خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

اگر در خانه‌ای سکونت دارید که  سال‌ها از زمان ساخت آن می‌گذرد یا در یک خانه نوساز ساکن هستید، اما دوست دارید تا تغییرات کوچکی ایجاد کنید ، احتمالا نیاز به بازسازی خانه را احساس می‌کنید.یکی از اولین و مهم‌ترین نکات در بازسازی خانه قدیمی، در نظر داشتن یک برنامه‌ی مشخص و پیش بردن امور بر همین اساس است.

مدیریت صحیح پروژۀ بازسازی علاوه بر صرفه جویی در زمان، باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود. هدف از بازسازی با بودجه کم این است که افراد بتوانند بدون فشار مالی، بیشترین استفاده را از محل زندگی خود ببرند.

همچنین در آن احساس راحتی کنند. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، در اجرای خدمات بازسازی و طراحی داخلی و دکوراسیون خانۀ ایده آل شما با ارائۀ طرح های اقتصادی، همراهتان خواهد بود.  ما در این مقاله چند راه حل کاربردی و ساده را برای بازسازی خانه با کمترین هزینه به شما معرفی می‎‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

بازسازی خانه‌ی قدیمی با بودجه کم

بازسازی خانۀ قدیمی و کلنگی و طراحی فضای داخلی تا چند دهه اخیر به صورت جدی در بسیاری از مناطق کشور ما توسط طراحان داخلی که در این کار حرفه‌ا‌ی و خبره هستند،

انجام نمی‌شد و امروزه نیز در برخی شهرها به ندرت استفاده می‌شود اما بازسازی خانه‌ قدیمی، تعمیر و تغییر نمای آن اگر توسط طراحان حرفه‌ای انجام گیرد، می‌تواند خانه را بسیار به روز نشان داده و علاوه بر زیبایی، به افزایش بهره برداری از فضای خانه نیز کمک کند که این خود مسئله‌ای مهم در خانه ها و آپارتمان‌های کوچک است.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

اولین قدم‌های شروع به بازسازی یک ساختمان قدیمی

پیش از شروع به بازسازی خانه قدیمی، برنامه معینی داشته باشید و هدف خود را به طور روشن مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید به راحتی تعمیرات را بدون ایجاد اختلال و وقفه پیش ببرید.

به طور معمول، بازسازی خانه قدیمی با هدف به روز کردن ظاهر و امکانات خانه، راحتی بیشتر در آن و استفاده‌ی بهتر از فضای خانه انجام می‌گیرد. اگر به فرایند بازسازی خانه قدیمی به عنوان یک پروژه کاری نگاه کنید و بیشترین بهره را از زمان و هزینه‌ی انجام شده در این کار ببرید، از اوقات صرف شده‌ی خود لذت خواهید برد.

برای یافتن مصالح و ابزار مناسب به خوبی پرس و جو کنید و از افراد خبره در این کار مشورت بگیرید تا علاوه بر خرید مواد باکیفیت، از نظر اقتصادی نیز دچار خسارت و زیان نشوید.

استخدام مهندس و یا طراح داخلی برای بازسازی خانه قدیمی، موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد. چنانچه بودجه شما محدود است و یا در پی کاهش مخارج هستید، می‌توانید خود سرپرستی بازسازی خانه را بر عهده بگیرید.

به این ترتیب که طرح و ایده‌ی خود را بر روی کاغذ پیاده کنید و با توجه به امکانات موجود، قیمت حدودی انجام کار را برآورد کنید. با این کار می‌توانید از بروز هزینه‌های اضافی احتمالی نیز جلوگیری کنید.

بازسازی ساختمان‌ همواره با تخریب همراه نیست و گاهی با حفظ چارچوب و دیوارهای داخلی، فقط نما و دکوراسیون تغییر خواهد کرد.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

بازسازی خانه ایرانی

یکی از تفاوت‌هایی که بازسازی خانه‌های قدیمی در ایران با سایر کشورهای جهان وجود دارد، ابعاد پنجره است. در بازسازی بسیاری از ساختمان‌های قدیمی و تبدیل آنها به خانه‌های مدرنی که بتوانند نیاز انسان عصر حاضر را برطرف کنند، معماران داخلی از پنجره های بزرگ استفاده می‌کنند که علاوه بر ورود نور بیشتر به فضای خانه،  باعث گسترش دید نیز می‌شود و یا گاهی دیوار را تماماً به صورت شیشه‌ای می‌سازند.

لازم به ذکر است که پنجره‌های بزرگ مخصوص ویلاها و یا خانه‌هایی است که با فاصله‌ا‌ی مناسب از سایر ساختمان‌ها قرار گرفته و یا رو به مناظری طبیعی اند.

به دلایل فرهنگی، اجتماعی و متراکم بودن خانه‌ها در بسیاری از شهرهای کشورمان، امکان استفاده از چنین تکنیکی وجود ندارد و معمولا پنجره‌های بسیار بزرگ در بازسازی ساختمان‌های مسکونی استفاده نمی‌شود.

همچنین، دیوارهای شیشه‌ای نیز به دلیل عدم امنیت، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. اگر ساختمان شما پنجره‌های کوچکی دارد اما می‌خواهید بزرگتر نمایش داده شود، می‌توانید برای رنگ آمیزی اطراف پنجره‌ها از رنگ روشن استفاده کنید تا جلوه‌ای بزرگتر به فضا ببخشد و شما را درگیر هزینه‌های اضافی برای تعویض پنجره و قاب آن نکند.

نکته دیگر در بازسازی خانه قدیمی ایرانی، سبک به کار گرفته در طراحی داخلی است. یکی از سبک‌های مورد علاقه مردم کشورمان در چند دهه اخیر برای طراحی دکوراسیون داخلی، ترکیبی از انواع سبک ها (سبک سنتی و مینی‌مال مدرن)  بوده است.

استفاده از رنگ‌های روشن در دیوارها و پرده‌ها و همچنین بهره گیری از نور خورشید تا حد امکان، از جمله مواردی هستند که در این سبک بسیار به کار برده می‌شوند.

استفاده از فرش‌هایی با رنگ قرمز و قرار دادن گل‌های طبیعی در منزل، به اجرای بهتر و نزدیک ساختن نتیجه نهایی به ترکیب سبک مینیمال و سنتی ایرانی کمک بسیاری خواهد کرد.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

اهمیت استفاده از ابزار و مصالح ساختمانی مناسب

هنگام تهیه لوازم مورد نیاز برای بازسازی خانه‌ قدیمی با کمترین هزینه، خود به خرید آنها بروید. ممکن است برخی افراد تحت تاثیر تبلیغات برخی وبسایت‌ها و یا جذابیت بروشورها قرار گرفته و از افراد و مکان‌هایی لوازم‌شان را تهیه کنند که مورد اعتبار نبوده، چندان شناخته شده نیستند.

در عین حال لوازم را با قیمتی بالا و غیر منصفانه به فروش می‌رساند؛ بنابراین باید در زمینه تبلیغات هوشیارانه عمل کرده و هر سخنی را باور نکنید. برای کاهش قیمت خرید، واسطه‌ها را حذف کرده و خود به طور مستقیم از تولید کنندگان و یا فروشندگان عرضه مستقیم مصالح را خریداری کنید تا دچار هزینه‌های اضافی نشوید.

مدیر پروژه خود باشید

بهترین کار برای صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی ساختمان قدیمی این است که مدیریت پروژه را خودتان بر عهده بگیرید و ناظر بر امور باشید.

مدیریت عملیات بازسازی ساختمان کار آسانی نیست و به این معناست که فرد باید تصمیماتی درست و بدون اشتباه بگیرد و زمان و انرژی فراوانی در کنار ساختمان و عوامل کار آن صرف کند. اما از طرفی با این کار، فرد می‌تواند به طور کامل بر امور نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند.

گاهی می‌توانید از کمک و همیاری دوستان و آشنایان مورد اعتماد خود در این زمینه استفاده کنید اما برای از بین بردن هزینه‌های اضافی بهتر است خود امور را مدیریت کنید.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

اهمیت رنگ در بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

رنگ دیوارهای داخلی بر میزان نور محیط اثر گذاشته و در نتیجه می‌توانند فضا را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از آنچه که هست نشان دهند.

در بازسازی خانه قدیمی به رنگ دیوارها توجه بسیاری کنید و چنانچه برای این کار کاغذ دیواری در نظر گرفته‌اید، از مناسب بودن رنگ و طرح آن اطمینان حاصل کنید. ترکیب رنگ سیاه و سفید یک جلوه‌ی مدرن به دکوراسیون داخلی منزل می‌دهد. برای کاهش هزینه‌ها و کمک به بازسازی ارزان خانه‌ی قدیمی، می‌توانید از این ترکیب رنگی استفاده کنید.

در گذشته، استفاده از شیشه‌های رنگی در خانه‌های سنتی ایرانی بسیار رایج بود. اگر سبک طراحی منزل شما نیز سنتی است، می‌توانید برای افزودن جلوه‌ و اثر بخشی بیشتر، از شیشه‌های رنگی استفاده کنید.

در بازسازی خانه قدیمی، سیم‌کشی‌ها را بررسی کرده و از سلامت تمام آنها اطمینان حاصل کنید. چنانچه اشکالی از قبل وجود داشته، آن را در اولین فرصت برطرف کنید. همچنین، لوله‌های گاز، آب و فاضلاب را کنترل کرده و در صورت لزوم عوض کنید.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

ایده های بازسازی آشپزخانه

با به کارگیری دو ایده ساده زیر بازسازی آشپزخانه را شروع کنید.

تغییر درهای کابینت و نصب کانتر جدید

کابینتها و کانتر دو عضو  اصلی آشپزخانه هستند که زیبایی آن‌ها تأثیر مهمی در جذابیت آشپزخانه برجا می‌گذارد. به ویژه شکل ظاهری و موادی که در آنها استفاده شده است.

اما اگر کابینت‌های آشپزخانه شما از سلامت و استحکام خوبی دارد،  لازم نیست که آنها را عوض کنید، بلکه می‌توانید در کابینت‌ها را رنگ کنید یا با استفاده از شابلون با رنگ روی آن‌ها طرح بکشید یا با برچسب و استیکر جلوه جدیدی به آنها بدهید یا  دسته های کابینت را تعویض کنید.

هم چنین می‌توانید کانتر را عوض کنید که جلوه تازه ای به آشپزخانه شما ببخشد. شما می‎‌توانید برای کاهش هزینه ابعاد کانتر را کوچکتر در نظر بگیرید. به ویژه برای  بازسازي منازل قدیمی با کمترین هزینه نصب یا تعویض کانتر یک گزینه بسیار مناسب است.

دیواره‌های جدید با کمترین هزینه و یک جزیره تقلبی

یک راه خوب برای بازسازی خانه با کمترین هزینه این است که دیواره های آشپزخانه را با دیوارپوش‌های ارزان و در دسترس به زیبایی تغییر دهیم. مثلا می‌توانیم از دیوارپوش‌های بین کابینتی برای تغییر بخشی از دیواره ها یا برچسب‌های موجود در بازار برای تغییر کل دیواره‌های آشپزخانه استفاده کنیم.

حتی اگر این مقدار هم مقدور نبود، تنها می‌توان دیوارهای کنار سینک یا پشت گاز را با استفاده از استیکر یا دیوارپوش  تغییر داد.

همچنین اگر دلتان می‌خواهد که یک جزیره وسط آشپزخانه‌تان داشته باشید، می‌توانید از یک میز تنها یا یک کابینت که از بقیه جدا مانده است به عنوان جزیره آشپزخانه‌تان استفاده کنید. حتی می‌توانید به میز، چرخ هم اضافه کنید تا به آسانی حرکت کند. به نظر می‌رسد که یک ایده جذاب و در عین حال ارزان است تا تغییری در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید.

ایده های بازسازی اتاق نشمین

در ادامه به چند ایده کاربردی برای بازسازی اتاق نشیمن اشاره می شود.

 تغییر دیوارهای اتاق نشیمن با رنگ یا کاغذ دیواری

به سادگی و با هزینه کم می‌توانید در دیوارهای ساده و بدون نقش خود با  استفاده از رنگ‌های مد روز مثل فیروزه‌ای یا صورتی کم رنگ و مانند آن، تغییر یا با استفاده از شابلون روی دیوارها طرح مورد علاقه خود را نقاشی کنید و در نهایت از مبلمان موجود، برای رنگ مکمل فضا استفاده کنید.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

از ایجاد تغییر در سقف اتاق نشیمن غفلت نکنید

یک راه ساده برای بازسازی خانه با هزینه کم  استفاده از سقف کاذب  و سقف کشسان یا حتی تیرهای چوبی است. در این روش احتیاجی نیست که روکش قبلی سقف را بردارید یا آن را بازسازی کنید بلکه به سادگی می‌توانید روکش جدید را نصب کنید.

نصب دیمر راهی برای نورپردازی قابل تنظیم در انتاق نشیمن

نورپردازی خانه یک عنصر مهم در زیبایی و آرامش خانه می‌باشد. تنظیم نور خانه به شیوه‌های مختلف امکان پذیر است. یک راه برای تنظیم نور استفاده از دیمر است که با استفاده از آن می‌توان میزان نور نشیمن را گوشه و کنار فضا سرشکن کرد.

به ویژه در خانه‌های  قدیمی‌تر که در کف یا کنار آن ابزار نورپردازی تعبیه نشده است.  نصب دیمر یک عامل کم هزینه در بهبود کیفیت نورپردازی و بازسازی ساده و ارزان خانه است.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

پنجره های بزرگ و اتاق نشیمن

برای اینکه پنجره‌های بزرگ قدیمی را بپوشانید، می‌توانید از پرده های قدی استفاده کنید که البته دوختن پرده های جدید می‌تواند هزینه بر باشد اما شما می‌توانید با استفاده از پرده های قدیمی که در منزل دارید و متصل کردن آن‌ها به  هم یک پرده جدید داشته باشید.

انتشار نور در اتاق نشیمن چگونه باید باشد؟

برای اینکه دکوراسیون داخلی خانه را کمی مدرن‌تر کنید بهتر است به جای اینکه نور اتاق را  به وسیله لوستر در مرکز اتاق قرار دهید، با استفاده از چند آویز آن را در تمام نشیمن منتشر کنید تا فضای جذاب‌تری به هنگام پذیرایی از مهمانان ایجاد بشود.

اتاق نشیمن: تغییری کوچک اما اثرگذار

اگر در این فضا، دیوارهایی هستند که پشت قفسه‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توانید آن‌ها را رنگ بزنید تا فضای متفاوتی را ایجاد کنید.

از بازسازی سرویس بهداشتی غفلت نکنید

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی را با این ایده ها انجام دهید. یک راه  برای بازسازی خانه با کمترین هزینه این است که برای  تغییر در محیط این دو مکان بهداشتی از کاغذ دیواری و استیکر استفاده کنید. حتی می‌توانید بر روی یک دیوار کاغذ دیواری کار کنید و اجازه دهید که بقیه دیوارها ساده بمانند.

 نصب یک آینه محفظه دار در سرویس بهداشتی

می‌توانید آینه ساده سرویس بهداشتی را با یک کمد کوچکی که در آن آیینه دارد، عوض کنید تا در مواردی مثل حوله اضافه، مسواک، شانه و هر وسیله ضروری دیگری  که فکر می‌کنید مناسب است را در آن قرار بدهید تا هم در فضا صرفه جویی کرده باشید، هم یک تغییری در این محیط ایجاد کنید.

نصب یک قفسه برای فضای بیشتر در حمام

نصب یک قفسه در رختکن حمام باعث می‌شودکه از فضای عمودی بیشتری در حمام استفاده کنیم و  در نتیجه فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم. برای اینکه به این قفسه جلوه بهتری ببخشیم می‌توانیم از سبد، جعبه و هر وسیله دیگری که به ما در طبقه بندی لوازم مورد نیازمان کمک کند، استفاده کنیم.

اگر هم کابینت داخل حمام شما هنوز کاربردی و مناسب است می‌توانید با چند تغییر کوچک در ظاهرش، آن را جذاب‌تر کنید، مثلا دسته‌های کابینت‌ها را تغییر دهید یا یک رنگ جدید به کابینت داخل حمام بزنید. یک راه ساده و جذاب برای بازسازی خانه با کمترین هزینه.

نگهدارنده حوله و دستمال توالت در سروی بهداشتی

یک گزینه  برای ایمن کردن این دو فضا، تغییر میله نگهدارنده حوله و  دستمال توالت است. بهتر است از میله‌های محکم‌تر استفاده کنید تا بتوانید از آن‌ها به عنوان دستگیره در موارد ضروری استفاده کنید.

خانه های قدیمی را با کمترین هزینه بازسازی کنید

بازسازی اتاق خواب و ایده های پیشنهادی ما

یک ایده دیگر برای بازسازی خانه با کمترین هزینه تیره کردن دیوارهای اتاق خواب با تخته چوب‌هایی است که برای پوشش دیوار استفاده می‌شوند و نصب آنها به سادگی و بدون حتی هیچ وسیله برقی مثل دریل  انجام می‌شود.

بازسازی اتاق کودک چگونه باید باشد؟

در ابتدا اتاق آنها از یک تخت و قفسه‌های اسباب بازی تشکیل می‌شود که به سرعت جای خود را قفسه‌های کتاب و مانند این می‌دهد و این تغییرات باعث می‌شود که برای پیدا کردن فضا برای این همه وسیله دچار مشکل شویم.اضافه کردن شلف های کوچک و بزرگ در کنار قفسه کتاب‌ها یک فضای بهتری را برای جابجایی وسایل در اختیار ما قرار می‌دهد.

چگونه پله های خانه را بازسازی کنیم؟

یک روش دیگر برای  بازسازي خانه مسکونی با کمترین هزینه، این است که اگر خانه، دو طبقه می‌باشد، با سیاه و سفید یا راه راه کردن پله‌ها یک تغییر جسورانه ایجاد کنید.

نقش گلخانه در بازسازی ساختمان

برای اینکه یک گلخانه اختصاصی داشته باشید،دیوارهای  فضایی را که می‌خواهید گلخانه کنید، با کاغذ دیواری بپوشانید، برای قرار دادن گلدان ها و نیز ابزار مربوط به گیاهان مثل آبپاش شلف های کوچک بزرگ چوبی تعبیه کنید

صرفه جویی در فضا

اگر که فضای زیادی ندارید می‌توانید با کشویی کردن درها، در فضای موجود صرفه جویی کنید یا اگر که فضایی مثل زیر پله دارید حتما آن را قفسه بندی کنید و به این ترتیب  با رعایت نکات بالا به سادگی به بازسازی خانه با کمترین هزینه بپردازید.

نکته پایانی

کلید اصلی بازسازی خانه قدیمی با هزینه کم این است هدف و برنامه مشخصی در ذهن داشته و بر طبق آن پیش بروید و در پایان اینکه باید در نظر داشت بازسازی یک ساختمان قدیمی عملی کم هزینه نیست اما با رعایت برخی نکات گفته شده در اینجا می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.پیشروی در کار با برنامه می‌تواند هزینه‌ها را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است