تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟

اگر بخواهیم درباره تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان سخن بگوییم این نکته حائز اهمیت است که تعریف بازسازی با تعریف نوسازی متفاوت است. بازسازی مترادف با مرمت است؛ اما با مرمت نیز فرق هایی دارد، زیرا مرمت عام تر از بازسازی است و برای آثار نیز به کار می رود.

در حالی که بازسازی بیشتر برای ساختمان‌ها مناسب است. در واقع بازسازی اقداماتی است که جهت مرمت و بهبود کیفیت و دوام و ماندگاری و همچنین زیباتر شدن نمای ساختمان انجام می شود.

بازسازی ساختمان چیست؟

برای یافتن پاسخ سوال تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان ابتدا به صورت مجزا به دانستن معانی هر یک از این کلمات بپردازیم. معمولا بازسازی به دو بخش جزئی و کلی تقسیم می شود.

بازسازی جزئی مثلا نورپردازی ساختمان یا لوله کشی را شامل می‌شود که بخشی از محیط خانه می باشند و در آن نیازی به تغییرات عمده و اساسی در کل خانه وجود ندارد، اما در بازسازی کلی مثلا زمانی است که بخواهیم مقاومت ساختمان را افزایش دهیم.

معمولا ساختمان‌هایی که در آن اسکلت اصلی ساختمان سالم بوده و تنها بخشی از ساختمان فرسوده یا خراب است، به تعمیر احتیاج دارد. در واقع ما در قسمت اعظمی از ساختمان کار مهمی انجام نمی‌دهیم و بیشتر در بخش های داخلی ساختمان که احتیاج به تعمیرات دارند اقدامات لازم انجام می شوند. در واقع با بازسازی شکل اصلی ساختمان تغییر نمی کند.

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟
تصویر یک ساختمان قبل و بعد از بازسازی

چه زمانی یک ساختمان نیاز به بازسازی دارد؟

معمولا ساختمان ها بعد از چند سال استفاده به بازسازی احتیاج پیدا می کنند که می تواند دلایل مختلفی به شرح زیر داشته باشد. این بازسازی چیزی متفاوت از بحث نوسازی است و در ادامه با تفاوت نوسازی و بازسازی بیشتر آشنا خواهید شد.

زمانی که ساختمان فرسوده می شود به مرمت نیاز دارد تا افراد بتوانند به مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنند. در چنین شرایطی به آن بازسازی تکمیلی نیز گفته می شود.

استفاده از ساختمان های قدیمی کاربر را خسته و افسرده می کند. بنابراین تغییرات جدید می تواند تاثیر بسزایی در روح و روان افراد بگذارد. آدمی ذاتا تنوع طلب و کمال گرا است.

بنابراین یکی از مواردی که می تواند وی را به ترمیم و بازسازی خانه های قدیمی ترغیب کند حس تنوع طلبی در وجود او است. اغلب بازسازی بنا هزینه‌ به صرفه تری نسبت به خرید خانه جدید دارد.

بنابراین صرفه جویی در هزینه می تواند دلیل بسیار خوبی برای این اقدام باشد. بعضی مواقع تغییرات جزئی می تواند از هزینه های گزافی که بعدا در اثر درست نشدن مشکلات جزئی، ایجاد می شود، جلوگیری کند.

بنابراین این عملیات می تواند مفید واقع شود. اگر قصد تغییر کاربری ساختمان را داشته باشیم، باید ساختمان را بازسازی کنیم. زمانی که بخواهیم مقاومت و استحکام ساختمان را نیز بالا ببریم باز هم بازسازی بهترین گزینه است.

با مطلع بودن از تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان بدانید که ساختمان یا بناهای تجاری و اداری نیز در بعضی مواقع نیاز دارند خود را مطابق با جدیدترین بناها تغییر دهند که نه تنها در تقویت روح کارکنان تاثیر مثبت دارد بلکه باعث افزایش جذب پروژه های کاری نیز می شود.

نمونه یک ساختمان بازسازی شده

مزایای بازسازی ساختمان کدام است؟

اولین و مهمترین مزیت بازسازی ساختمان، افزایش طول عمر سازه است. گذشت زمان بر روی ساختمان آثار اجتناب ناپذیری به جای می گذارد. در طی زمان، تاسیسات ساختمان دچار فرسودگی شده و در نتیجه ممکن است منجر به گرفتگی و انسداد لوله ها شود.

همچنین، ممکن است آثار نم، رطوبت و ترک بر روی دیوارها مشاهده شود. حتی ممکن است نمای ساختمان نیز آسیب دیده و تخریب شود. بازسازی ساختمان تا حد بسیار زیادی این مشکلات و معضلات را برطرف می نماید و در نتیجه ساختار اصلی سازه حفظ می شود.

در واقع، بازسازی سازه از فرسودگی، آسیب و تخریب پی و اسکلت ساختمان جلوگیری می نماید. علاوه بر این، تغییر دکوراسیون داخلی یکی دیگر از مزایای بازسازی ساختمان است. در واقع، شما می توانید بدون ساخت مجدد ساختمان و با صرف هزینه بسیار کمتری، ساختمانی همسو با متدها و سبک های جدید داشته باشید.

بازسازی ساختمان شامل چه مراحلی است؟

آشنایی با تفاوت نوسازی و بازسازی و بسته به این که شخص بخواهد چه تغییراتی در ساختمان ایجاد کند، مراحل می تواند متفاوت باشد. مثلاً می تواند بازسازی زیر ساخت های بنا باشد که معمولا در اولویت انجام می شوند. همچنین مراحل بازسازی دکوراسیون نیز به شرح زیر است:

سنجیدن نیاز: یعنی این که قصد شما از این عملیات مثلا زیبا سازی است یا انجام تعمیرات است یا خیر؟ حتی برخی با انگیزه هر دو گزینه بازسازی را آغاز می کنند.

مشاوره با افراد خبره و متخصص: بعد از این که قصد به مرحله ی عمل درآمد باید با افراد متخصص و با تجربه مشورت کرد.

تخصیص بودجه: بعد از این که با افراد متخصص مشورت کردیم می توان فهمید تقریبا چقدر بودجه باید برای بازسازی در نظر گرفت و به آن اختصاص داد.

تخریب: یعنی قسمت هایی از ساختمان که لازم است تخریب شود با رعایت نظامات فنی خراب شود.

ساختن: یعنی قسمت هایی که تخریب شده دوباره از نو توسط افراد کاربلد ساخته شود. نتیجه ی کار تقریبا در این مرحله مشخص می شود.
ساختن شامل مراحل زیر است:

  • تغییر در لوله کشی ساختمان
  • تعمیر سرویس بهداشتی یا خرید وسایل جدید مثلا نصب سرویس بهداشتی جدید
  • عوض کردن سیم کشی ساختمان یا برق کشی
  • گچ کاری، کاشی کاری، سیمان کاری و…
  • نصب کابینت های مدرن
  • انجام ایزوگام
  • استفاده از درب ضد سرقت
  • گل کاری یا ایجاد باغچه
  • کاغذ دیواری یا رنگ کاری
  •  استفاده از پنجره های دوجداره
  • حفر چاه یا خالی کردن چاه فاضلاب
  • خرید و نصب شیرآلات مدرن

اخذ مجوز: بعضی مواقع انجام کارهای جزئی احتیاج به مجوز ندارند ولی بعضی از کارهای اساسی احتیاج به اخذ مجوز از مقامات صلاحیت دار به خصوص شهرداری دارند. مثلا تخریب تیغه های داخلی ساختمان بدون اخذ مجوز امکان پذیر نیست.

در مقاله “مراحل بازسازی ساختمان” چک لیست کاملی از مراحل بازسازی خانه قدیمی و کلنگی برای شما آماده کرده ایم. پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید.

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟
نمای یک ساختمان نوسازی شده

عوامل موثر بر قیمت بازسازی ساختمان کدام است؟

احتمالا اولین دغدغه تان برای بازسازی ساختمان، هزینه های آن است و انجام یک پروژه با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه، چیزی است که آرزویش را دارید. اولین نکته ای که باید بدانید این است که هزینه پروژه های بازسازی بر اساس متر مربع محاسبه می شوند.

در نتیجه هر چه پروژه شما وسیع تر باشد، بالطبع هزینه های بالاتری نیز خواهد داشت. به طور معمول پروژه های بازسازی ساختمان شامل بازسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، اتاق ها، سالن پذیرایی و مشاعات (مانند آسانسورها، راه پله و پارکینگ) می شود.

مشخص نمودن میزان و سبک بازسازی که در نظر دارید برای هر یک از این بخش ها انجام شود، می تواند هزینه های پروژه را افزایش یا کاهش دهد. بالاترین سهم هزینه های بازسازی، مربوط به بازسازی آشپزخانه و پس از آن سرویس های بهداشتی است.

هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟

آشپزخانه قلب خانه است و بازسازی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بعلاوه، بالاترین سهم هزینه های بازسازی ساختمان، مربوط به بازسازی این قسمت می شود.

بازسازی آشپزخانه شامل تعمیر لوله کشی ها و تعویض شیرآلات، کاشی ها و سرامیک های کف و همچنین تغییر کابینت ها و گچکاری سقف و نقاشی آشپزخانه می شود. هزینه هر کدام از این موارد شامل: هزینه متریال و مصالح مورد نیاز و دستمزدها است.

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

هزینه های مربوط به بازسازی سرویس های بهداشتی نیز شامل تخریب، تعمیر و تعویض لوله کشی های آب و فاضلاب، عایق بندی سرویس ها، تعویض روشویی ها، وان، کاشی ها، سرامیک های کف و شیرآلات بعلاوه هزینه در نظر گرفته برای دستمزدها می شود.

آیا پروژه بازسازی ساختمان نیاز به مجوز از شهرداری دارد؟

اگر بازسازی ساختمان تان در حد تغییراتی جزئی است، دیگر نیازی ندارید از شهرداری مجوز دریافت کنید. در این صورت می‌توانید با در نظر گرفتن حقوق همسایه ها و قوانین ساختمان یا آپارتمانی که در آن زندگی می ‌کنید، بازسازی را انجام دهید.

بازسازی هایی مانند برداشتن دیوار آشپزخانه و به اصطلاح اپن کردن آن (البته توجه داشته باشید که دیواری که تخریب می کنید حتما باید دیوار غیر باربر باشد) یا تخریب کف و تعویض کاشی و سرامیک‌های قدیمی را می توانید بدون نیاز به مجوز انجام داد.

همچنین، اگر قصد دارید فضای داخلی ساختمان را رنگ ‌آمیزی کنید، استخر احداث کنید، درب و پنجره ها را تعویض کنید، لوله کشی آب و فاضلاب را تعمیر و تعویض نمایید‌، نما و مشاعات را تعمیر کنید، چاه حفر کنید، حفاظ بر روی دیوار نصب کنید و… نیز می توانید بدون اخذ مجوز اقدام کنید.

اما در موارد زیر نیاز به اخذ مجوز شهرداری برای بازسازی ساختمان تان دارید:

  • در مواردی که بخواهید دیوار یا ستونی را تخریب کنید یا جابجا کنید. (توجه داشته باشید هر کدام از این موارد، نباید موجب ریزش ساختمان شوند.)
  • اگر بخواهید دیوارهای انباری تان را تخریب کنید یا آن را جابجا کنید.
  • اگر بخواهید دیوارهای درون فضای پارکینگ را تخریب کرده یا جابجا نمایید.
  • یا قصد داشته باشید راه پله ساختمان را جابجا نمایید.
  • به طور کلی بخش‌هایی را جابجا کنید که موجب اخلال در قوانین شهرسازی شود.

برای اخذ مجوز بازسازی ساختمان باید با در دست داشتن مدارک زیر به شهرداری منطقه مراجعه نموده و پروسه دریافت مجوز را طی نمایید:

  • شناسنامه مالک یا وکالت‌نامه رسمی
  • اصل و کپی سند ملک
  • اصل و کپی فیش نوسازی
  • قبوض برق، آب، گاز و تلفن ثابت
  • گواهی پایان کار یا جواز ساختمان

نوسازی ساختمان چیست؟

حال که به معنی بازسازی به صورت کامل پی بردیم وقت این است که درباره‌ی نوسازی و تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان سخن گفته شود تا بهتر بتوان به تفاوت بازسازی و نوسازی پی برد.

نوسازی که مترادف از “نو ساختن” است یعنی ساختمان یا بنایی را کاملا تخریب کنیم و از نو بسازیم یا این که تغییرات بنیادین و اساسی در ساختمان بدهیم که ظاهر و باطن ساختمان به طور کلی تغییر پیدا کند.

شکل ساختمان در این اقدام تغییر می کند. مثلا بنایی که خیلی قدیمی و فرسوده است را خراب کنیم و دوباره از نو بسازیم یا تغییرات اساسی در آن ایجاد کنیم که گویی بنایی جدید ایجاد شده با طراحی و ساخت مدرن و جدید.

در این عملیات نقشه خانه به طور کلی تغییر می کند. در واقع تجهیزات قدیمی بنا تبدیل به تجهیزات مدرن و جدید می شود و شکل خانه به طور کلی عوض می شود.

هدف از نوسازی ساختمان چیست؟

تفاوت بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده با نوسازی ساختمان زمانی مشهود است که بدانیم هدف از هر کدام چیست و چه زمانی کارایی دارند. زمانی که کل خانه یا بخشی از خانه قدیمی دچار فرسودگی می شود نیاز به این است که آن قسمت و یا کل قسمت‌های خانه نوسازی شوند. هدف اصلی ما از نوسازی ساختن ایجاد یک فضای جدید طبق نظر و سلیقه شخصی و یا مد روز است.

زمانی که یک قسمت از خانه دچار تغییر شده و این نوسازی انجام می شود نیاز است که دیگر بخش های خانه نیز برای هماهنگی بیشتر با این قسمت نوسازی شده تغییر حالت دهند. در هنگام نوسازی، پوسته بیرونی ساختمان، دیوارها، سقف و کف دستخوش تغییر خواهند بود. علاوه بر این نیاز است پنجره‌ها و درها، سیستم گرمایشی، برق و تجهیزات بهداشتی حذف و یا تعویض شوند.

مزایای نوسازی ساختمان کدام است؟

به طور کلی، اولین دلیل برای نوسازی ساختمان، افزایش کیفیت آن است. پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی، بخش های مختلف سازه کیفیت خود را از دست می دهند، به عبارت دیگر، آن بخش کارایی مناسبی نداشته و بهره برداری از آن دچار اختلال می شود.

به همین علت، توصیه می شود هر چند سال یکبار، برای بهبود کیفیت، در جهت نوسازی بخش های مختلف سازه اقداماتی اساسی انجام دهید. در واقع، این عملیات افزایش طول عمر بخش های مختلف سازه می شود. البته اگر هزینه نوسازی ساختمان برایتان اهمیت ندارد، بهتر است تمامی قسمت های ساختمان تان را تغییر دهید.

از سوی دیگر، نوسازی ساختمان، ارزش و بهای آن را افزایش می دهد. در واقع، با اعمال تغییراتی اساسی، ارزش و بهای ساختمان تان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

افراد حرفه ای خانه های قدیمی می خرند و سپس با نوسازی آن با توجه به نیاز های شان مانند تغییر نورپردازی، تعویض المان های قدیمی با المان های جدید، افزایش ایمنی ساختمان، آن را به محل ایده آل تبدیل می کنند.

نوسازی ساختمان شامل چه مراحلی است؟

مراحل نوسازی ساختمان عبارتند از:

  • برنامه ریزی اصولی
  • طراحی اصلاحات مورد نیاز اعم از مقاوم سازی، تعویض یا تعمیر عایق ها و برطرف نمودن رطوبت ساختمان
  • تخریب
  • اعمال تغییرات لازم
  • تعویض یا تعمیر لوله ها و تاسیسات
  • عایق بندی با دوام
  • بستن سقف، دیوار و پنجره ها
  • اعمال نازک کاری
  • اعمال پوشش نهایی سقف و دیوارها
  • اقدامات لازم برای نوسازی محیط خارجی ساختمان

تفاوت بازسازی و نوسازی چیست؟

شاید این تصور برایتان به وجود آمده باشد که نوسازی با بازسازی ساختمان تفاوت چندانی ندارد. اما در واقع، این دو روش کاملا متفاوت هستند و در بسیاری موارد با هم اختلاف های اساسی دارند.

عموما در فرآیند نوسازی ساختمان مالک و یا به عبارتی کارفرما قدرت اختیار دارد و به سلیقه خود و بنا به شرایط اقتصادی و امکان انجام پروژه نوسازی تصمیم خود را می‌گیرد اما در فرایند بازسازی ساختمان تا حدی تصمیم گیری‌ها از اختیار خارج است و کارفرما حق انتخاب زیادی نداشته و اولویت با رفع و ترمیم آسیب به وجود آمده است و سپس می تواند با انجام نوسازی سلیقه خود را اعمال نماید.

برای مثال در صورت آسیب دیدگی المان های سازه ای مانند ترک خوردگی سقف، دیوار و یا ستون هدف اصلی بازسازی این فضاهاست و سپس می توان با ارائه طرح های معماری نوسازی را نیز به انجام رساند.

از جمله این تفاوت بازسازی و نوسازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع خدمات ارائه شده

به طور کلی می دانیم که، به هر اقدامی که موجب افزایش استحکام سازه شود و عمر مفید آن را افزایش دهد، بازسازی ساختمان می گویند. از سوی دیگر، هر اقدامی که موجب نو شدن ساختارهای قبلی شده و تغییری در نقشه اصلی ساختمان ایجاد نکند را نوسازی می نامند.

پس مشاهده می کنید که بازسازی اقدام وسیع‌تری بوده و با تغییر ساختار و نقشه ساختمان همراه است اما نوسازی جزئی‌تر بوده و به زیبایی ظاهری خانه می پردازد.

  • مصالح مورد نیاز

تا به اینجا باید متوجه این موضوع شده باشید که در بازسازی ساختمان و برای اعمال تغییراتی مانند ایجاد تیغه های داخلی، تعمیر آسیب های وارد شده به دیوارها با مصالحی مشابه مصالح اصلی، تعویض و تغییر سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم لوله کشی، کاشی ها و سرامیک ها، درب و پنجره و …

نسبت به نوسازی ساختمان که تنها ظاهر سازه را تغییر داده و به موضوع زیبایی سازه می پردازد، به مصالح بیشتر و متنوع تری نیاز است. مشاهده می کنید این دو روش حتی در مصالح مورد نیاز نیز با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند.

  • زمان تکمیل پروژه

از آنجایی که بازسازی ساختمان عملیاتی وسیع تر است، بالطبع به زمان بیشتری برای تکمیل عملیات نیاز دارد. حتی در هنگام اجرا پروژه، ساختمان کاربری نداشته و می بایست کاملا تخلیه شود. پروژه های بازسازی ممکن است با توجه به حجم کار 1 تا 6 ماه طول بکشد، در حالی که نوسازی زمان بسیار کمتری نیاز دارد.

به همین علت توصیه می کنیم چنانچه عمر ساختمان شما کم است و به اصطلاح کلنگی نبوده و به اقداماتی اساسی نیاز ندارد، در وقت تان صرفه جویی کنید و تنها آن را نوسازی کنید.

  • هزینه تکمیل پروژه

به طور کلی، نوسازی از بازسازی ساختمان، کم هزینه تر است. در واقع، شما در نوسازی نیازی به تخریب و یا تعویض تاسیسات ندارید و معمولا در اسکلت و فونداسیون ساختمان تغییری ایجاد نمی شود و با کارهای پیچیده ساختمانی مثل لوله‌کشی، تغییر تاسیسات و لوله کشی و … سر وکار ندارید.

بنابراین، در نوسازی نقشه ساختمان عوض نمی شود و دیگر هزینه هایی مانند خرید مصالح پرهزینه مانند آجر و سیمان و دستمزد بنایی را نخواهید داشت.

  • پیمانکاران، مهندسان و …

اشاره کردیم در پروژه های نوسازی ساختمان نیرو کار، چندان زیادی نیاز ندارد. همچنین، در این پروژه ها به نیروهای متخصص مانند مهندسان و کارشناسان عمران و ساختمان نیز نیازی نیست. واقعیت این است که نوسازی با یک نیروی متبحر در دکوراسیون داخلی به خوبی به سرانجام می رسد!

  • مجوزهای مورد نیاز

در نهایت، مهمترین تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی، اخذ مجوزهای لازم شهرداری است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم برای بازسازی سازه و تغییر در نقشه و تاسیسات می بایست از شهرداری مجوزهای لازم را اخذ کنید.

در پروژه های نوسازی ساختمان کارفرما قدرت انتخاب بیشتری دارد، چرا که دیگر نیازی به اخذ مجوز ندارد و می تواند بر اساس سلیقه خود و شرایط اقتصادی پروژه را تعریف نماید. اما در پروژه های بازسازی ساختمان اولویت با مرتفع کردن مشکل سازه و ترمیم آسیب های به وجود آمده و اخذ مجوزهای شهرداری است.

که البته این موضوع علاوه بر زمان بر بودن، هزینه های بیشتری نیز به پروژه تحمیل می نماید. مشاهده می کنید که بازسازی دردسرهای بیشتری دارد. به همین علت توصیه می شود که تنها در مورد ساختمان های بسیار فرسوده، عملیات بازسازی انجام شود.

برای خانه من بازسازی مناسب‌تر است یا نوسازی؟

آشنایی با تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان تا حدودی به شما کمک کرده تا درست تر تصمیم گیری کنید. چنانچه در بازسازی یا نوسازی ساختمان تردید دارید این بخش را مطالعه کنید. شما باید زمان، بودجه و محدوده پروژه را مد نظر قرار دهید.

بودجه: همانطور که پیش تر گفته شد بودجه لازم برای بازسازی بیشتر از نوسازی ساختمان است. چون برای بازسازی ساختمان به لوله کشی، برق کشی و یک سری کارهای این چنینی نیاز است. همچنین اخذ مجوز از شهرداری به پرداخت هزینه وابسته است. بنابراین شما باید نسبت به بودجه‌ای که دارید بین بازسازی و نوسازی ساختمان یکی را انتخاب کنید.

زمان: بازسازی ساختمان یعنی از هم پاشیدن منزل. بنابراین برای مدتی باید در محلی دیگر زندگی کنید. چرا که مدت زمان لازم برای بازسازی بسیار بیشتر از نوسازی ساختمان است. بنابراین شرایط خود را در نظر بگیرید و مطابق با شرایطی که دارید بین دو گزینه بازسازی و نوسازی انتخاب خود را انجام دهید.

محدوده پروژه: هدف خود از پروژه بازسازی یا نوسازی را مشخص کنید. آیا می خواهید شکل ظاهری و نقشه کلی ساختمان تغییر کند یا نه تمایل به ایجاد تغییر در بخش جزئی را دارید؟

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟
نمونه یک ساختمان بازسازی شده

قبل از بازسازی و یا نوسازی خانه خود با شرکت های متخصص مشورت کنید

بازسازی یا نوسازی به مهارت و تخصص لازم نیاز دارد. بنابراین پس از آگاهی از تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان برای تصمیم گیری درست از تیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

امروزه شرکت های متعددی در زمینه طراحی دکوراسیون و بازسازی ساختمان های مسکونی و اداری فعالیت دارند. اما شما باید از تیمی ماهر و با تجربه در زمینه بازسازی ساختمان کمک بگیرید.

دریافت مشاوره لازم از شرکت طراحی دکوراسیون به شما کمک کرده تا تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان را بهتر درک کنید. شرکت عمران دژ یک شرکت مهندسی قوی در زمینه طراحی داخلی و بازسازی ساختمان ها است.

این شرکت اطلاعات خود را همیشه بروز نگه داشته و از جدیدترین متدهای طراحی ساختمان استفاده می کند. ناگفته نماند که تمام مشاوره‌های کارشناسان رایگان ارائه می شود و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نمی باشد.

شما با خیال راحت صفر تا صد پروژه بازسازی منزل یا نوسازی بخشی از ساختمان را به شرکت عمران دژ بسپارید. این شرکت با داشتن تیم خلاق و حرفه‌ای در کمترین زمان اجرای با کیفیت به مشتری عرضه می کند.

هدف اصلی شرکت عمران دژ جلب رضایت مشتریان است به همین دلیل قیمت های مقرون به صرفه برای بازسازی ساختمان در نظر گرفته اند. اگر قصد بازسازی ساختمان را دارید ابتدا با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ابتدا از ساختمان مورد نظر بازدید کنند.

سپس شرکت عمران دژ قراردادی دقیق تنظیم کرده و در اختیار شما قرار می دهد. پس از امضای قرارداد طرح اولیه پروژه آماده شده و به مرحله اجرا می رسیم.

تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی چیست؟

سخن آخر

در این مطلب به ارائه تفاوت بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان پرداختیم و متوجه شدیم که اجرای هر طرحی چه بازسازی چه نوسازی ساختمان به دانش و مهارت کافی نیاز دارد. پیدا کردن تیم مسئولیت پذیر و کاربلد در زمینه طراحی دکوراسیون شاید دغدغه ای برای افراد محسوب شود.

ما در این مطلب به شما شرکتی معتبر با تیم حرفه‌ای و ماهر معرفی کردیم تا با دریافت مشاوره‌های رایگان بهترین و درست ترین تصمیم گیری را نمایید. شما با کمک گرفتن از تیم حرفه ای می توانید با نوسازی منزل خود با هزینه ای مقرون به صرفه خانه رویایی خود را بدست آورید.

شما برای طراحی نمای ساختمان یا حتی برای چیدمان مبلمان منزل یا محل کار خود نیز می توانید از تیم شرکت عمران دژ کمک بگیرید.

این شرکت خدمات گسترده ای در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان انجام می دهد. بنابراین در این زمینه اطلاعات کامل و مفیدی داشته و در راستای مقاوم سازی یا زیباسازی منزل شما بهترین اقدام را انجام خواهد داد.

شرکت عمران دژ دارای پشتیبانی قوی است و در صورت تماس با صبر و انرژی کافی به سوالات شما پاسخ می دهد. بنابراین در صورت مواجه شدن با هرگونه سوال می توانید پاسخ سوالات خود را از کارشناسان شرکت دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است