بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

پس از گذشت مدت زمان زیادی از ساخت یک ساختمان، قطعا مصالح و تجهیزاتی که در ساختمان به کار رفته اند، جای خود را به مصالحی قدیمی و غیرقابل استفاده می دهند.

گاهی با توجه به هزینه‌های تعمیرات ناشی از قدیمی بودن یک خانه، بازسازی ساختمان می تواند گزینه به صرفه تری برای خانواده ها باشد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها و حتی افرادی که مالک ساختمان‌های تجاری هستند، به دنبال بازسازی ساختمان‌های تجاری و مسکونی باشند.

اما دغدغه‌ای که برای این افراد وجود دارد، مدت زمان بازسازی ساختمان و خانه می باشد. شاید تا به حال برای شما هم این سوال مطرح شده است که مدت زمان بازسازی ساختمان چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید در مورد عوامل موثر بر روی متوسط مدت زمان بازسازی اطلاعات کسب کنید و بر اساس این عوامل و شرایط ساختمان و خانه خودتان، مدت زمان بازسازی ساختمان را در نظر بگیرید.

منظور از بازسازی چیست؟

به طور کلی هدف از بازسازی ساختمان عبارتند از:

اصطلاح “بازسازی” به فرآیند بازگرداندن یک بنا به وضعیت سرویس دهی و خدمت رسانی مناسب طبق استانداردهای ملی اشاره دارد.

در صنعت ساختمان، بازسازی به فرآیند بهسازی یا نوسازی تمام یا بخشی از یک ساختمان قدیمی، آسیب دیده یا معیوب اطلاق می شود و مغایر با نوسازی است که در آن بیشتر تغییرات در بخش ظاهر و نمای ساختمان رخ می‌دهد، و همراه با اضافه کردن قسمت‌های جدید به ساختمان است.

زمانی که بیش از 25 درصد از فضای ساختمان شامل بازسازی شود بازسازی عمده صورت می‌گیرد ».

بازسازی بنا ممکن است شامل قسمت های زیر شود:

  • حذف و اضافه نمودن تیغه بندی دیوار
  • تغییر کاربری فضای مورد نظر.
  • اضافه نمودن فضای جدید به ساختمان مانند انباری، کتابخانه و یا باشگاه شخصی.
  • طراحی مجدد پلان های طبقات.
  • سیم کشی مجدد، لوله کشی مجدد، خطوط زهکشی جدید و غیره.

برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان

زمانی که به دنبال برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان هستید، قطعا اولین موضوعی که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید، مدت زمان بازسازی ساختمان است. به ویژه اگر نیاز به بازسازی خانه‌های مسکونی باشد.

به هر حال بسیاری از افرادی که قصد بازسازی خانه های مسکونی را دارند، مجبور به ترک و تخلیه خانه می شوند و گاهی نیاز به اجاره کردن یک خانه جهت سکونت موقت دارند. در این زمان باید بدانند که تا چه مدت زمانی می بایست از خانه خود دور باشند و یک قرارداد مناسب برای اجاره خانه داشته باشند.

این موضوع برای انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی دیگر نیز صدق می کند. به هر حال با توجه به شرایط متفاوت هر یک از افراد و نیازهای آن‌ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازسازی ساختمان باید در مورد مدت زمان بازسازی ساختمان با مشتریان خود صحبت کنند و شرایط را در نظر بگیرند.

در این صورت مشتریان می توانند با توجه به شرایط پروژه و زمان بازسازی ساختمان، برنامه ریزی بهتری برای کارهای خود داشته باشند.

البته برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان از جنبه دیگر نیز برای کارفرما اهمیت دارد. چرا که کارفرما می بایست پس از اتمام یک پروژه اقدام به شروع پروژه دیگر کند و قطعا این موضوع بر روی درآمد و شرایط کاری آن تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین، به واسطه اهمیت برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان، لازم است که ابتدا شرایط بازسازی ساختمان بررسی شود. سپس بر حسب این شرایط و عوامل موثر بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان، بهترین برنامه ریزی هم از سوی کارفرما و هم از سوی مشتری، انجام گیرد.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)
محاسبه مدت زمان لازم برای بازسازی یک ساختمان

عوامل مؤثر در مدت زمان بازسازی ساختمان کدام است؟

بسیاری از افرادی که قصد بازسازی خانه و ساختمان مسکونی و تجاری خودشان را دارند، در مورد مدت زمان بازسازی خانه از شرکت دریافت کننده خدمات سوال می کنند. واقعیت این است که عوامل مختلفی می توانند بر روی متوسط مدت زمان بازسازی خانه تاثیرگذار باشند.

هر چقدر مشتریان بیشتر این عوامل را درک کنند، قطعا راحت تر می توانند زمان بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده را درک کنند.

بنابراین، برای اطلاع از مدت زمان بازسازی ساختمان، لازم است که در ابتدا عوامل موثر بر روی متوسط زمان بازسازی در نظر گرفته شوند. البته باید در نظر داشت که در برخی از شرایط خاص احتمال اینکه این عوامل تاثیر متفاوتی روی بازسازی و مدت زمان آن بگذارند، نیز وجود دارد.

اما این اتفاقات غیر قابل برنامه ریزی هستند و نمی توان در مورد آن ها نظر خاصی داد. از جمله عواملی که بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان اثر می گذارند، عبارتند از:

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ مجوزهای لازم جهت ترمیم و بازسازی ساختمان کلنگی

به منظور تخریب و بازسازی بخشی از ساختمان، گاهی نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای شروع کار است. متاسفانه، دریافت این مجوزها معمولا زمان بر بوده و لازم است که پیگیری‌های بسیار زیادی برای دریافت آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

با توجه به زمان بر بودن پروسه دریافت مجوزهای لازم، توصیه می شود که افراد قبل از تخلیه خانه و ساختمان، حتما اقدام به دریافت این مجوزها کنند تا در هزینه‌های خودشان برای اجاره منزل دیگر، صرفه جویی نمایند.

البته باید توجه داشت که نوع و تعداد مجوزهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان و خانه، می تواند بر حسب شرایط مختلف متفاوت باشد. بنابراین، هر چقدر تعداد مجوزها بیشتر باشد، مدت زمان بازسازی ساختمان نیز افزایش پیدا می کند. پیسنهاد می کنم مقاله جامعی که در ارتباط با مجوز های لازم برای بازسازی ساختمان تالیف کرده ایم را مطالعه کنید.

شرایط آب و هوایی محل پروژه

در بسیاری از مواقع توصیه می شود که افراد برای بازسازی ساختمان و خانه شرایط آب و هوایی خوبی را در نظر بگیرند. اما در برخی از مواقع نیاز به دریافت خدمات بازسازی ساختمان در روزهای خیلی سرد و یا خیلی گرم سال خواهد بود. بر حسب شرایط آب و هوایی محل پروژه، مدت زمان بازسازی ساختمان نیز متغیر خواهد بود.

در روزهای خیلی سرد و یا خیلی گرم از سال، نیروهای کار بازدهی کمتری برای بازسازی خانه و ساختمان خواهند داشت. این موضوع باعث می شود که مدت زمان بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی افزایش پیدا کند. چرا که نیروهای کار قادر به انجام کارها با سرعت بسیار بالایی نیستند.

در روزهای سرد سال که امکان بارش باران و برف زیاد است، معمولا امکان کار کردن در محیط های باز وجود ندارد. در این صورت نیز مدت زمان ترمیم و بازسازی ساختمان افزایش پیدا می کند. چرا که باید در برخی از روزها کار تعطیل شود و به روزهای بعدی موکول گردد.

به غیر از این موضوعات، در شرایط آب و هوایی بسیار امکان تردد نیروهای کار به آسانی به محل پروژه وجود ندارد و باز هم بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان اثر گذاشته، افزایش پیدا می کند. چرا که معمولا کار با تاخیر شروع می گردد.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)
تاثیر شرایط جوی بر مدت زمان لازم برای بازسازی خانه

قدمت ساختمان جهت بازسازی

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان، قدمت ساختمان است. هر چقدر ساختمان قدیمی تر باشد، مدت زمان بازسازی آن نیز افزایش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع خرابی‌های پی در پی و نیاز به تعویض تجهیزات و وسایل بیشتر است.

در بسیاری از مواقع که ساختمان بسیار قدیمی است، ممکن است که بازسازی ساختمان با سرعت کمتری قابل انجام باشد. چرا که برای تعمیر و یا تعویض هر بخش از ساختمان نیاز به تدابیر خاصی می‌باشد تا بخش های دیگر دچار آسیب نشوند.

اما در صورتی که قدمت ساختمان کم بوده و جدیدتر باشد، می توان مدت زمان بازسازی ساختمان و خانه را تا حد زیادی کاهش داد. چرا که اولا کارگران می توانند با سرعت بیشتری کارها را انجام دهند. دوما نیازی به تعویض بخش های مختلف خانه و تجهیزات نخواهد بود و تمامی کارها به صورت تخصصی انجام می شوند.

تعداد نیروهای در حال کار برای بازسازی ساختمان

قطعا هر چقدر تعداد کارگران و نیروهای کار برای بازسازی ساختمان بیشتر باشد، مدت زمان بازسازی خانه نیز کاهش پیدا می کند. چرا که اولا هر یک از کارگران کارهای خود را با سرعت بالایی انجام می دهند.

دوما به دلیل زیاد بودن نیروهای کار، هر یک از نیروهای کار با بازدهی زیادی فقط بخشی از کار را انجام می دهند. بنابراین، بازدهی کارگران و سرعت عمل آنها افزایش پیدا می‌یابد.

با افزایش تعداد نیروهای در حال کار برای بازسازی ساختمان، بودجه مورد نیاز افزایش پیدا خواهد کرد. اما در صورتی که اولویت مشتری زمان باشد، پیمانکار بازسازی ساختمان می تواند با افزایش تعداد کارگران این دغدغه را برطرف کرد. شاید در نگاه اول هزینه بالایی برای بازسازی ساختمان به وجود بیاید، اما در دراز مدت می توان در هزینه های مشتری صرفه جویی کند.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

یک نمونه ساختمان بازسازی شده

نظم کارگران و نیروهای کار برای انجام کارها

قطعا بازسازی ساختمان بر اساس میزان کارایی و بازدهی نیروهای کار انجام می شود. هر چقدر نیروهای کار توجه بیشتری به کار داشته باشند و مسئولیت پذیرتر باشند، متوسط مدت زمان بازسازی ساختمان نیز کاهش پیدا می کند.

متاسفانه، برخی از کارگران نظم کافی برای انجام کارها ندارند. صبح ها دیر به محل پروژه می آیند و مدت زمان زیادی را صرف خوردن صبحانه، ناهار و شام و … می‌کنند. در صورتی که کارگران دچار این موضوعات باشند، احتمال اینکه مدت زمان بازسازی ساختمان افزایش یابد، وجود دارد.

فصل مورد نظر برای بازسازی ساختمان

اگر برای بازسازی ساختمان فصل زمستان را انتخاب کرده باشید، احتمالا مدت زمان بازسازی ساختمان افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که به هر حال در فصل زمستان و پاییز، خیلی زود هوا تاریک می شود و کارگران نمی توانند در هوای تاریک فعالیت خاصی داشته باشند.

به همین خاطر، کار حداکثر از صبح تا ساعت 5 الی 6 عصر ادامه خواهد داشت. این در حالی است که اگر این پروژه در فصل تابستان انجام شود، می توان بر اساس نظر مشتری مدت زمان کار را تا حداکثر 7 الی 8 عصر ادامه داد.

البته باید توجه داشت که زمان کار روزانه کارگران برای بازسازی بر اساس نظر کارفرما تعیین می شود. ممکن است حتی زمان کار روزانه کارگران در روزهای گرم سال نیز حداکثر تا 5 الی 6 عصر باشد.

میزان و حجم کار قابل انجام

نظرات مشتریان برای تعمیر و بازسازی ساختمان های مسکونی و تجاری متفاوت است. برخی از مشتریان فقط قصد انجام تغییرات ظاهری مانند رنگ کردن دیوارها، تعویض کاشی و سرامیک‌ها و کابینت سازی را دارند.

اما برخی از مشتریان بر حسب نیاز قصد انجام کارهای دیگر مانند تعویض لوله‌ها و … را نیز دارند. بدیهی است که هر چقدر مدت زمان و حجم کار قابل انجام افزایش پیدا کند، مدت زمان بازسازی ساختمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین، لازم است که مشتریان از همان ابتدا تعیین کنند که قرار است چه کارهایی در ساختمان انجام شود. در این صورت می توان بر اساس حجم کار قابل انجام، مدت زمان بازسازی ساختمان را نیز تعیین کرد.

نوع خانه مسکونی و تاثیر آن بر مدت زمان بازسازی ساختمان

در صورتی که نیاز به بازسازی خانه‌های مسکونی آپارتمانی باشد، برای رعایت حال همسایه ها نیاز است که کار در ساعات اولیه روز (صبح زود) و ساعات میانی روز (ظهرها) تعطیل شود. این در حالی است که معمولا این تدابیر برای خانه های مسکونی ویلایی در نظر گرفته نمی شوند.

به همین خاطر، معمولا مدت زمان بازسازی خانه های آپارتمانی بیشتر از مدت زمان بازسازی خانه های ویلایی با همان حجم مشخص است. البته باید در نظر داشت که معمولا خانه های ویلایی حجم کار بیشتری دارند. ولی خانه های آپارتمانی حجم کار کمتری خواهند داشت. بنابراین، این عامل می تواند در نهایت روی زمان بازسازی ساختمان اثر بگذارد.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

میزان بودجه جهت بازسازی خانه های مسکونی

عامل دیگری که بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان اثر می گذارد، میزان بودجه است. هر چقدر میزان بودجه جهت بازسازی خانه‌های مسکونی افزایش پیدا کند، می توان بر اساس نیاز تعداد کارگران و نیروهای کار را نیز افزایش داد. در این صورت، در کنار اینکه مدت زمان بازسازی خانه های مسکونی کاهش پیدا می کند، بازدهی کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برخی از مواقع به دلیل اینکه مشتریان بودجه کافی جهت خرید وسایل ندارند، کار بازسازی خانه متوقف می شود. این توقف در کار به منزله افزایش متوسط زمان بازسازی خانه های مسکونی خواهد بود.

با این حال، کارفرمایان باید توجه داشته باشند که در ابتدا میزان بودجه خود را برآورد کنند تا بعدا و در عین انجام پروژه با مشکلی مواجه نشوند. در مقاله “بودجه بازسازی ساختمان” کاملا به این موضوع پرداخته ایم.

هر خانه کلنگی با توجه به درصد نیاز به نوسازی و بازسازی ممکن است که هزینه‌ های متفاوتی را در بر بگیرد. شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید خانه‌ی خودتان را نوسازی کنید یا به‌ دنبال بازسازی و ایجاد تغییرات اساسی در خانه خود هستید.

هنگامی ‌که شما ذهن خودتان را آماده کنید و تصمیم خود را نهایی کنید، راحت‌تر می‌توانید در جهت برآورد هزینه بازسازی خانه‌ای کلنگی و قدیمی قدم بردارید و در ادامه به‌ دنبال مدیریت بودجه باشید.

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که برای مدیریت هزینه‌ ها، شما حتما باید قبل ‌از هرگونه اقدامی تمامی موارد را بررسی کنید. بهتر است که علاوه ‌بر بررسی شخصی، با یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه نیز صحبت نمایید.

افراد با تجربه معمولاً زوایای دید خاص‌تری دارند و به شما کمک می‌کنند تا هزینه‌ های پنهانی که ممکن است در طول بازسازی مورد نیاز باشد را نیز برآورد کنید.

در این شرایط شما می‌توانید با کمترین میزان مشکل و دغدغه روند بازسازی را پیش بگیرید و در انتها با موفقیت در خانه‌ای که بازسازی کرده‌اید زندگی کنید. حتما برای بازسازی خانه ‌ها از متخصص‌ترین خدمات ‌دهندگان و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده کنید.

روند تخریب و بازسازی خانه ‌های قدیمی، روندی نسبتاً خطرناک است. اگر نیروهایی که قرار است این خدمات را ارائه دهند تخصص کافی را نداشته باشند، ممکن است مشکلات زیادی برای سلامت کارگران و افراد حاضر در محل به وجود آورند.

برخورد به موارد غیرقابل پیش بینی هنگام تخریب

توانایی بازسازی کامل یک فضا با تخریب بخشی از ساختمان، ایجاد اضافات، تغییر عملکرد و بهبود محیط یکی از تحسین برانگیزترین کارکردهای معمار است. تطبیق مسکن با نیازهای روز جامعه، از طریق یک برنامه سنجیده شده، می تواند کیفیت زندگی ساکنان را به شدت بهبود بخشد.

البته گاهی اوقات با عوامل سنجیده نشده و ناشناخته‌ای در هنگام بازسازی روبه‌رو می‌شویم که این مورد استرس زاترین قسمت بازسازی است. با شروع تخریب، گاهی اوقات به مسائلی برخورد می کنیم که نمی توان آنها را نادیده گرفت. مقابله با این مشکلات می تواند برنامه زمان بندی پیش بینی شده را تغییر دهد. برخی از رایج ترین این موارد غیر قابل پیش بینی عبارتند از:

  • نشت آب و عدم رعایت آب بندی
  • ترک خوردگی در بتن سازه‌ای
  • استفاده از مصالح نامرغوب

در حالی که مواجه شدن با چنین موارد غیرمنتظره‌ای در طول فرآیند بازسازی هرگز خوشایند نیست، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. یک کارشناس ساختمانی قابل اعتماد قبلاً این نوع مسائل را پیش بینی نموده است و می داند که چگونه با حداقل زمان و هزینه اضافی با آنها برخورد کند.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

تغییر در طرح بازسازی ساختمان

بعضی اوقات ممکن است نظر کارفرما تغییر کند؛ در این موارد یک سازنده خوب باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند با تغییرات تطبیق یابد. با این حال، باید توجه داشته باشید که تغییرات طراحی می تواند تکمیل پروژه بازسازی شما را به تعویق بیندازد و همچنین می تواند باعث تغییر در بودجه بندی ساختمان شود.

جدول مدت زمان بازسازی ساختمان

برخی از شرکت‌ها که اقدامات دقیقی را برای بازسازی ساختمان‌ها انجام می دهند، جدولی جهت تخمین مدت زمان بازسازی به مشتریان خود ارائه می کنند. در این جدول مشخص می شود که برای بازسازی ساختمان و انجام کارهای مختلف، نیاز به صرف چقدر زمان است. در ادامه مقاله، می توانید جدول مدت زمان بازسازی ساختمان را به صورت تقریبی مشاهده کنید.

بدیهی است که این جدول کاملا تقریبی بوده و عوامل مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، تاثیر بسیار زیادی روی مدت زمان بازسازی ساختمان می گذارند. اما با این جدول می توان اطلاعات خوبی را در مورد مدت زمان بازسازی ساختمان کسب کرد.

اقدامات صورت گرفتهمدت زمان قابل انجام بر اساس روز
خارج کردن انواع کاشی و سرامیک های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمامحدود 10 روز
اجرای انواع کاشی و سرامیک های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمامحدود 5 روز
اجرای کابینت و کمدهای دیواری اتاق هاحدود 6 روز
تعویض کامل تاسیسات برقی و لوله کشیحدود 10 روز
کف سازی ساختمانحدود 3 روز
تعویض پنجره های قدیمیحدود 2 روز
اجرای کناف و گچ کاریحدود 10 روز
تعویض درب اتاق ها، سرویس بهداشتی و حمامحدود 2 روز
رنگ کردن دیوارها یا استفاده از تکنیک های دیگر برای پوشش دیوارحدود 15 روز
نصب انواع شیرآلات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمامحدود 1 روز
مدت زمان کل بازسازی ساختمانحدود 64 روز

مالکان خانه و ساختمان چه کاری می توانند انجام دهند تا بازسازی سریعتر انجام شود؟

وقتی در مورد مالک و کارفرما صحبت می کنیم، به سازمانی اشاره می کنیم که معمولاً توسط مدیران و مسئولین ارشد ساخت وساز اداره می شود و مالک اصلی پروژه ساخت و ساز هستند و مسئولیت آن را بر عهده دارند. مالکان، از طریق فرآیندهای اداری یا تجربیات گذشته، شرکای ماهر را برای کمک به طراحی و ساخت پروژه های خود شناسایی خواهند کرد.

در نتیجه، مالک بنا نقش اصلی را در موفقیت هر پروژه ساختمانی ایفا می کند. از برنامه ریزی و طراحی پروژه تا پایان کار پروژه، مالک مسئول اطمینان از تکمیل پروژه در زمان مقرر، در حد بودجه و مطابق با استانداردهای کیفی مورد نیاز است.

در حالی که افراد زیادی در تیم بازسازی خانه وجود دارند، از جمله پیمانکاران مختلف کارگران و … در پایان کار کارفرما و مالک پروژه مسئول است (همانطور که در بالا اشاره شد).

پیمانکار مناسب یک متخصص است و از تجربیات و مشاوره‌های خود به مالک مشاوره میدهد، اما باید با شما به عنوان یک همکار کامل و شریک در بازسازی رفتار کند. همان طور که گفته شد برخی از اتفاقات در حین بازسازی خانه خارج از کنترل کارفرما هستند، اما هرگز کارفرما نباید از موضع ضعف با ایم مسئله روبه‌رو شود.

کارهای بسیار مهمی وجود دارد که مالک می‌تواند در مسیر راهبردی مناسب برای کمک به اجرای پروژه در مسیر درست انجام دهد که تعدادی از آنها در ادامه آورده شده است

انتخاب پیمانکار مورد اعتماد

ما نمی توانیم این را به اندازه کافی بگوییم. سازنده شما در خط مقدم هر جنبه ای از بازسازی خانه شما است. اگر آنها تجربه، تخصص و شبکه قابل اعتماد پیمانکاران فرعی قابل اعتماد برای اجرای برنامه های شما را داشته باشند، شما بیش از نیمه راه پروژه ای هستید که طبق برنامه تکمیل می شود.

سازنده ای را انتخاب کنید که سازماندهی شده باشد، دارای فرآیندهای اثبات شده باشد و خود را برای پیگیری برنامه ها و بودجه پروژه ها مسئول می داند. شفافیت کلیدی است.

انتخاب طراح دکوراسیون داخلی زودتر از موعد مقرر

طراحی داخلی در نگاه اول ممکن است یک عملیات اضافه بر سازمان در بازسازی به نظر بیاید و فقط جنبه‌‌ی زیبایی داشته باشد که در مراحل آخر بازسازی به آن پرداخته می‌شود. در حالی که استخدام زودهنگام یک طراح داخلی برای ساده کردن پروژه بازسازی بسیار مفید است.

قبل از شروع ساخت و ساز طراح دکوراسیون داخلی خود را استخدام نموده و درباره انواع طرحهای دکوراسیون داخلی مشورت کنید. در واقع، اگر بتوانید قبل از بودجه بندی نهایی طرح دکوراسیون داخلی را قطعی کنید بهتر است: زیرا بودجه شما به جای بهترین برآوردها بر اساس قیمت گذاری واقعی مواد خواهد بود.

در نظر گرفتن فرآیند تحویل و سفارش مصالح مورد نظر

فرآیند سفارش و تحویل بسیاری از مواد مهم مانند کفپوش، درها، یا کاشی‌های خاص، زمان تولید طولانی‌تری از آنچه فکر می‌کنید دارند.

سفارشات ویژه باید در اوایل فرآیند انجام شود تا در موقعیتی قرار نگیرید که کارگران منتظر تحویل مصالح مورد نیاز کار خود باشند و بازسازی برنامه را کنار بگذارند. در هر صورت رسیدگی به زمان بندی در تمام مراحل کار نتیجه مثبت خواهد داشت.

برقراری جلسات مداوم و منظم برای رسیدگی و کنترل فرآیند بازسازی

برقراری جلسات منظم به منظور کنترل تمام موارد و بررسی اینکه تمام موارد در مسیر درست قرار دارند و اطمینان از اینکه کارگران، مدیر پروژه و سایر افراد هماهنگ هستند، مهم است.

برنامه ریزی برای بازدیدهای منظم از محل پروژه بازسازی را ترتیب دهید تا متوجه شوید که بازسازی چه روندی را طی می‌کند. اگر چیزی درست نیست، می‌توانید آن را قبل از اینکه بیشتر ادامه یابد شناسایی و مهار کنید، که به جلوگیری از نیاز به لغو و انجام مجدد کار کمک می‌کند.

مطرح نمودن نظرات و پیشنهادات با پیمانکار و برقراری اعتماد متقابل

وقتی انتخاب پیمانکار را با دانش کامل و بررسی تمام جوانب کار انجام دهید دیگر نیازی به نگرانی در مورد پیمانکار نیست و کارفرما باید به پیمانکار خود اطمینان حاصل نموده و در تمام مراحل بازسازی به او اعتماد نماید بدین ترتیب هم کارفرما و هم پیمانکار در جریان تمام مراحل کار قرار گرفته و با هم هماهنگ عمل می‌نمایند.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟ (11 عامل موثر)

برای بازسازی ساختمان از کجا شروع کنیم؟

با پرسیدن سوالاتی از پیمانکار در مورد شیوه های تجاری، مجوز و سابقه حرفه ای قبل از امضای قرارداد، اطمینان حاصل کنید که بازسازی خانه شما موفقیت آمیز است. سوالات زیر به کارفرما کمک می کند تا اطلاعات جامعی از پیمانکار کسب کند.

  • جدول زمان بندی مورد نظر برای این پروژه چیست؟

قبل از امضای قرارداد خود، یک جدول زمانی مشخص برای تکمیل بازسازی خانه خود را به صورت مکتوب دریافت کنید. اگر پیمانکار شما به دلیل مشکلات اجرایی و فنی نمی تواند زمان تکمیل مشخصی را به شما بدهد، مطمئن شوید که بودجه شما به اندازه کافی بوده و موارد غیر قابل پیش بینی را پوشش می‌دهد. در هر صورت برای کاری که تکمیل نشده است پولی پرداخت نکنید.

  • آیا برای خدمات خود گارانتی یا ضمانتی ارائه می دهید؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟

برخی از پیمانکاران در قرارداد خود ضمانت نامه کاری قید می کنند. با ارائه این ضمانت‌نامه‌ پیمانکار برابر سرویس دهی و خدمت رسانی پروژه تا زمان مشخصی که در قرارداد ذکر شده مسئول است و در صورت بروز مشکلات باید سریعا رسیدگی نماید.

  • آیا ممکن است پروژه های مشابه قبلی را که تکمیل نموده‌اید ارائه نمایید؟

پیمانکار شما باید بتواند جزئیات پروژه های انجام شده را که مشابه پروژه شما از نظر قیمت و نتیجه است، به شما ارائه دهد. در حالت ایده آل، آنها همچنین باید نظرات مشتریان راضی را داشته باشند. یک پیمانکار خوب سابقه مشخصی در ارائه بازسازی خانه با کیفیت خواهد داشت.

  • آیا مجوز ساخت و ساز مورد نیاز برای این کار را خواهید گرفت؟

عموما پیمانکاران وظیفه اخذ مجوزهای مورد نیاز از شهرداری را بر عهده دارند ولی در هر صورت مالک و کارفرمای پروژه نیز باید در جریان کامل مراحل اخذ و کسب مجوزهای مورد نیاز قرار گیرد.

به طئر کلی مراحل بازسازی ساختمان عبارتند از:

  • بازدید کارشناس از ساختمان شما

قبل از اجرای بازسازی یک تیم کارشناسی به منظور بررسی شرایط ساختمان و پیش بینی موارد مورد نیاز هنگام بازسازی به محل پروژه اعزام می‌شوند

  • مشخص کردن بودجه بازسازی ساختمان

یکی از مراحل مهم قبل از شروع بازسازی در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز فراخور پروژه بازسازی است به طوری که تمام مراحل بازسازی را در بر گیرد.

  • ارائه طرح بازسازی ساختمان

با مشورت با مالک و کارفرمای پروژه طرح نهایی بازسازی ارائه می‌شود و در نهایت با بررسی تمام جوانب طرح بازسازی و امکان اجرایی بودن آن طرح بازسازی تایید شده و در آخر وارد فاز اجرایی می‌گردد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد عوامل موثر بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان صحبت کنیم. با توجه به توضیحات ارائه شده، ابتدا لازم است که جهت محاسبه مدت زمان بازسازی خانه به عوامل موثر و همچنین شرایط خانه توجه شود.

سپس، می توان با توجه به بودجه و تعداد نیروهای کار، متوسط زمان بازسازی ساختمان را محاسبه نمود. در نهایت باید بگوییم که بهتر است مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی ساختمان به صورت واضح و شفاف در قرارداد بازسازی ساختمان قید گردد تا بعدا دچار مشکل نشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است