مش فایبرگلاس دیوار چیست؟

مش فایبرگلاس دیوار چیست؟

مش فایبرگلاس دیوار چیست؟

متاسفانه طبق تحقیقاتی که در مورد خرابی ناشی از زلزله انجام شده اند، مشخص شده که بخش زیادی از مشکلات سازه های ساختمانی، عدم استحکام دیوارهای غیر سازه ای است.

در واقع در حوادثی مانند زلزله ستون و اسکلت ساختمان به خوبی مقاوم می کند، ولی دیوارهای غیر سازه ای به راحتی تخریب می گردند. وال پست می تواند باعث افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه ای شود.

به طوری که در حین ارتعاشات زلزله، این دیوارها مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و به راحتی تخریب نخواهند شد. روش های مختلفی برای اجرای وال پست وجود دارند که یکی از آن ها مش وال پست دیوار است.

مش وال پست دیوار می تواند مقاومت یک سازه را چندین برابر کند و باعث بهبود عملکرد دیوارهای غیر سازه ای گردد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را وال مش و انواع روش های اجرای آن آشنا کنیم.

وال پست چیست و در ساختمان چه نقشی دارد؟

وال پست که به آن وادار نیز می گویند، یکی از روش های مقاوم سازی دیوارهای غیر سازه ای در ساختمان ها است. در این روش از یک سری ابزارهای مختلف که در دیوار به صورت افقی و عمودی به کار می روند، استفاده می شود.

این ابزارها می توانند دیوارهای غیر سازه ای را به دیوارهای سازه ای متصل کنند و مانع از بروز مشکلات مختلفی در حین بروز حوادث مختلف شوند. وال پست با هدف مقاوم سازی ساختمان انجام می شود.

اگرچه برای اجرای وال پست باید هزینه نسبتا زیادی صرف شود، اما مطمئنا این هزینه کاملا به صرفه بوده و ارزش صرف کردن دارد. به ویژه برای ساختمان هایی که در شهرهای روی گسل ساخته می شوند، اجرای وال پست کاملا ضروری است.

مش وال پست دیوار چیست؟

مش فایبرگلاس دیوار چیست؟

در حال حاضر دو روش رایج برای اجرای وال پست وجود دارد که اولین روش استفاده از وال پست های فلزی و دومین روش نیز استفاده از مش وال پست دیوار است. وال پست فلزی محدودیت های زیادی را به همراه دارد و به دلیل قیمت بالا، از نظر اقتصادی به صرفه نیست. ولی مش وال پست دیوار می تواند با مقاوم سازی ساختمان با کمترین هزینه، به یکی از بهترین روش های اجرای وال پست تبدیل شود.

مش وال پست دیوار یک نوع روش مقاوم سازی است که با کمک توری فایبرگلاس انجام می شود. در این روش می توان با پلاستر گچی و سیمانی، توری فایبرگلاس را روی دیوارهای غیر سازه ای قرار داد. نقش این توری ها، افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه ای است. بنابراین، می توانند برای ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرند و ارتعاشات زلزله را کاهش دهند.

مزایای مش وال پست دیوار چیست؟

مش وال پست دیوار یا نوار وال مش نسبت به انواع روش های اجرای وال پست، مزایای بسیار زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مهندسین ساختمان سازی به دنبال اجرای وال مش به جای وال پست فلزی باشند. انتخاب بهترین روش برای اجرای وال پست در یک طرف و مقرون به صرفه بودن آن روش نیز در یک طرف دیگر حائز اهمیت است.

مقرون به صرفه بودن مش وال پست دیوار، مهم ترین مزیت اجرای آن است. این در حالی است که مقاومت سازه ای که با وال مش طراحی می شود، بسیار زیادتر از مواقعی است که از وال پست فلزی استفاده کنیم. یا حداقل می توانیم بگوییم که این مقاومت یکسان است. از جمله مزایای اجرای وال پست به صورت وال مش عبارتند از:

  • عدم نیاز به نیروی کار متخصص

به منظور اجرای مش وال پست دیوار، نیازی به نیروهای متخصص نیست. نیروهای نیمه متخصص که در زمینه ساختمان سازی فعالیت دارند، می توانند برای اجرای وال مش به کار گرفته شوند. این موضوع هزینه های ناشی از اجرای مش وال پست دیوار را به واسطه کاهش نیاز به استخدام نیروهای متخصص کاهش می دهد.

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه 

یکی دیگر از مزایای مش وال پست دیوار، قیمت پایین و مقرون به صرفه آن است. برای اجرای این نوع مش، لازم است که اقدام به خرید توری فایبرگلاس و پلاسترهای گچی یا سیمانی کنید. یک سری مصالح ساختمانی محدود دیگری نیز برای اجرای وال مش وجود دارند که قیمت بالایی نخواهند داشت. بنابراین، می توانید با کمترین هزینه این مش ها را در ساختمان اجرا کنید.

  • امکان اجرا بدون نیاز به ساخت وال پست

یکی دیگر از مزایای مش وال پست دیوار، امکان اجرا بدون نیاز به ساخت وال پست است. در واقع برای اینکه اقدام به اجرای وال پست فلزی کنیم، باید در دیوارها یک سری سازه های وال پست به کار رفته باشند. اما برای اجرای وال مش می توان حتی پس از ساخت دیوارها و دیوارچینی، مراحل مقاوم سازی را انجام داد.

  • پایین آوردن زمان اجرای پروژه با وال مش 

یکی از مهم ترین مزایای مش وال پست دیوار نسبت به وال پست فلزی این است که مراحل اجرای پروژه با وال مش بسیار کوتاه تر انجام می شوند. در واقع زمانی که برای اجرای وال مش مورد نیاز می باشد، بسیار محدود است. همین موضوع باعث پیشرفت کار در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

انواع مش وال پست دیوار کدام است؟

اجرای وال مش با هر نوعی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. مش وال پست دیوار از نظر عملکرد و جنس به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شود. در واقع مبنای این تقسیم بندی، جنس توری فایبرگلاسی است که می تواند برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار گیرد.

  • مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس E-glass

مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس نوع E یکی از معمولی ترین روش های اجرای وال پست است. این نوع توری فایبرگلاس، مقاومت بالایی در برابر قلیا ندارد. به همین خاطر از نظر کیفیت و مقاومی که ایجاد می کند، به پای توری AR نمی رسد.

  • مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس AR-glass

یکی از انواع مش وال پست دیوار موجود در بازار، وال مشی است که با مش فایبرگلاس AR اجرا می شود. این نوع توری مقاومت بالایی در برابر قلیا دارد. بنابراین، می تواند برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف و جلوگیری از تخریب آن ها مورد استفاده قرار گیرد. این نوع وال مش بیشتر برای مقاوم سازی ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر مبنای گرماژ

مش وال پست دیوار از نظر گرماژ به چندین دسته مختلف تقسیم بندی می شود. تولید کنندگان توری های فایبرگلاس با توجه به متنوع بودن این توری ها و عملکرد هر کدام از آن ها، آن ها را با تنوع بالایی وارد بازار می کنند که هر کدام کاربردها و امکانات خاص خودشان را خواهند داشت.

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر اساس گرماژ نیز بر مبنای گرماژ توری های فایبرگلاس انجام می شود که تنوع بسیار زیادی دارند و نمی توان به طور دقیق آن ها را به چند دسته مختلف تقسیم بندی کرد.

منظور از گرماژ توری فایبرگلاس، وزن توری در یک متر مربع است. به طور مثال اگر یک توری با گرماژ 125 گرم تولید شده است، یعنی دارای وزن 125 گرم در هر متر مربع است. در حال حاضر اکثر تولید کنندگان مش وال پست دیوار، توری های خود را از نظر گرم و وزن به صورت زیر تولید می کنند.

در مواردی نیز امکان سفارشی سازی این توری ها بر اساس گرماژ وجود دارد تا در نهایت بتوانیم از توری بر اساس نیاز خود استفاده کنیم.

  • توری فایبرگلاس 75 گرم
  • توری فایبرگلاس 110 گرم
  • توری فایبرگلاس 125 گرم
  • توری فایبرگلاس 145 گرم
  • توری فایبرگلاس 200 گرم
  • توری فایبرگلاس 225 گرم
  • توری فایبرگلاس 490 گرم
  • توری فایبرگلاس 700 گرم
  • توری فایبرگلاس 980 گرم

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه

مش وال پست دیوار به منظور اجرا در یک ساختمان باید ابعاد چشمه مناسبی داشته باشد. منظور از ابعاد چشمه، ابعاد مربع هایی است که در توری فایبرگلاس به کار رفته اند و میزان وزن این محصولات را در واحد متر مربع تعیین می کنند.

در حال حاضر شاهد تنوع بالایی از مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه هستیم که هر کدام می توانند کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند. برای اجرای وال پست، لازم است که حتما به قطر چشمه دقت شود.

چون هم انعطاف پذیری وال مش اهمیت زیادی دارد، هم مقاومت آن تا حد زیادی بر اساس ابعاد چشمه تعیین می گردد. اکثر تولید کنندگان مش وال پست دیوار، این محصولات را با ابعاد چشمه زیر تولید می کنند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند.

البته این تنها بخشی از انواع مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه هستند و محصولات مختلف دیگری نیز امکان طراحی و تولید دارند. البته مانند گرماژ، امکان تولید این مش ها در ابعاد متفاوت و بر اساس نظر مشتری وجود دارد. فقط کافیست که مشتری ابعاد مورد نظر خودش را مشخص کند تا بر اساس آن مراحل تولید این توری های فایبرگلاس انجام شود.

  • 3 در 3 میلیمتر مربع
  • 4 در 4 میلیمتر مربع
  • 5 در 5 میلیمتر مربع
  • 8 در 8 میلیمتر مربع
  • 10 در 10 میلیمتر مربع

مهاربندی دیوارها با مش وال پست دیوار چگونه است؟

به منظور اجرای مش وال پست دیوار، نیازی به انجام مراحل دیوارچینی به صورت مجدد نیست. در واقع تمامی مراحل مربوط به وال مش پس از دیوارچینی نیز انجام می شوند و محدودیت زیادی در این زمینه وجود ندارد. فقط کافیست که مصالح مورد نیاز برای مهاربندی دیوارها با اجرای وال مش تهیه شوند و بر اساس آن مراحل بعدی انجام گیرند.

لازم به توضیح است که مهاربندی دیوارها با وال مش باید با کمک توری های فایبرگلاس مناسب انجام شوند. در غیر این صورت ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی باشید که قطعا هم نگران کننده هستند، هم نمی توانند شما را به هدف مورد نظرتان یعنی مقاوم سازی سازه برسانند. مراحل زیر برای مهاربندی دیوارها با مش وال پست دیوار انجام می شوند:

  • مرحله اول؛ اجرای دیوار

در مرحله اول لازم است که کلیه مراحل دیوارچینی به درستی انجام شوند. بدون انجام مراحل دیوارچینی و ساخت دیوار، عملا امکان اجرای وال مش وجود ندارد.

  • مرحله دوم؛ اجرای پلاستر زیرین

پس از انجام مرحله دیوارچینی، نوبت به اجرای پلاستر زیرین می رسد. این پلاستر می تواند از نوع گچی و یا سیمانی باشد که هر کدام عملکرد خاص خودشان را دارند.

  • مرحله سوم؛ نصب نوارهای توری فایبرگلاس

بعد از اینکه پلاستر زیرین روی دیوار قرار داده شد، مراحل نصب نوارهای توری فایبرگلاس انجام می شود. توری های فایبرگلاس می توانند روی دیوارها به صورت عمودی و با عرض مشخص نصب شوند. لازم به توضیح است که این نوارها باید مشخصات مکانیکی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند تا بتوانند در برابر کشش مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

  • مرحله چهارم؛ اجرای پلاستر نهایی

مرحله چهارم، اجرای پلاستر نهایی است که روی توری فایبرگلاس انجام می شود. این پلاستر از نوع گچی و سیمانی بوده و می تواند توری فایبرگلاس را در جای خود محکم کند. در صورت نیاز می توان از چسب اپوکسی و رزینی نیز در مرحله قبل و این مرحله برای ثابت کردن توری فایبرگلاس، استفاده کرد.

متاسفانه طبق تحقیقاتی که در مورد خرابی ناشی از زلزله انجام شده اند، مشخص شده که بخش زیادی از مشکلات سازه های ساختمانی، عدم استحکام دیوارهای غیر سازه ای است.

در واقع در حوادثی مانند زلزله ستون و اسکلت ساختمان به خوبی مقاوم می کند، ولی دیوارهای غیر سازه ای به راحتی تخریب می گردند. وال پست می تواند باعث افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه ای شود.

به طوری که در حین ارتعاشات زلزله، این دیوارها مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و به راحتی تخریب نخواهند شد. روش های مختلفی برای اجرای وال پست وجود دارند که یکی از آن ها مش وال پست دیوار است.

مش وال پست دیوار می تواند مقاومت یک سازه را چندین برابر کند و باعث بهبود عملکرد دیوارهای غیر سازه ای گردد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را وال مش و انواع روش های اجرای آن آشنا کنیم.

وال پست چیست و در ساختمان چه نقشی دارد؟

وال پست که به آن وادار نیز می گویند، یکی از روش های مقاوم سازی دیوارهای غیر سازه ای در ساختمان ها است. در این روش از یک سری ابزارهای مختلف که در دیوار به صورت افقی و عمودی به کار می روند، استفاده می شود.

این ابزارها می توانند دیوارهای غیر سازه ای را به دیوارهای سازه ای متصل کنند و مانع از بروز مشکلات مختلفی در حین بروز حوادث مختلف شوند.

وال پست با هدف مقاوم سازی ساختمان انجام می شود. اگرچه برای اجرای وال پست باید هزینه نسبتا زیادی صرف شود، اما مطمئنا این هزینه کاملا به صرفه بوده و ارزش صرف کردن دارد. به ویژه برای ساختمان هایی که در شهرهای روی گسل ساخته می شوند، اجرای وال پست کاملا ضروری است.

مش وال پست دیوار چیست؟

در حال حاضر دو روش رایج برای اجرای وال پست وجود دارد که اولین روش استفاده از وال پست های فلزی و دومین روش نیز استفاده از مش وال پست دیوار است. وال پست فلزی محدودیت های زیادی را به همراه دارد و به دلیل قیمت بالا، از نظر اقتصادی به صرفه نیست. ولی مش وال پست دیوار می تواند با مقاوم سازی ساختمان با کمترین هزینه، به یکی از بهترین روش های اجرای وال پست تبدیل شود.

مش وال پست دیوار یک نوع روش مقاوم سازی است که با کمک توری فایبرگلاس انجام می شود. در این روش می توان با پلاستر گچی و سیمانی، توری فایبرگلاس را روی دیوارهای غیر سازه ای قرار داد. نقش این توری ها، افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه ای است. بنابراین، می توانند برای ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرند و ارتعاشات زلزله را کاهش دهند.

مزایای مش وال پست دیوار چیست؟

مش وال پست دیوار یا نوار وال مش نسبت به انواع روش های اجرای وال پست، مزایای بسیار زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مهندسین ساختمان سازی به دنبال اجرای وال مش به جای وال پست فلزی باشند. انتخاب بهترین روش برای اجرای وال پست در یک طرف و مقرون به صرفه بودن آن روش نیز در یک طرف دیگر حائز اهمیت است.

مقرون به صرفه بودن مش وال پست دیوار، مهم ترین مزیت اجرای آن است. این در حالی است که مقاومت سازه ای که با وال مش طراحی می شود، بسیار زیادتر از مواقعی است که از وال پست فلزی استفاده کنیم. یا حداقل می توانیم بگوییم که این مقاومت یکسان است. از جمله مزایای اجرای وال پست به صورت وال مش عبارتند از:

  • عدم نیاز به نیروی کار متخصص

به منظور اجرای مش وال پست دیوار، نیازی به نیروهای متخصص نیست. نیروهای نیمه متخصص که در زمینه ساختمان سازی فعالیت دارند، می توانند برای اجرای وال مش به کار گرفته شوند. این موضوع هزینه های ناشی از اجرای مش وال پست دیوار را به واسطه کاهش نیاز به استخدام نیروهای متخصص کاهش می دهد.

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه 

یکی دیگر از مزایای مش وال پست دیوار، قیمت پایین و مقرون به صرفه آن است. برای اجرای این نوع مش، لازم است که اقدام به خرید توری فایبرگلاس و پلاسترهای گچی یا سیمانی کنید. یک سری مصالح ساختمانی محدود دیگری نیز برای اجرای وال مش وجود دارند که قیمت بالایی نخواهند داشت. بنابراین، می توانید با کمترین هزینه این مش ها را در ساختمان اجرا کنید.

  • امکان اجرا بدون نیاز به ساخت وال پست

یکی دیگر از مزایای مش وال پست دیوار، امکان اجرا بدون نیاز به ساخت وال پست است. در واقع برای اینکه اقدام به اجرای وال پست فلزی کنیم، باید در دیوارها یک سری سازه های وال پست به کار رفته باشند. اما برای اجرای وال مش می توان حتی پس از ساخت دیوارها و دیوارچینی، مراحل مقاوم سازی را انجام داد.

  • پایین آوردن زمان اجرای پروژه با وال مش 

یکی از مهم ترین مزایای مش وال پست دیوار نسبت به وال پست فلزی این است که مراحل اجرای پروژه با وال مش بسیار کوتاه تر انجام می شوند. در واقع زمانی که برای اجرای وال مش مورد نیاز می باشد، بسیار محدود است. همین موضوع باعث پیشرفت کار در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

انواع مش وال پست دیوار کدام است؟

اجرای وال مش با هر نوعی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. مش وال پست دیوار از نظر عملکرد و جنس به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شود. در واقع مبنای این تقسیم بندی، جنس توری فایبرگلاسی است که می تواند برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار گیرد.

  • مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس E-glass

مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس نوع E یکی از معمولی ترین روش های اجرای وال پست است. این نوع توری فایبرگلاس، مقاومت بالایی در برابر قلیا ندارد. به همین خاطر از نظر کیفیت و مقاومی که ایجاد می کند، به پای توری AR نمی رسد.

  • مش وال پست دیوار با توری فایبرگلاس AR-glass

یکی از انواع مش وال پست دیوار موجود در بازار، وال مشی است که با مش فایبرگلاس AR اجرا می شود. این نوع توری مقاومت بالایی در برابر قلیا دارد. بنابراین، می تواند برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف و جلوگیری از تخریب آن ها مورد استفاده قرار گیرد. این نوع وال مش بیشتر برای مقاوم سازی ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر مبنای گرماژ

مش وال پست دیوار از نظر گرماژ به چندین دسته مختلف تقسیم بندی می شود. تولید کنندگان توری های فایبرگلاس با توجه به متنوع بودن این توری ها و عملکرد هر کدام از آن ها، آن ها را با تنوع بالایی وارد بازار می کنند که هر کدام کاربردها و امکانات خاص خودشان را خواهند داشت.

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر اساس گرماژ نیز بر مبنای گرماژ توری های فایبرگلاس انجام می شود که تنوع بسیار زیادی دارند و نمی توان به طور دقیق آن ها را به چند دسته مختلف تقسیم بندی کرد.

منظور از گرماژ توری فایبرگلاس، وزن توری در یک متر مربع است. به طور مثال اگر یک توری با گرماژ 125 گرم تولید شده است، یعنی دارای وزن 125 گرم در هر متر مربع است.

در حال حاضر اکثر تولید کنندگان مش وال پست دیوار، توری های خود را از نظر گرم و وزن به صورت زیر تولید می کنند. در مواردی نیز امکان سفارشی سازی این توری ها بر اساس گرماژ وجود دارد تا در نهایت بتوانیم از توری بر اساس نیاز خود استفاده کنیم.

  • توری فایبرگلاس 75 گرم
  • توری فایبرگلاس 110 گرم
  • توری فایبرگلاس 125 گرم
  • توری فایبرگلاس 145 گرم
  • توری فایبرگلاس 200 گرم
  • توری فایبرگلاس 225 گرم
  • توری فایبرگلاس 490 گرم
  • توری فایبرگلاس 700 گرم
  • توری فایبرگلاس 980 گرم

مش فایبرگلاس دیوار چیست؟

تقسیم بندی مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه

مش وال پست دیوار به منظور اجرا در یک ساختمان باید ابعاد چشمه مناسبی داشته باشد. منظور از ابعاد چشمه، ابعاد مربع هایی است که در توری فایبرگلاس به کار رفته اند و میزان وزن این محصولات را در واحد متر مربع تعیین می کنند.

در حال حاضر شاهد تنوع بالایی از مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه هستیم که هر کدام می توانند کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند. برای اجرای وال پست، لازم است که حتما به قطر چشمه دقت شود.

چون هم انعطاف پذیری وال مش اهمیت زیادی دارد، هم مقاومت آن تا حد زیادی بر اساس ابعاد چشمه تعیین می گردد. اکثر تولید کنندگان مش وال پست دیوار، این محصولات را با ابعاد چشمه زیر تولید می کنند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند.

البته این تنها بخشی از انواع مش وال پست دیوار بر مبنای ابعاد چشمه هستند و محصولات مختلف دیگری نیز امکان طراحی و تولید دارند. البته مانند گرماژ، امکان تولید این مش ها در ابعاد متفاوت و بر اساس نظر مشتری وجود دارد.

فقط کافیست که مشتری ابعاد مورد نظر خودش را مشخص کند تا بر اساس آن مراحل تولید این توری های فایبرگلاس انجام شود.

  • 3 در 3 میلیمتر مربع
  • 4 در 4 میلیمتر مربع
  • 5 در 5 میلیمتر مربع
  • 8 در 8 میلیمتر مربع
  • 10 در 10 میلیمتر مربع

مهاربندی دیوارها با مش وال پست دیوار چگونه است؟

به منظور اجرای مش وال پست دیوار، نیازی به انجام مراحل دیوارچینی به صورت مجدد نیست. در واقع تمامی مراحل مربوط به وال مش پس از دیوارچینی نیز انجام می شوند و محدودیت زیادی در این زمینه وجود ندارد. فقط کافیست که مصالح مورد نیاز برای مهاربندی دیوارها با اجرای وال مش تهیه شوند و بر اساس آن مراحل بعدی انجام گیرند.

لازم به توضیح است که مهاربندی دیوارها با وال مش باید با کمک توری های فایبرگلاس مناسب انجام شوند. در غیر این صورت ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی باشید که قطعا هم نگران کننده هستند، هم نمی توانند شما را به هدف مورد نظرتان یعنی مقاوم سازی سازه برسانند. مراحل زیر برای مهاربندی دیوارها با مش وال پست دیوار انجام می شوند:

  • مرحله اول؛ اجرای دیوار

در مرحله اول لازم است که کلیه مراحل دیوارچینی به درستی انجام شوند. بدون انجام مراحل دیوارچینی و ساخت دیوار، عملا امکان اجرای وال مش وجود ندارد.

  • مرحله دوم؛ اجرای پلاستر زیرین

پس از انجام مرحله دیوارچینی، نوبت به اجرای پلاستر زیرین می رسد. این پلاستر می تواند از نوع گچی و یا سیمانی باشد که هر کدام عملکرد خاص خودشان را دارند.

  • مرحله سوم؛ نصب نوارهای توری فایبرگلاس

بعد از اینکه پلاستر زیرین روی دیوار قرار داده شد، مراحل نصب نوارهای توری فایبرگلاس انجام می شود. توری های فایبرگلاس می توانند روی دیوارها به صورت عمودی و با عرض مشخص نصب شوند. لازم به توضیح است که این نوارها باید مشخصات مکانیکی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند تا بتوانند در برابر کشش مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

  • مرحله چهارم؛ اجرای پلاستر نهایی

مرحله چهارم، اجرای پلاستر نهایی است که روی توری فایبرگلاس انجام می شود. این پلاستر از نوع گچی و سیمانی بوده و می تواند توری فایبرگلاس را در جای خود محکم کند. در صورت نیاز می توان از چسب اپوکسی و رزینی نیز در مرحله قبل و این مرحله برای ثابت کردن توری فایبرگلاس، استفاده کرد.

قیمت مش وال پست دیوار چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای اجرای مش وال پست دیوار در ساختمان ها و دیوارهای غیر سازه ای، قیمت مقرون به صرفه آن است. قیمت مش وال پست دیوار بستگی به عوامل بسیار متنوعی دارد که درک آن ها می تواند به شما برای کاهش هزینه ها کمک کند.

قیمت مصالح ساختمانی که برای اجرای وال مش استفاده می شوند، اولین عامل در تعیین قیمت هستند. هر چقدر قیمت این مصالح بالاتر رود، هزینه اجرای وال مش نیز افزایش پیدا می کند. حال ممکن است دلیل افزایش قیمت وال مش ها، بالا رفتن نرخ تورم باشد یا اینکه مصالح ساختمانی استفاده شده کیفیت بالاتری داشته باشند.

قیمت مش وال پست دیوار بر اساس عوامل مختلف دیگری نیز محاسبه می شود. به طور مثال، تعداد نیروهای کاری که برای اجرای وال پست فعالیت می کنند و حجم کار، عوامل دیگری هستند که روی قیمت وال مش تاثیرگذار می باشند. شما می توانید با توجه به حجم کار و همچنین قیمت مصالح ساختمانی، در مورد قیمت نهایی اجرای وال پست مش اطلاعات کسب کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اجرای مش وال پست دیوار، مزایای این وال مش و همچنین قیمت این محصولات برای اجرا صحبت کردیم. با توجه به اهمیت مقاوم سازی ساختمان ها، در حال حاضر وال مش به عنوان روش رایج برای مقاوم سازی شناخته می شود. به طوری که در اکثر ساختمان های جدید این روش مقاوم سازی استفاده شده و ساختمان ها را مقاوم در برابر زلزله در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است