چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

یکی از مهمترین قسمت ها در هر خانه ای آشپزخانه است. معمولا آشپزخانه ها هر چند وقت نیاز به نوسازی و ایجاد تغییر دارند. بازسازی آشپزخانه یکی از گزینه های مورد توجه برای بسیاری از افراد است. با این کار علاوه بر ایجاد تغییر در سیستم خانه در هزینه هایی جانبی نیز صرفه جویی می شود.

بازسازی آشپزخانه با بودجه کم

آشپزخانه به عنوان قلب تپنده هر خانه مطرح می باشد. یکی از مکان‌هایی که تمام اعضای خانواده از آن استفاده می کنند آشپزخانه است. این مکان پر رفت و آمد در طی مرور زمان خسته کننده و یکنواخت می شود.

اما تغییراتی که در آشپزخانه صورت می‌گیرد با تغییراتی که در فضای کل خانه انجام میشود فرق دارد. به همین دلیل هرگونه تغییرات جزئی می تواند به چشم بیاید. بازسازی آشپزخانه یکی از روش های متداول در بین اکثر افراد است.

در صورتی که این کار با هزینه کم انجام شود می تواند برای اکثر افراد لذت بخش باشد. اما برای اینکه بدانید بازسازی ارزان آشپزخانه چگونه صورت می گیرد شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ این مقاله را تهیه نموده تا شما را با اصول بازسازی ارزان آشپزخانه آشنا کند.

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

روش های صرفه جویی در هزینه بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه ها یکی از گران ترین قسمت های خانه در پروژه های بازسازی ساختمان مسکونی و آپارتمان به دلیل هزینه های بالای مواد مصرفی و نیروی کار تخصصی می باشد. اما خبر خوب این است که امکان بازسازی آشپزخانه ارزان قیمت وجود دارد.

برای بازسازی آشپزخانه می‌توان فضای موجود را به قسمت های مختلف تقسیم کرد و برای هر کدام برنامه ریزی اختصاصی انجام داد. به طور کلی آشپزخانه از یک اتاق همراه با کف، کابینت ها، دیوارها و پنجره ها تشکیل شده است. هر کدام از این قسمت ها می‌توانند در ایجاد تنوع در آشپزخانه موثر باشند.

تغییر رنگ دیوارها و یا عوض کردن پرده ها می تواند گزینه بسیار خوبی برای بازسازی آشپزخانه محسوب شود. علاوه بر این موارد هزینه بازسازی آشپزخانه به موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند هم بستگی دارد.

از جمله مواردی که برای بازسازی آشپزخانه توجه می شود کابینت ها هستند. می‌توان به جای تعویض کابینت ها از روش های مختلفی برای ایجاد تغییر در آنها استفاده کرد و فضای جدیدی برای آشپزخانه مهیا کرد. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بازسازی آشپزخانه و همچنین انواع مدل های آشپزخانه می پردازیم.

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

روش های بازسازی آشپزخانه قدیمی

بسیاری از خانه ها دارای بافتی قدیمی هستند که با سبک خانه های مدرن امروزی بسیار متفاوت اند. به علاوه اینکه با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن هر لحظه ای در فضای جامعه، تغییرات و مدل های متنوعی هر روزه به بازار وارد می‌شوند که سبک های جدیدی را ایجاد می کنند.

از جمله روش هایی بازسازی ساختمان که می تواند فضای خانه ما را مدرن و به روز کند بازسازی آشپزخانه قدیمی است. در آشپزخانه های قدیمی کابینت ها و کف زمین به سبک سالهای گذشته و با چیدمان دوره های قدیمی قرار گرفته اند اما با تغییر کوچک در آنها می توان سیستم آشپزخانه را زیباتر کرد و جلوه ای تازه به آن بخشید.

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

 

دیوارهای آشپزخانه های قدیمی می‌توانند با استفاده از رنگ های مدرن امروزی پوشیده شوند. چند رنگ کردن دیوارها تاثیر زیادی در بازسازی آشپزخانه و ایجاد تنوع در آن دارد. علاوه بر آن تعیین رنگی که برای دیوارها انتخاب می شود نیز می‌تواند در نتیجه نهایی موثر باشد. امروزه رنگ های شاد و جذاب برای آشپزخانه ها به کار میرود و باعث ایجاد نشاط بیشتر در محیط آشپزخانه می گردد.

رنگهای زیبایی مثل زرد و خاکستری و یا رنگهای ترکیبی می‌تواند در چیدمان یک آشپزخانه به سبک مدرن بسیار تاثیر گذار باشد. برای همین اولین قدم برای بازسازی آشپزخانه قدیمی تغییر رنگ دیوار هاست.

قدم بعدی در بازسازی آشپزخانه قدیمی تغییرات اساسی در کابینت ها می باشد. به دلیل اینکه هزینه تعویض کابینت ها ممکن است بسیار بالا رود ایجاد تغییر در کابینت ها می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای بازسازی ارزان آشپزخانه باشد.

در این روش ابتدا بهتر است کابینت‌ها را به صورت کامل از دیوار ها جدا کنیم و با انواع مختلف پوشش ها آنها را زیبا سازیم. می‌توانیم با پوشش رنگ و یا انواع مواد مختلف دیوارپوش کابینت ها را نیز تغییر دهیم. رنگ ها جلوه خاصی به کابینت ها می دهند.

با ترکیب رنگ کابینت ها و دیوار و ایجاد یک هارمونی زیبا بین کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه می‌توانیم هزینه بازسازی آشپزخانه را بسیار کاهش دهیم. در این زمینه استفاده از برخی چسب های پوششی بر روی کابینت ها هم می تواند تغییر بزرگی در ظاهر آشپزخانه ایجاد کند.

در کنار استفاده از رنگ تصویرسازی بر روی کابینت ها هم گزینه دیگری است که می توان از آن برای بازسازی آشپزخانه استفاده کرد.

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟

روش های بازسازی آشپزخانه جدید

با توجه به اینکه ممکن است آشپزخانه های امروزی نیز برای بسیاری از افراد خسته کننده شود بهترین گزینه برای ایجاد تغییر در آشپزخانه بازسازی آن است.

بر این اساس علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد ایجاد تغییرات جزئی در آشپزخانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر آشپزخانه داشته باشد و باعث به وجود آمدن تنوع در فضای آشپزخانه شود.

  • یکی از کارهایی که میشود برای بازسازی آشپزخانه انجام داد عوض کردن دستگیره ها است. دستگیره های کابینت ها و درب آشپزخانه و همچنین کشوها هر کدام می توانند باعث ایجاد تنوع در فضای آشپزخانه شوند.
  • عوض کردن درهای ورودی آشپزخانه و یا کابینت ها و یا حتی رنگ کردن یا کاغذ دیواری کردن آنها نیز می‌تواند نوعی بازسازی آشپزخانه تلقی شود.
    – یکی از مواردی که برای بازسازی آشپزخانه می توان از آن استفاده کرد کاغذ دیواری کردن یخچال و یا هم رنگ کردن آن با دیوارهای آشپزخانه و سایر کابینت ها است که ایده های بسیار جالب و شیک است.
  •  می توان در آشپزخانه یک میز کار جدید از نوع دیواری ساخت و در مواقع نیاز از آن استفاده کرد.
  • از جمله قسمت هایی که امکان بازسازی دارد کف آشپزخانه است. با به روز کردن کفپوش آشپزخانه می‌توانیم طراحی داخلی و دکوراسیون جدیدی برای آشپزخانه ایجاد کنیم.
  • از جمله کارهایی که برای زیباتر کردن آشپزخانه استفاده می شود قرار دادن برخی از وسایل مورد نیاز آشپزخانه بر روی دیوارها است. میتوانیم با آویزان کردن انواع قابلمه و ماهیتابه بر روی دیوار و یا حتی وسایل ضروری و وسایلی که بیشتر از آن استفاده می کنیم، فضای جدیدی را برای دیوار آشپزخانه طراحی کنیم.
  • یک ایده بسیار جالب برای آشپزخانه تبدیل دیوار به محلی برای نوشتن یادداشت ها است. می توانید بخشی از دیوار آشپزخانه را حالت یک تخته در آورده و نکات ضروری و لازمی که برای آشپزخانه مورد نیاز است روی آن یادداشت کنیم.
  • از جمله مواردی که می تواند به آشپزخانه بسیار جلوه دهد استفاده از اکسسوری های خاص در آشپزخانه است. وجود یک کمد با وسایل مختلف از جمله انواع لیوان ها و یا چیدمان خاص می تواند آشپزخانه را بسیار جذاب و دیدنی کند.
  • استفاده از پارچه های جدید برای رومیزی های آشپزخانه و یا کوسن هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد تغییر مناسبی در بازسازی ارزان آشپزخانه است.
  • به کار بردن انواع نورپردازی و قرار دادن هالوژن های مختلف در مکان های متفاوت آشپزخانه می تواند علاوه بر روشن تر کردن فضا به تغییر ساختاری آشپزخانه نیز کمک بسیار زیادی کند.
  • از جمله مواردی که در آشپزخانه بسیار مورد استفاده است شیرهای ظرفشویی هستند. با تعویض شیر ظرفشویی و جایگزین کردن آن با شیرآلات لوکس می‌توانیم روش جدیدی در بازسازی آشپزخانه ایجاد کنیم و تنوع چشمگیری به فضای داخلی آشپزخانه دهیم.

چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟
در انتها می توان گفت از جمله راهکارهایی که برای بازسازی آشپزخانه با کمترین هزینه وجود دارد این است که خودمان دست به کار شویم و اقدام به بازسازی فضای آشپزخانه کنیم.

با این روش از هزینه های عمده بازسازی ساختمان جلوگیری می کنیم و می توانیم مطابق با سلیقه خودمان آشپزخانه‌ای با کمترین هزینه را بازسازی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است