

در فضای داخل هر محیط ساختمانی انواع دیوارها با اندازه‌های مختلف وجود دارند. قطعا نمی‌توانیم برای کل فضا یک تخمین سرانگشتی داشته ‌باشیم. اما در کل یک دیوار استاندارد تقریباً دوازده متر مربع می‌باشد.

در محاسبه متراژ رنگ‌آمیزی برای نقاشی یک دیوار استاندارد 12 الی 14 متر مربعی به 1 لیتر رنگ نیاز دارید. البته قطعا هر دیوار ساختمانی را دو بار نقاشی می‌کنید. پس برای هر دیواره استاندارد به 1.5 الی 2 رنگ نیاز دارید.

اگر دیوار هدف شما دارای درب و پنجره باشد قطعا به حجم رنگ کمتری نیاز دارید. اما اگر مساحت دیوار فراتر از 12 الی 14 متر مربع باشد به نسبت افزایش پیدا کرده باید از حجم رنگ بیشتری هم استفاده کنید. این یک ایده سرانگشتی برای محاسبه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان است.

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

برای نقاشی درب‌ها به چه مقدار رنگ نیاز داریم؟

برای رنگ‌آمیزی درب‌های خانه فرمول یکسانی وجود دارد. اصولاً درب ورودی تا درب‌های داخل بنا چندان تفاوتی با هم ندارند و در کل با یک روش محاسبه ساده سروکار داریم. عموم درب‌های داخلی بنا ارتفاعی بیش‌ از 2 متر با عرض کمتر از 1 متر دارند. اگرچه گاهاً با درب هایی که اندازه متفاوتی دارند مواجه می‌شوید، اما در کل میزان مساحت کل درب تغییر چندانی نمی‌کند.

با یک محاسبه ساده و البته در یک نظر کل مساحت هر درب چیزی در حدود 2 متر مربع می‌باشد. ممکن است درب ساختمان شما اندازه متفاوتی داشته باشد. اما در کل به مساحتی نزدیک به همین 2 متر مربع خواهد رسید.

در نظر داشته باشید که هر درب ساختمانی دارای دو سمت مستقل از یکدیگر است. لذا با دو سمتی که هر کدام 2 متر مربع است مواجه هستید. از طرفی برای نقاشی درب ساختمان قطعا به دو لایه رنگ نیاز دارید.

لایه اول رنگ آستر است و لایه دوم نمای کلی درب ساختمان خواهد شد. به ‌این ‌ترتیب برای رنگ‌آمیزی هر سمت درب و انجام دو لایه رنگ آستر و رویه به حداقل 0.5 لیتر رنگ نیاز دارید. حالا وقتی کل در را مد نظر قرار می‌دهید، برای رنگ‌آمیزی هر دو سمت آن باید حداقل 1 لیتر رنگ کنار بگذارید.

آیا مقدار رنگ برای لایه دوم نقاشی ساختمان کمتر از لایه اول است؟

برای نقاشی ساختمان همیشه از دو لایه رنگ استفاده می‌کنیم. لایه آستر که روی کار را می‌پوشاند و لایه نما که بعد از خشک شدن آستر بر روی کار زده می‌شود. اما در برخی از پروژه‌ها یک‌ رنگ پس‌ زمینه وجود دارد و قرار است تا به روی رنگ قبلی از رنگ جدید کار کنیم.

در این حالت تفاوت زیادی میان حجم رنگ در لایه اول و لایه دوم وجود ندارد. غالباً حجم رنگ کار شده در لایه اول اندکی بیشتر از لایه دوم است. اما در کل این تفاوت آنچنان نیست تا تغییر عمده ای بر محاسبه‌ مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان داشته باشد.

لایه اول در واقع حکم یک پایه یا همان آستر برای اجرای ساده‌تر و سریع‌تر لایه دوم می‌باشد. اما در کل حجم رنگ کار شده در هر دو لایه یکسان است. لذا لازم است تا فرمول محاسبه‌گر رنگ‌ آمیزی ساختمان را به ‌ازای مساحت محاسبه‌ شده ضرب در 2 برای کل نقاشی ساختمان حساب کنیم.

چگونه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را تخمین بزنیم؟

ماشین‌حساب آنلاین رنگ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در کل ماجرا برای محاسبه حجم رنگ مورد نیاز در نقاشی ساختمان به‌ دنبال محاسبه مساحت کل سطوح ساختمانی اعم از دیوارها، سقف‌ها تا درب و پنجره‌ها هستیم. قطعا محاسبه مساحت کل در خانه‌ها که فضاهای گسترده و پیچیده دارند دشوار است.

ما برای سادگی در کار محاسبه می‌توانیم از ماشین ‌حساب آنلاین رنگ استفاده کنیم. این ماشین ‌حساب ها به اطلاعاتی از طول و عرض اتاق و همچنین تمام المان‌های موجود در اتاق نیاز دارند و پس‌ از دریافت این اطلاعات ساده به ‌راحتی کل مساحتی که باید نقاشی شود را محاسبه می‌کنند. در ادامه به برخی از ماشین ‌حساب های آنلاین رنگ اشاره می‌کنیم.

  • ماشین‌حساب دیواری B&d
  • ماشین‌حساب سقفی B&D
  • ماشین‌حساب Tikkurila

برخی از ماشین حساب‌های رنگ برای طراحی ساختمان‌ها با رنگ‌آمیزی خاص هستند. اگر در نقاشی ساختمان قصد بازی در رنگ‌ها را دارید و می‌خواهید از چندین نوع رنگ در کنار هم داشته باشید این ماشین‌حساب را استفاده کنید. ماشین حساب ها مانند:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است